Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frokost og lunch på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-07, 11:43   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Frokost og lunch på ketolyse

Har et par spørsmål:

Jeg har en venninne som har kjøpt boka til Torkil, og jeg vet hun vegrer seg for å begynne. Vet at hun er inspirert av alt snakket mitt om lavkarbo, og jeg har så lyst å hjelpe henne i gang! Jeg sendte henne derfor en mail med mange gode middagsoppskrifter.

Problemet er frokost og lunch, sier hun - dårlig tid og lite fantasi.
Har dere noen gode oppskrifter/tips/løsninger som jeg kan slå i bordet med?
Jeg har jo ikke så mye peil på ketolyse.... Har lett litt rundt men fant mest middagsoppskrifter.

Så kom igjen, ketolyse-folk - hva spiser dere til frokost og lunch?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 12:17   #2
Luska
Seniormedlem
 
Luska sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 540
Luska har en fantastisk aura rundt segLuska har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Jeg spiser disse muffinsene til frokost og lunsj. Av og til blir det speilegg og bacon til frokost.

__________________
Min Journal

Luska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 12:34   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Takk, Luska. Fikk med meg Gerd sin frokostpannekake også. Flere forslag? Jeg er litt opptatt av at hun skal ha mange alternativ, slik blir det kanskje litt lettere å begynne

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 12:44   #4
Justina
Medlem
 
Justina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 171
Justina er ny på veien

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

avocado bruker jeg en del når jeg har dårlig tid. Gjerne med noen reker, et kokt egg eller skiver av pålegg til.

__________________
Justina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 14:07   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Takk skal du ha, Justina! Jeg sender henne fortløpende mailer for å oppmuntre og gjøre dagen lettere med tanke på hvilken mat hun skal spise...
Flere tips mottas med takk!!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 18:22   #6
charletta
Juniormedlem
 
charletta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bryne
Alder: 48
Innlegg: 20
charletta er på en erverdig vei

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

,Jeg har to unger å fore om morgenen, så jeg veksler mellom å ha kokt egg, steikt egg med bacon, omelett, eller bare ziggy sine lapper som jeg lager dagen før. Kan også f.eks spise 50 g med søtmandler, for det er ikke mer enn 2.5 karber. Hvis en spiser de langsomt isteden for å hive de i seg, så metter det utrolig mye! Til lunsj har jeg ofte salat, og den kan jeg ha i 2 dager hehe.. Hvis en lager pizza av soyaproteiner, så kan en jo ha restene til lunsj eller noe sånt dagen derpå hehe.. Har litt dårlig fantasi sjøl, men merker at jeg ikke er like sugen på mat nå som jeg var før. Porsjonene er til og med blitt mindre.

charletta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 18:25   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Bak et av de gode lavkarbobrødene her inne, så er problemet løst. Med slike brød kan man jo leve tilnærmet "normalt" om man vil.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:44   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Har et par spørsmål:

Jeg har en venninne som har kjøpt boka til Torkil, og jeg vet hun vegrer seg for å begynne. Vet at hun er inspirert av alt snakket mitt om lavkarbo, og jeg har så lyst å hjelpe henne i gang! Jeg sendte henne derfor en mail med mange gode middagsoppskrifter.

Problemet er frokost og lunch, sier hun - dårlig tid og lite fantasi.
Har dere noen gode oppskrifter/tips/løsninger som jeg kan slå i bordet med?
Jeg har jo ikke så mye peil på ketolyse.... Har lett litt rundt men fant mest middagsoppskrifter.

Så kom igjen, ketolyse-folk - hva spiser dere til frokost og lunch?


ULLABULLABOLLER sier jeg bare!!!
Supre å ha med seg som niste f.eks...
Nydelige med "vanlig" pålegg...

gulost, majones, smør, salami, skinke osv...NAMMIS!!!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:32   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

ULLABULLABOLLER sier jeg bare!!!

Hæ? Hva er det? Nå har jeg visst gått glipp av noe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:35   #10
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Er det ikke på tide vi begynner å diskutere kveldsmat snart? Jeg begynner å bli skikkelig sulten!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 19:57   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Hva er det? Nå har jeg visst gått glipp av noe.

Jeg og... Må søkes opp...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:22   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Fant dem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:29   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fant dem.

Jeg og, men har ikke tilgang på de ingrediensene akkurat nå. Skal til Oslo i morra, da er det håp...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 20:32   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Ikke jeg heller, jeg må få tak i "han johannes". Skal stikke innom en helsekost til uka.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:09   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Hei
Jeg sverger til blandet salat med protein (fetaost, skinke, reker, laks, tunfisk egg etc.) med fett ( rømmedressing eller lavkarbo-ferdigdressing. til lunsj. Lages på 5 min om morgenen og holder seg fint til lunsj i kjøleskapet.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 12:20   #16
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Samme oppskrift som Terkil her. Sånn ca.
Tar masse grønnsaker og kutter opp. Tomater, Salat, Agurk, Purre, Paprika.
Hiver på noe kjøtt. Ofte skinke fra boks.
Gulost er fint. Norwegia sin har 0 eller 1 karbs.
Så topper jeg det hele med rømme eller feta-ost (masse olje).

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 12:00   #17
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Min yndlingsfrokost eller lunsj er lapper/sveler som er laget med utgangspunkt i den vaffeloppskriften som står på ketolysemikspakken.
De forandringene jeg gjør er at jeg bytter ut den ene dl med miks med havregryn. Blir litt mere karber, men fortsatt lite, og smaken og konsistensen blir mye bedre. Og så har jeg i kardemommepulver i tillegg. Smaker godt med sukkerfritt blåbærsyltetøy eller bare meierismør og splenda. Hvis jeg har friske jordbær i hus, så er det jo ekstra stas med bær og pisket krem. Skal se om jeg finner et bilde, for de ser bra ut også!
Spiser det ikke så veldig ofte, siden det er enklest å lage omeletter i alle mulige variasjoner, men de er veldig greie når man får lyst på noe heeelt annet.
Endring: Har begynt å piske røren. Den blir fort stiv, og da tilsetter jeg 1 dl vann med 1 ts johannesdrødkjernemel. Litt annerledes konsistens. Tror jeg liker dem bedre slik.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 000_0073.jpg (439,4 KB, 24 visninger)
__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 04-07-07 kl 11:46. Årsak: tillegg i oppskrift
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 13:10   #18
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Frokost og lunch på ketolyse

Takk for tipset, Nalana. Det så godt ut!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokostfavoritter guro Frokost og kveldsmat 6 18-02-11 09:27
Ketolyse og Graviditet Mrs. Bundy Ketolysekuren 7 04-06-07 11:45
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no