Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nilling, renseuke, induksjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-08, 09:34   #1
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Nilling, renseuke, induksjon?

Hei!

Jeg er tilbake fra Thailand og påsken er vel overstått! Ferie betydde 5 kg opp...., var ganske flink synes jeg selv til å være på ferie så fikk sjokk når jeg gikk på vekta! Vil anta at ett par kg var vann, men med påske rett etter ferie så er nok 5 kg opp det rette nå! Derfor har jeg lyst til å trå til litt ekstra, planen min er 4 uker i første omgang.

Er det noen som har lyst til å være med på dette? Kanskje kan vi støtte og hjelpe hverandre litt. Og jeg håper de kloke hodene her inne evnt. kan kommentere hva vi spiser og ikke spiser. Har lest en del om temaet, men føler meg nemlig ikke helt på trygg grunn.

Dagens meny:
Frokost: Omelett av 3 egg, 100 gr bacon.
Lunsj: Salat med tunfisk (bladsalat, agurk, paprika, purre, totalt 200 gr + en boks tunfisk i olje)
Middag: 200 gr svinefilet, blomkålstappe av 250 gr blomkål + 100 gr meierismør.

3 liter vann
1 kopp te

Tar Torkels vitaminer og mineraler + omega3.

Har dessverre begynt dagen med kaffe, noe som jeg kommer til å slite med å la være! Huff....

Hilsen Trinelise


Sist redigert av Trinelise : 24-03-08 kl 21:34.
Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:38   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Hei og lykke til! Dagsmenyen din ser storveis ut, bare husk at blomkål ligger i "maks 200g/dag"-kategorien

Nå er jo kaffe egentlig ikke tillatt på induksjon. Men har du en uke til overs hva gjelder vekttap, kan du jo fortsette med den og se om du likevel går ned denne uken?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:47   #3
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Hei og lykke til! Dagsmenyen din ser storveis ut, bare husk at blomkål ligger i "maks 200g/dag"-kategorien

Nå er jo kaffe egentlig ikke tillatt på induksjon. Men har du en uke til overs hva gjelder vekttap, kan du jo fortsette med den og se om du likevel går ned denne uken?

Hei!

Takk for tips og korrigering, da går jeg ned til 200 gr blomkål, synes dette blir litt lite, er det evnt noe annet jeg kan fylle på med eller er grønnsakskvota mi brukt opp?

Kaffe om morningen blir en utfordring å gi seg med, mener jeg kan ha lest noe om at koffeinfri kaffe er lov?

Det beste hadde kanskje vært å lage en journal, men har ikke funnet ut av hvordan jeg gjør det ennå.

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:50   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Jeg er med! Nå skal jeg straks dra på trening, så jeg forteller mer når jeg er tilbake igjen.

  Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:55   #5
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Sitat:

er det evnt noe annet jeg kan fylle på med eller er grønnsakskvota mi brukt opp?

Nei, nei, du har en 150-200g til. Tell karbohydratgram i salaten/grønnsakene dine, opptil 20g/dag totalt er lov. Det eneste andre jeg ser du spiser idag med karb er eggene. For letthets skyld kan du regne 1g karb pr egg. Det er egentlig litt mindre.

Sitat:

Kaffe om morningen blir en utfordring å gi seg med, mener jeg kan ha lest noe om at koffeinfri kaffe er lov?

I hear you.. er kaffoman jeg òg. Men koffeinfri er lov! Det finnes god koffeinfri espresso, jeg drikker den med kanel og fløte, kjempegodt.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:02   #6
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Nei, nei, du har en 150-200g til. Tell karbohydratgram i salaten/grønnsakene dine, opptil 20g/dag totalt er lov. Det eneste andre jeg ser du spiser idag med karb er eggene. For letthets skyld kan du regne 1g karb pr egg. Det er egentlig litt mindre.
I hear you.. er kaffoman jeg òg. Men koffeinfri er lov! Det finnes god koffeinfri espresso, jeg drikker den med kanel og fløte, kjempegodt.

