Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselig ut av ketose ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-11, 09:11   #1
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Plutselig ut av ketose ...

Sjekker innimellom med ketostix om jeg er i ketose eller ikke. Og nå har jeg vært i ketose i ca 8 uker og gått ned litt over 6 kg. Men i dag når jeg sjekka med stix så var jeg ikke i ketose. Har ikke forandret noe i kostholdet.. Hva skjer?

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:13   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose...

Du skal kun sjekke om kvelden ca to timer etter siste måltid.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:18   #3
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose...

Merkelig, for jeg har sjekket både morgen og kveld i disse 8 ukene og altid fått utslag. Men nå har jeg googlet litt og kan det ha noe å si at man har mensen? For det har jeg nå så kanskje det er det? Men syns det også er merkelig for jeg gikk med blødninger i hele januar pga minipillen og fikk da utslag på ketostix og også på forje mens.. Får teste igjen i kveld

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:21   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose...

Mensen kan helt klart spille inn!

Men, så lenge du vet du spiser riktig og vekta går nedover betyr stixa igrunn fælt lite

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:22   #5
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose...

Jeg går jo nedover så jeg gjør det jo rett Lærte noe nytt her da, ikke sjekke under mens hvertfall

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:57   #6
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Det kan også være at du har drukket mye vann, og da er ketonene i urinen tynnet ut og det vil ikke vises på stixen. Det betyr ikke at du ikke er i ketosetilstand, for det er du mest sansynlig Ikke bry deg så mye om stixen, så lenge du spiser riktig og går ned i vekt

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:59   #7
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Det kan også være at du har drukket mye vann, og da er ketonene i urinen tynnet ut og det vil ikke vises på stixen. Det betyr ikke at du ikke er i ketosetilstand, for det er du mest sansynlig Ikke bry deg så mye om stixen, så lenge du spiser riktig og går ned i vekt

Den stemmer ikke her, jeg er elendig til å drikke vann Å i det siste så har jeg drukket lite. Men de dagene jeg drikker MYE så blir fargen lysere ja men det er utslag Får sjekke igjen senere. Merkelig, henger meg mer opp i at jeg ikke får utslag på stixen enn da jeg plutselig hoppet opp 1.5 kg

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:27   #8
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

JUHU!!! hehe måtte jo bare sjekke... Nå fikk jeg utslag

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:40   #9
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Så flott

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 22:54   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Plutselig ut av ketose ...

jeg får ikke alltid utslag når jeg har mensen.. fikk det nå, men av og til viser den nada selv om jeg VET jeg er i ketose.. så det er bedre å måle når man ikke har den..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:08   #11
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg får ikke alltid utslag når jeg har mensen.. fikk det nå, men av og til viser den nada selv om jeg VET jeg er i ketose.. så det er bedre å måle når man ikke har den..

Ja jeg skal huske det Ingen måling ved mens Men er så happy for at den ble pos. i kveld. Hehe

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:12   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Tror det blir alt for mye stress med : er jeg i ketose eller ikke! Spiser du lite kh er du i ketose!Stress er ikke bra!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:27   #13
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Tror det blir alt for mye stress med : er jeg i ketose eller ikke! Spiser du lite kh er du i ketose!Stress er ikke bra!

Føler det ikke slik jeg. Syns det er greit å føle litt kontroll med å sjekke med stix inni mellom. Jeg teller ikke karbohydrater, fett og proteiner, eller leser bøkene osv. Det blir for meg stressenede. Har vært treningsnarkoman der jeg trente min 5 dager i uka og telte hver en kcal jeg puttet i munnen, det var stress det. Fysiske resultatet var veldig bra men det psykiske var ikke så bra Så å stixe innimellom er null stress Men etter å ha vært i ketose i 8 uker å plutselig får null utslag uten å ha gjort noen forandringer, da måtte jeg spørre. Og nå vet jeg at jeg ikke skal stixe ved mens Å det går helt greit det også for jeg trenger liksom ikke sjekke hver dag men sånn innimellom bare, og behovet blir mindre for å sjekke nå ettersom jeg føler at jeg har kommet inn i en god rutine med kostholdet og vektnedgang

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:45   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose ...

Er veldig fokusert på det som stresser meg for tida!! Har kutta røyken! Det går foreløpig fint!Maten blir litt underordna! Men lite karbo på meg ja!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har plutselig blitt redd for ketose ... GulleGulle Ketolysekuren 12 20-06-10 13:38
Datt plutselig ut av ketose Supera Spørsmål og svar 8 09-12-09 01:24
Hvorfor har jeg plutselig falt ut av ketose? tarantellamor Ketolysekuren 7 18-02-09 21:16
Plutselig ut av ketose Gobolla Ketolysekuren 4 06-01-08 14:07
Plutselig ut av ketose Ametyst Lavkarbo generelt 9 03-10-05 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no