Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-09, 09:50   #1
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei
Smile

Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Jeg har gått på ketolysekuren i over 1 mnd nå, og hadde etter 3 uker gått ned omlag 4.5 kg, og følte meg sånn helt ok fornøyd med det. Men har nå stått stille, og for 4 dager siden veide jeg mellom 800 g og 1 kg mer!!! Hjelp... Jeg er i ketose, og er nøye med salat, broccoli etc hver dag i tillegg til egg bacon, kylling, laks,dressinger (hjemlagd m. seterrømme) rømmesaus osv. Nå har jeg ikke turt veie meg, men det er mulig at vekta har minsket igjen. Føler det litt sånn, var på spinning igår, og er fast bestemt på å trene som før nå som svimmelheten har sluppet taket!

Føler med andre ord at jeg er flink matmessig. Mon tro om jeg spiser litt for mye, spesiellt på kvelden... Hm...

Uansett, hva er vanlig folkens?? Bør jeg være deppa? Sjefen min gikk ned 4-5 kg første uka!!!! Og har tatt av 18 kg totalt siden januar. (vedlikehold de siste 2 mnd...) Må vel kansje bare innse at vi alle er forskjellige og ting tar tid for noen?

Ville satt pris på om noen av dere kan komme med egne erfaringer, visdomsord, og ev. en liten pekefinger til meg

Ha en strålende dag!

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:07   #2
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Det kan være mange grunner til dette.

1) Hvor mye veier du og hvor høy er du? Ser dessverre en økende tendens til at folk som egentlig ikke er overvektige fortviler over at de ikke går ned. Lavkarbo gir ikke automatisk vektnedgang, men stabiliserer vekten. Om du ikke er egentlig overvektig kan det være kroppen din er fornøyd.

2) Hvis du er overvektig, hvor ligger du i forhold til menssyklusen? Jeg går alltid opp mellom 1 og 2 kg i dagene før mens, holder meg der mens jeg har mensen og bruker noen dager etterpå til å gå ned igjen. Dette er bare vann, men irriterende likevel, siden jeg innimellom blir litt sur før jeg kommer på det.

3) Kropper er forskjellige, så det er helt normalt at det tar lenger tid for noen enn for andre. Dette er heller ingen vidunderkur, og tendenser er at de som har mest å ta av går ned raskere enn de som har mindre å ta av, men her heller finnes det ingen absolutt. Du går ned i et tempo som passer kroppen din.

4) Hvordan ser en typis dagsmeny ut for deg?

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:11   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Bør jeg være deppa? Sjefen min gikk ned 4-5 kg første uka!!!!

Det betyr bare at sjefen hadde mer vann i kroppen ved oppstart enn det du hadde Det som forsvinner første uka er stort sett bare vann.

Forøvrig kan salt mat (baconcrisp, spekemat o.l) føre til litt vektoppgang. Det er bare vann og forsvinner igjen. Og pepsi max binder vann for min del... Men husk at det er gjennomsnittet som teller, ikke de daglige variasjonene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:16   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Dessuten (heldige jævler) går menn fortere ned i vekt enn kvinner, som regel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:32   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Tenkte det samme, men hvordan vet vi at sjefen er en mann Iset?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:46   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.


Og har tatt av 18 kg totalt siden januar.


Nalana: haha, jeg leste av en eller annen grunn "han har" inne i denne setningen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:58   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nalana: haha, jeg leste av en eller annen grunn "han har" inne i denne setningen.

Jeg skrev opprinnelig han, for jeg også antok automatisk det, men endret det før jeg postet Rart det der med stereotyper...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:11   #8
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Det kan være mange grunner til dette.

1) Hvor mye veier du og hvor høy er du? Ser dessverre en økende tendens til at folk som egentlig ikke er overvektige fortviler over at de ikke går ned. Lavkarbo gir ikke automatisk vektnedgang, men stabiliserer vekten. Om du ikke er egentlig overvektig kan det være kroppen din er fornøyd.

2) Hvis du er overvektig, hvor ligger du i forhold til menssyklusen? Jeg går alltid opp mellom 1 og 2 kg i dagene før mens, holder meg der mens jeg har mensen og bruker noen dager etterpå til å gå ned igjen. Dette er bare vann, men irriterende likevel, siden jeg innimellom blir litt sur før jeg kommer på det.