Jeg mener jeg har lest at det er lov med 230 gr salatgrønnsaker om dagen, og bruker jeg den kvota så har jeg kun lov til 200 gr med andre grønnsaker?

Jeg teller en halv karb pr egg, har veid egg og funnet ut at det passer sånn ca.

Til å begynne med så har jeg tenkt jeg skal holde meg unna både fløte, ost og rømme. Kun bruke meierismør nå til å begynne med for så å innføre en og en ting, den overvekta jeg sliter med sitter nemlig rimelig hardt, kroppen min er bygd for å være med i krigen!

Skal kjøpe meg koffeinfri kaffe for har lyst til å gjøre dette mest mulig riktig!

Hyggelig at du blir med Albertine!

Har sett litt etter hvordan jeg ordner meg journal, men det fant jeg ikke ut av....

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:12   #7
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Ikke tenk så mye på mengdene i innlegget. Tell karbohydratgram i alt du spiser nå fremover. Er du glad i isbergsalat, kan du spise en kilo av det og ikke få i deg mer enn 15g karb. Skjønner?

Journal er bare en tråd i journalforumet! http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5

Lykke til igjen

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:14   #8
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

[quote=Trinelise;425561]Jeg mener jeg har lest at det er lov med 230 gr salatgrønnsaker om dagen, og bruker jeg den kvota så har jeg kun lov til 200 gr med andre grønnsaker?

Hmm.... Nå har jeg lest litt rundt omkring her, for det første så burde jeg vel lagt denne tråden under ett annet fora, men er ketolyse jeg hat tenkt i utgangspunktet og da er det så lett å forholde seg på ett sted.

Jeg er kjempeforvirra nå, i utgangspunktet forsto jeg det slik at jeg ikke måtte overstige ett visst antall gram når det gjaldt diverse grønnsaker, men andre steder jeg leser så forstår jeg det sånn at: Glem antall gram grønnsaker, men TELL karbohydrater slik av jeg ikke overstiger 20 karb om dagen?

Håper at det stemmer at jeg kun kan forholde meg til antall karb når det gjelder grønnsaker for da blir alt så mye enklere!

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:16   #9
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Ikke tenk så mye på mengdene i innlegget. Tell karbohydratgram i alt du spiser nå fremover. Er du glad i isbergsalat, kan du spise en kilo av det og ikke få i deg mer enn 15g karb. Skjønner?

Journal er bare en tråd i journalforumet! http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5

Lykke til igjen

Takk og takk! Der fikk jeg jammen svar samtidig som jeg spurte, her er det effektivt!

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:22   #10
Marty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 2
Marty er på en erverdig vei

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Er med på nilling jeg også skal bli deilig å få rensa ut litt påskegodt! Sukkerfritt maltitolgodteri renser vel hvert fall tarmen, men føler ikke det er særlig sunt:P

Marty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: andre Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:24   #11
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Sitat:

Glem antall gram grønnsaker, men TELL karbohydrater slik av jeg ikke overstiger 20 karb om dagen?

Maks 20g karb/dag, de fleste av disse skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden! Salat etc. Ikke "bruk opp" karbgrammene på andre ting, spesielt under induksjon! Er på induksjon selv for tiden, snart ferdig med 2. uken, gleder meg til cottage cheese

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:28   #12
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Så fint at flere blir med! Og kjempetakk for gode råd og tips så langt!

Nå har jeg lagd min egen journal så skal være flink å oppdatere den jevnlig, med hva jeg gjør av både rett og galt!

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:45   #13
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Jeg er helt klart med. Må det etter den store utskeielsen i påsken

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 11:11   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Har lyst å bli med jeg og, men er ikke sikker på om jeg klarer det

Må lese mer om det først, sitter her med kaffe nå hehe
og hadde egg 0g bacon til frokost, så det får bli en annen dag
jeg starter opp da

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 12:37   #15
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Dette klarer du! Vi skal støtte deg og gi deg gode råd gjennom dette forumet! Jeg vet du vil klare dette! En viktig del som jeg har erfart, er om man lover noen at en skal gjøre en ting, så er det mye enklere å holde. Så om vi er flinke her til å gi tips og støtte, så skal det gå så bra atte! Ser du har en god start!

