Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan få det til?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-09, 13:45   #1
Cullen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 2
Cullen er på en erverdig vei

Hvordan få det til?

Hei! Jeg har hørt så mye positvt om ketolyse at jeg har så lyst til å prøve selv! Problemet mitt er at jeg er i en familie på 4, og det er ikke økonomi til å lage egne middager osv. Er det mulig og bruke denne dietten uten og måtte lage to måltider til middag hver dag? Hvordan får dere det til? Nå skal det vel også sies at jeg ikke er den som lager middag her hjemme, og det heller blir til at jeg må plukke ut det av en "normal" middag jeg kan spise. Jeg har forløpig ikke kjøpt denne boken, ettersom jeg ikke vil bruke penger på noe jeg leser tre sider av og finner ut at jeg ikke kan putte inn i normal livet her hjemme. Er det også noen som vet hvordan det er på meny på kalbakken, er det en egen hylle eller må man lete seg gjennom vitaminene til den riktige boksen osv osv?

Cullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:51   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få det til?

Vi spiser jo bare vanlig mat uten mjøl, potet, pasta el.l, det er da null problem å bare kutte ut dette.
Om vi feks har pasta og kjøttboller i tomatsaus, spiser jeg kjøtt og saus( som inneholder masse fløte og smør) og salat, eller eggerøre, spekeskinke og agurk/tomat og kutter flatbrødet, eller lasagne uten pastaplater.
Det ble ikke noe d*rere for oss og vi lever etter statens mening på grensa til fattigdom, vi bruker bare mindre penger på junkfood! Sparer masse på mindre sjokolade, mindre is, mindre potetgull osv.

Fett, kjøtt og grønnsaker blir mere næringstett!

Og det går an å velge billige alternativer for å spare penger, feks bacon fra first price ( smaker helt likt Gilde sitt), k*llingfileet i 2kg pose fra first price, landlord eller coop, 18pakk med egg fra coop eller first price.....

Det MÅ ikke bli d*rer, men du må bare lære deg hva som er billig i lengden!

Og familien må ikke spise pasta og potet hver gang og de har ikke vondt av å spise feks lavkarbopannekaker, ungene mine elsker de!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 14:02   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få det til?

Hei,

Opprinnelig lagt inn av Cullen, her.

Jeg har forløpig ikke kjøpt denne boken, ettersom jeg ikke vil bruke penger på noe jeg leser tre sider av og finner ut at jeg ikke kan putte inn i normal livet her hjemme.

Du kan låne bøkene på biblioteket...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:33   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få det til?

Lån boka på bilbioteket. Ellers koster den ikke mere enn litt usunn mat. Vil du investere i din fremtid eller vil du la den og vketa seile sin egen sjø?

Maten er helt normal og ikke noe problem å putte inn i et normalt kosthold hjemme, med mindre resten av familie spiser pomes frites, hamburgerbrød og potetgull hver dag, men dte er jo ikke normal mat... og spiser de slik bør nok alle vurdere å gjør om på kostholdet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:38   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få det til?

Her i huset spiser alle det samme, barn og voksne, selv om mannen min er den eneste som spiser ketolyse-aktig. Jeg lager feks. kikerter eller linser, eller litt brun ris ved siden av, og så spiser han heller salat eller stekte grønnsaker. Nå er mannen min ei kreseræv som nekter å spise feks. lavkarbopizza, så en gang i uken spiser vi feks. pizza med ekstreeemt tynn bunn og masse fyll på, men liker resten av familien din lavkarbopizza er det jo ypperlig. Pizzasnurrene til Nannah fikk tydeligvis bein å gå på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:40   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få det til?

Opprinnelig lagt inn av Cullen, her.

Er det også noen som vet hvordan det er på meny på kalbakken, er det en egen hylle eller må man lete seg gjennom vitaminene til den riktige boksen osv osv?

Boka og produktene står ved kassa til venstre, ganske lette å se. Hvite og røde bokser på produktene. De står sammen med andre vitaminer, men som sagt ganeke lette å finne.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:07   #7
Cullen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 2
Cullen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få det til?

Hvis dette innlegget også blir en stor mos uten mellomrom så gir jeg nesten opp *ler*. Forandre maten til hele familien er helt umulig, vi er 4 mennesker mellom 19 og 52 og hver en er sterke personligheter med store meninger ang mat. Her blir det snakk om at ingenting blir forandret bortsett fra at en person velger vekk ris, poteter osv fra et måltid og kutter ut brød osv. Spørsmålet da blir jo om det er "nok" eller om det ikke er et stort nok innhug til å være noe vits i å prøve seg på en slik type diett. Og nei, jeg kjøper ikke en bok for å lese den for å finne ut av om dette passer eller ikke. Jeg sliter nok med regninger til å ikke kunne unne meg noe sånt. Biblioteket var derimot en god ide så dit kan jeg tusle innom i morgen. takk for svar!

Cullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:07   #8
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hvordan få det til?

Den eneste forskjellen på min middagsmat og de andre tre er at jeg ikke spiser potetene osv. Hovedmaten er den samme, men jeg spiser feks blomkål istede for poteter.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:22   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få det til?

Vi er også 4 "sterke mat- mennesker", men det er nesten aldri noe problem å spise "etter boka"!
Kjøtt, fisk, kylling og tilbehør i alle kategorier. Alle velger det de helst vil ha!
Etter at jeg la om til lavkarbo/ketolyse, har også sønnen min funnet ut at grønnsaker/salat er bedre enn pasta, ris og poteter.

Rester går rett i fryseren, så har jeg en porsjon til meg om de andre absolutt vil ha pizza eller sånt en dag.

Sparer penger på å handle mye på tilbud, ikke spise snop, drikke brus etc!

Lån boken og les deg opp, du. Du kan jo leve litt mer lavkarbo enn ketolyse også. Det er enda lettere å tilpasse en hel familie!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 17:49   #10
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få det til?

Mange ganger kan du lage kjøtt+saus+pasta/potet osv., og så spiser du bare ekstra kjøtt og saus, og fyrer på masse av de riktige grønnsakene, så lar du resten av familien spise pasta/potet/ris/brød. Mange ganger er det lurt å lage sauser fra bunnen av for å begrense karbohydratinnholdet.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 17:05
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03
Hvordan stå i mot? Summer Lavkarbo generelt 3 08-03-04 10:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no