3) Kropper er forskjellige, så det er helt normalt at det tar lenger tid for noen enn for andre. Dette er heller ingen vidunderkur, og tendenser er at de som har mest å ta av går ned raskere enn de som har mindre å ta av, men her heller finnes det ingen absolutt. Du går ned i et tempo som passer kroppen din.

4) Hvordan ser en typis dagsmeny ut for deg?


Takk for svar!

1: Veide 99kg (!!!!) og er 170 høy... Så det er ikke vekta det står på!

2: Nærmer meg mens nå, den tanken har faktisk streifet meg!!

3: Joda, vi er alle forskjellige... Jeg har trent masse det siste året men vekta har ikke rørt seg, 97 kg jevnt, uansett, forsøkt å kutte ut snop, salt etc... De to siste kg kom i påska, da kosa jeg meg vel vitende om at jeg skulle starte på kur Så forventningene mine har vært kjempestore til ketolysekuren! Men føler at kroppen min "nekter" å gi skikkelig slipp på kg. Men for all del jeg har jo tatt av noe, og det er jo et enormt fremskritt

4: Frokost, 2 egg og 60-75 g bacon ca, eller en halv omelett med fløte pepperoni og ost. (totalt 4 egg.) Lunsj: salat ml 85-100 g og innimellom litt agurk, blomkål, sukkererter, tomat i tillegg, og kylling, bacon, ev. fetaost. Prøver å variere mye på salaten... Innimellom karridressing, el hvitløksdressing, olje og vineddik. Middag: 200 g laksefilet, 100 g broccoli, 70-100 g rømmesaus, eller kjøttdeig fløte, litt creme fraishe gratinert i oven med broccoli. Kvelds: hm... Litt forskjellig, salat igjen, egg, baconcrisp spiser jeg endel av, og noen sjokoladebiter, mørk cavalier.

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:13   #9
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det betyr bare at sjefen hadde mer vann i kroppen ved oppstart enn det du hadde Det som forsvinner første uka er stort sett bare vann.

Forøvrig kan salt mat (baconcrisp, spekemat o.l) føre til litt vektoppgang. Det er bare vann og forsvinner igjen. Og pepsi max binder vann for min del... Men husk at det er gjennomsnittet som teller, ikke de daglige variasjonene.


Oki... Er jo glad i baconcrisp (må ha liggende), spekemat åsså... Hehe, men drikker MYE vann da me tanke på saltet. Skal merke meg at det du sier om gjennomsnittet som motivasjon når det går trått!

Takk for svar

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:14   #10
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Tenkte det samme, men hvordan vet vi at sjefen er en mann Iset?

Hihi, sjefen min er en dame Så var det åsså på plass!

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:22   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg skrev opprinnelig han, for jeg også antok automatisk det, men endret det før jeg postet Rart det der med stereotyper...

Hehe ja det er det, men jeg leste bare feil. Jeg har kun hatt kvinnelige sjefer selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:26   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Jeg ville i første omgang sett på kvelds"maten". Baconsnacksen og sjokoladen.

Spiser du kvelds fordi du er sulten, eller av gammel vane?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:27   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

4: Frokost, 2 egg og 60-75 g bacon ca, eller en halv omelett med fløte pepperoni og ost. (totalt 4 egg.) Lunsj: salat ml 85-100 g og innimellom litt agurk, blomkål, sukkererter, tomat i tillegg, og kylling, bacon, ev. fetaost. Prøver å variere mye på salaten... Innimellom karridressing, el hvitløksdressing, olje og vineddik. Middag: 200 g laksefilet, 100 g broccoli, 70-100 g rømmesaus, eller kjøttdeig fløte, litt creme fraishe gratinert i oven med broccoli. Kvelds: hm... Litt forskjellig, salat igjen, egg, baconcrisp spiser jeg endel av.

Hei Jente! Synes du spiser for mye salat jeg, og for lite fett kjøtt. Laksefilet er jo veldig magert? Kanskje noen flere koteletter i løpet av dagen hadde vært susen? Jeg spiser primært fett kjøtt (-og hurra, det er grillsesong!) til minst to av dagens måltider, salatgreiene er bare pittelitt attåt, litt tilbehør. Max 2 dl salat pr måltid hos meg da. Jeg går ikke ned hvis jeg spiser for lite animalsk fett.

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

...og noen sjokoladebiter, mørk cavalier....

Oops! Dette kan helt klart bremse nedgangen din kraftig. Dette kan ihvertfall ikke jeg spise.

