Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Induksjonsfase over 2 uker?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-05, 10:06   #1
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien
Question

Induksjonsfase over 2 uker?

Hei, lurer på om det er greit med en induksjonsfase på mer enn 2 uker?
Hvor lenge kan man være i denne fasen?

caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 14:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er helt OK å være på Induksjon mer enn 2 uker - men siden matutvalget er litt begrenset krever det litt etterhvert. Jeg har sjøl (og de fleste jeg kjenner i mitt amerikanske/canadiske forumhjem) har gått på induksjonsregler i ca. 6 mnd. Gikk over på vedvarende fordi jeg hadde lyst på annen type mat (som ikke sto på tillatte matvarelista) og fordi vekttapet stoppet opp helt et par mnd. Da jeg begynte å spise mer, startet vekta å røre på seg igjen. Så her er det altså en balansegang.

Men altså, så lenge du syns matutvalger er greitt og du spiser NOK, - er det IKKE problem med å gå på induksjon opp til 6 mnd (i følgeDr. Atkins New Diet Revolution 2002 utgaven).

Kjeder du deg med maten du kan spise (og er i fare for å "sprekke")- gå over på vedvarende

Spiser du noe som IKKE står på tillatte matvarelista - gå over på vedvarende (for da er du teknisk sett der allerede).

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 17:40   #3
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien
Cool

Takk for svar Nille.
Men hva hvis jeg "sprekker" en dag, da kan jeg vel forsette i fase1?

Jeg synes matutvalget er helt topp - foreløpig da. Har ikke holdt på så lenge.
Hilsen caja

__________________
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 17:43   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvis du sprekker, så fortsetter du der du slapp. Hvis du sprekker gang på gang på gang.. så er det tid for oppsummering av HVORFOR du sprekker.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 20:30   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hvis du sprekker, så fortsetter du der du slapp. Hvis du sprekker gang på gang på gang.. så er det tid for oppsummering av HVORFOR du sprekker.

den skriver jeg under på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 21:27   #6
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien

Ja, her er det bare å stå på skjønner jeg.



Deilig å vite at det går an å begynne på nytt eller fortsette der en slapp.

__________________

Sist redigert av caja : 15-03-05 kl 21:56.
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 21:35   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Det kommer jo litt an på hvor mye karbo du sprekker med til stadighet da.
(Hvis du sprekker???)
Om du øker inntaket med 10 karbo en dag er det ikke sikkert det har noen betydning,men hvis det er snakk om å kjøre i seg en stor pose potetgull eller en 200 grams sjokolade, da kan det bli verre å ta seg inn igjen

Har du holdt på noen uker kan det være en fordel noen ganger å kose seg en dag i helga,med noe du ikke spiser til daglig,men du bør tenke over hva du sprekker med.
Bedre å spise ris eller pasta til middag enn å helle i seg 1.5 liter Cola om du skjønner hva jeg mener. Men lykke til. Jeg holder akkurat på å komme over en diger pizza sprekk

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 21:48   #8
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien

Nei pizza og annen brødmat frister ikke for tiden (en søt dessert derimot), men nå skal jeg nyte en deilig sjokolade shake mix - synes den er kjempegod jeg.

__________________
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
9 uker og noen dager til årets test lillemy Generell diskusjon 10 11-03-05 19:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no