Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Bakteriell vaginosa

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-10, 15:23   #1
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Bakteriell vaginosa

Heisann.

Har slitt med bakteriell vaginosa i MANGE år nå, får det av alt fra p-piller til sex.. ganske irriterende og slitsomt, har prøvd utallige varianter av prevensjonsmidler.

Det jeg lurer på nå er om noen her har noen erfaring med om man kan bli kvitt bateriell vaginosa på lavkarbo, mener å ha lest det ett eller annet sted?

Noen som har noe info til meg?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 19:16   #2
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bakteriell vaginosa

Hei!

Jeg googlet "skjedekatarr" + "kosthold", og fikk følgende artikkel opp:
http://www.helsegevinst.no/artikkel/...Skjedekatarr./

Den er litt...vidflyktig... Den bruker ord som KAN, og det forteller meg at jeg ikke kan stole blindt på det/de studie(ene) som ligger bak.
Skal lese litt til, kanskje vi finner ut av det!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:27   #3
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Bakteriell vaginosa

Opprinnelig lagt inn av Marte83, her.

Heisann.

Har slitt med bakteriell vaginosa i MANGE år nå, får det av alt fra p-piller til sex.. ganske irriterende og slitsomt, har prøvd utallige varianter av prevensjonsmidler.

Det jeg lurer på nå er om noen her har noen erfaring med om man kan bli kvitt bateriell vaginosa på lavkarbo, mener å ha lest det ett eller annet sted?

Noen som har noe info til meg?


Fant det her og tenkte å legge ut en tråd om det på lavkarbo.no, men så fant jeg din tråd. Jeg lurer også på det samme..

"Bakteriell vaginose er en type skjedekatarr som rammer opptil hver tredje kvinne. Bakteriell vaginose kjennetegnes ved plagsom utflod med en stram eim av fiskelukt. Lukten kan være ubehagelig og forsterkes ofte etter samleie.
Lukten er delvis forårsaket av sæd blandet med utflod.
Farlig fett

Kostholdet kan påvirke risikoen for å få bakteriell vaginose, og det er særlig kvinner med høyt energi- og fettinntak som er mest utsatt. At et høyt fettinntak kan øke pHen i skjeden, kan være litt av forklaringen.
Det er særlig mettet fett som er ugunstig, mens mye karbohydrater ikke ser ut til å øke risikoen for bakteriell vaginose."


http://www.klikk.no/helse/article271150.ece

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no