Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Spinat etter romersk forbilde

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-06, 13:14   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Spinat etter romersk forbilde

1 stor pose frisk spinat
25 g pinjekjerner
2 fedd hakket hvitløk
smør og olivenolje

Plukk spinaten og skyll den omhyggelig i flere vann til all jorden er borte. Varm olje og smør og stek pinjekjernene kort i fettet i en panne med høye kanter eller en stekegryte. Skru opp varmen og tilsett spinat og hvitløk.Sautér i noen få minutter under lokk til spinaten har fått ønsket konsistens - heller for kort steketid enn for lang. Serveres straks.

(fra "Lev godt - bli slank" av Nils Ehler)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 13:46   #2
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spinat etter romersk forbilde

Spiser du bare dette, eller serverer du det til noe ? Jeg er på jakt etter gode oppskrifter på spinat. Mann og barn har bestemt at spinat ikke er noe godt så her må det list og lempe til for å få det inn i hverdagskosten.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:29   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Spinat etter romersk forbilde

Jeg har ikke spist det ennå, men tenkte å ha det til laks ...

Se på Enids spinat/bacongrateng, den er rågod og spises også av de som ikke liker spinat ... se Nilles innlegg i samme tråd

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 15:00
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no