Drikker du nok vann? Du SKAL drikke minst 3 liter i døgnet hvis ikke vil ikke denne typen fettforbrenning fungere optimalt. Det å brenne kroppsfett er en kostbar prossess for kroppen; den trenger mer vann enn til karboforbrenning.

Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:49   #14
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Jeg sliter med akkurat det samme. Gikk ned 4,5 kg og stoppet opp. Ned 0,2 opp igjen 0,6 og ned 0,4 igjen. Dette er de 3 siste ukene. Regner også med at kroppen min bare trenger tid på å ta seg inn igjen. Men kjedelig er det. Jeg vet at jeg kanskje ikke er like flink til å drikke - så der er vel kanskje mye av mitt problem....
Så vi er flere med akkurat det samme problemet. Vi får bare backe hverandre opp og holde ut - så mister vi sikkert kiloene etterhvert vi også

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:57   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Denne bør leses av alle, mange ganger...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:12   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Du har gått ned 4.5 kg på en måned enda du har spist både sjokolade og baconsvor! Det synes jeg er BRA! Litt opp og ned er helt normalt, og kan også ha noe med menssyklusen å gjøre.

Du har fått gode råd over her.

Gi kroppen tid, så skal du se vekta rører på seg, kroppen er ikke en maskin som gjør nøyaktig det du sier til den

Lykke til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:15   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Denne bør leses av alle, mange ganger...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Halleluja og helt enig!


Vær så snill å ikke stress, folkens. Stressituasjoner gjør ofte at kroppen blåholder på det fettet den har. Dessuten tror jeg ikke at lavkarbo er noe man bør begynne med de siste fjorten dagene før bikinisesongen, for å si det sånn Ikke ment direkte til trådstarter, altså. Bare sånn generelt. Lavkarbo funker fordi det er et stabiliserende kosthold. Men vi kan ikke bestemme sjøl hvor lang tid kroppen vår trenger på å stabilisere seg. Det må kroppen egentlig bare få bestemme sjøl.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:43   #18
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg ville i første omgang sett på kvelds"maten". Baconsnacksen og sjokoladen.

Spiser du kvelds fordi du er sulten, eller av gammel vane?


Uff, jeg fikk det til å høres ut som at jeg alltid spiser sjokolade og baconcrisp til kvelds jeg, hehe... Jeg spiser mat ( igår kyllingfilet stekt i masse fett fra bacon, fløte og masse smeltet ost), men avrunder innimellom med noen sjokoladebiter feks... Men ser jo at for flere av dere så fungerer det dårlig med sjokolade. Da får jeg prøve å la være Jeg eeeelsker den mørke sjokoladen og de 4-8 rutene per dag kommer jeg isåfall til å savne. Tror du/dere at det virkelig har så mye å si?

Men igår hadde jeg trent og kom hjem kl 20 og ikke spist middag, så da måtte jeg ha noe mat i meg. Smågnafsing på kveldene er nok mye gammel vane... Har du/dere et bestemt klokkeslett dere ikke spiser mat etter?

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:47   #19
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Jeg sliter med akkurat det samme. Gikk ned 4,5 kg og stoppet opp. Ned 0,2 opp igjen 0,6 og ned 0,4 igjen. Dette er de 3 siste ukene. Regner også med at kroppen min bare trenger tid på å ta seg inn igjen. Men kjedelig er det. Jeg vet at jeg kanskje ikke er like flink til å drikke - så der er vel kanskje mye av mitt problem....
Så vi er flere med akkurat det samme problemet. Vi får bare backe hverandre opp og holde ut - så mister vi sikkert kiloene etterhvert vi også

Forstå meg rett, men godt å høre at man ikke er alene! Jepp, er med på å backe opp jeg Er egentlig fornøyd og forstår at det tar tid osv... Men vil jo at det skal skje litt fort siden man hører diverse om andre... Sjefen min sto forøvrig stille på 9 kg... Men har nå gått ned 18 kg og er så slank som aldri før (les.bunaden fra konfirmasjonen er for stor!) Og hun har ikke vært nøye med vanndrikking, og mye fett engang... Så vi er forskjellige, men det FUNKER, man må vel bare finne sin "sti"

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:54   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Uff, jeg fikk det til å høres ut som at jeg alltid spiser sjokolade og baconcrisp til kvelds jeg, hehe... Jeg spiser mat ( igår kyllingfilet stekt i masse fett fra bacon, fløte og masse smeltet ost), men avrunder innimellom med noen sjokoladebiter feks... Men ser jo at for flere av dere så fungerer det dårlig med sjokolade. Da får jeg prøve å la være Jeg eeeelsker den mørke sjokoladen og de 4-8 rutene per dag kommer jeg isåfall til å savne. Tror du/dere at det virkelig har så mye å si?