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:08   #16
Madeleine
Medlem
 
Madeleine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 259
Madeleine er ny på veien

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Hei..

Jeg blir også med....

Har tjuvstartet med en uke...men delere gjerne råd og erfaringer med andre....

__________________
Besøk gjerne journalen min her


Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:28   #17
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Det er flott! Jo flere vi er sammen, jo bedre blir det!
Vet noen om vi kan spise gillwustpølsene? Det er bare 0,5karber pr 100g...

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:30   #18
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

På induksjon, nei. Pugg denne lista http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Er det ikke på lista, kan du ikke spise det. Enkelt nok.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:49   #19
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av michij, her.

Dette klarer du! Vi skal støtte deg og gi deg gode råd gjennom dette forumet! Jeg vet du vil klare dette! En viktig del som jeg har erfart, er om man lover noen at en skal gjøre en ting, så er det mye enklere å holde. Så om vi er flinke her til å gi tips og støtte, så skal det gå så bra atte! Ser du har en god start!

Takk for hyggelige ord! Hyggelige ord, oppmuntring og hjelp sporer en til å lykkes! Det jeg gruer meg mest for er å veie meg en gang i uka, har lett for å deppe litt dersom resultater ikke blir som forventet, kanskje burde jeg veie meg en gang i mnd?

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:50   #20
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Madeleine, her.

Hei..

Jeg blir også med....

Har tjuvstartet med en uke...men delere gjerne råd og erfaringer med andre....

Hyggelig at du blir med!

Hvordan gjør jeg for å få linken til journalen min i innleggene jeg skriver?

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:52   #21
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

Har lyst å bli med jeg og, men er ikke sikker på om jeg klarer det

Må lese mer om det først, sitter her med kaffe nå hehe
og hadde egg 0g bacon til frokost, så det får bli en annen dag
jeg starter opp da

Hei!

Sammen blir vi sterke og skal klare det, så heng deg med!

Jeg innrømmer at det blir kaffe om morran både i morgen og onsdagsmorgen, men etter jobb onsdag skal jeg kjøpe inn koffeinfri kaffe. Hvis kaffe i to dager blir den største feilen jeg gjør, så skal jeg leve med den feilen.......

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:59   #22
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Ok, jeg blir med!
Men ikke idag, må lese lista og evt kjøpe inn det som manger,
og jeg har spist feil idag uansett...
Men fra imorgen vil jeg forsøke hvertfall

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:10   #23
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Har allerede ett spørsmål, teller dere karbohydrater i kjøtt, fisk, tunfisk o.l.?

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:11   #24
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

Ok, jeg blir med!
Men ikke idag, må lese lista og evt kjøpe inn det som manger,
og jeg har spist feil idag uansett...
Men fra imorgen vil jeg forsøke hvertfall

Det er flott!!

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:35   #25
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Nilling, renseuke, induksjon?

Etter som jeg har hørt, så skal alt telles 1gpr selv om det ikke er noe karbohydrater. Men er ikke helt sikker.
Pølser står vel ikke, men det gjør ikke kjøttdeig heller, men det kan vi spise. Derfor jeg lurte på om noen visste. Hmmm. Siden disse pølsene er litt spesielle.

Bra du er med! Slik det skal være! Detta går fint. Bare å sette seg litt inn i det. er bare en uke eller to da. Det går så fort atte! Tro meg! Kiloene raser av i tillegg.

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kanskje Nilling kunne vært noe for meg ...? Lindabtn Ketolysekuren 32 30-01-11 20:11
Bli med på Photobscuras renseuke! Photobscura Lavkarbo generelt 521 06-04-08 15:34
Spm ang nilling og tillatte matvarer Lindabtn Ketolysekuren 1 25-09-07 22:32
Atkins Morning Shine og induksjon tech Spørsmål og svar 3 09-01-07 23:12
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no