Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-06, 21:03   #1
Antoinette
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 6
Antoinette er på en erverdig vei

nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs

Oppdaget i går et stort utvalg av sukkerfrie sjokolader, kjeks etc på smart club. Falt selvfølgelig for fristelsen, og valge falt på Cavalier sin belgiske sjokolade md vaniljefyll...mmmmmm...Men er ikke så skolert i akkurat dette med NET CARBS. Det er 12 biter i pakka og en av disse inneholder da total carbs: 4,5 g-polyols 4,2 g= 0,3 g net carbs. (????????) er det net carbs man skal regne med da? Kan det være sånn at etter jeg nå har slukt hele pakka "bare" har fått i meg 3,6 g carbs? *håpefull*
Ha en strålende kveld alle sammen.-)

Antoinette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert low-carb Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 00:23   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs

Opprinnelig lagt inn av Antoinette, her.

Oppdaget i går et stort utvalg av sukkerfrie sjokolader, kjeks etc på smart club. Falt selvfølgelig for fristelsen, og valge falt på Cavalier sin belgiske sjokolade md vaniljefyll...mmmmmm...Men er ikke så skolert i akkurat dette med NET CARBS. Det er 12 biter i pakka og en av disse inneholder da total carbs: 4,5 g-polyols 4,2 g= 0,3 g net carbs. (????????) er det net carbs man skal regne med da? Kan det være sånn at etter jeg nå har slukt hele pakka "bare" har fått i meg 3,6 g carbs? *håpefull*
Ha en strålende kveld alle sammen.-)

Ja, det ser rett ut om der er riktig at det står 4.5 gram karber og 4.2 polyoler (som jo er sukkeralkoholer).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:01   #3
Bigmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 56
Innlegg: 25
Bigmamma er på en erverdig vei
Smile

Sv: nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs

Hmm, har titta på denne sjøl og det står da vitterlig net karb o,3 og 0,8 osv. på den enkelte pakkene og det er jo samme metode som Atkins produktene blir profilert med.
Disse produktene finner en forøvrig også helsekostbutikker for dem som ikke vet det, men kan jo være billigere på Smart Club da.
Gleder meg til å sette tenna i dette nærmere jul.

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade Alfie Lavkarbo generelt 10 20-04-11 08:07
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 22:35
Hva menes med Net Carbs? miss_celica_83 Induksjonen 4 15-09-06 07:17
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no