Men igår hadde jeg trent og kom hjem kl 20 og ikke spist middag, så da måtte jeg ha noe mat i meg. Smågnafsing på kveldene er nok mye gammel vane... Har du/dere et bestemt klokkeslett dere ikke spiser mat etter?

Sjokolade; Ja, jeg tror det har mye å si. Vi teller ikke kalorier, for en kalori er ikke en kalori. Det er ikke det samme hva man putter i seg, så lenge det tilsammen ser bra ut. Alt du spiser og drikker påvirker deg i en mindre og/eller større grad. Desverre - og heldigvis

Jeg har ihvertfall ingen regler for når jeg ikke skal spise, men jeg prøver å ha som regel at jeg spiser når jeg er sulten - fordi jeg er sulten. (men det er lettere sagt en gjort, altså... )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:56   #21
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Halleluja og helt enig!


Vær så snill å ikke stress, folkens. Stressituasjoner gjør ofte at kroppen blåholder på det fettet den har. Dessuten tror jeg ikke at lavkarbo er noe man bør begynne med de siste fjorten dagene før bikinisesongen, for å si det sånn Ikke ment direkte til trådstarter, altså. Bare sånn generelt. Lavkarbo funker fordi det er et stabiliserende kosthold. Men vi kan ikke bestemme sjøl hvor lang tid kroppen vår trenger på å stabilisere seg. Det må kroppen egentlig bare få bestemme sjøl.

Ønsker å understreke at jeg startet 28.april, og er bosatt i Tromsø, så er ennå langt unna bikinisesongen, og ja leste at det ikke var ment direkte til meg, måtte bare understreke det

Men skal bli flinkere til å berolige meg selv med at ting tar tid! Og at der bare er å stå på! Har ikke lest linken ovenfor, men skal gjøre det.

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:31   #22
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Da får jeg prøve å la være Jeg eeeelsker den mørke sjokoladen og de 4-8 rutene per dag kommer jeg isåfall til å savne. Tror du/dere at det virkelig har så mye å si?

Opptil 8 biter synes jeg virker mye. Da får du ganske mye kunstig søtning.
Selv spiser jeg 50 gram hjemmelaget sjokolade hver dag. I denne porsjonen er det bare 12,5 gram Freia premiun 86 %. Litt over en rute. Hvis du vil prøve finner du oppskrift her inne. Tråden heter "Geniale sjokoladebiter".

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 14:05   #23
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

[quote=Areola;727009]Sjokolade; Ja, jeg tror det har mye å si.

Uff... Ok... Kansje trappe kraftig ned på det allerede "lille" jeg spiser av sjokolade... Er jo tross alt på diett noe man lett glemmer på Ketolysekur fordi vi spiser så mye godt

Traff akkurat en kunde i butikken som har gått på kur i ca 2 uker lengre enn meg, og hun hadde gått ned 5.5 kg, så da er det håp

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 15:17   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skuffet jeg... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Ønsker å understreke at jeg startet 28.april, og er bosatt i Tromsø, så er ennå langt unna bikinisesongen,

Samma her. Trøndelag da. Hvilken SESONG lissom?! Heheh. De to-tre dagene det evt. er snakk om kan jeg finne på noe annet.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 16:56   #25
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Er litt skuffet jeg ... Kan noen bidra med svar som muligens kan oppmuntre meg!?

Hjemmelaget sjokolade? Lette og fant oppskriften. Så det var noen som hadde hatt kokos i - er det ok?? Hvor mye karber er det i en slik porsjon tro?? Noen som vet? Så det også var diskusjon på delfiafett og cocosa. Jeg har ikke greie på dette - hva bør man velge?

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny, og trenger noen svar Atkinsmadde Spørsmål og svar 2 20-05-09 10:28
...om noen venter svar fra meg og ikke får det... Nille Generell diskusjon 14 01-03-07 07:13
Ble litt skuffet over boken jeg Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 26-01-06 22:03
Har du lyst å bidra? HP Informasjon 14 12-12-04 17:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no