Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny i dag på ketolysekur

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-08, 17:50   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Ny i dag på ketolysekur

Starter i dag med godt mot og håper på vektnedgang. Men jeg lurer på om det finnes dagbok alla Vektklubb der man legger inn hva man spiser, men istedenfor kcal, så får man opp karbohydrater? Synes det er tungvint å finne først ut hvor mye karb det er i en vare, for så regne sammen alt det man skal spise i løpet av en dag.

Hvordan gjør dere det?

supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 19:12   #2
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Hei,
og velkommen. Jeg er også relativt ny her ( 3 uker), men jeg vet ikke om noen tabell som du etterlyser. Men det er først og fremst grønnsakene det er karbohydrater i, ihvertfall som du skal spise.

- så fokuser på hvilke matvarer du kan spise. De første dagene er man litt stressa, men vær nøye, så lærer du karbmengdene i grønnsakene, ihvertfall dem du skal være litt forsiktig med.

Lykke til!!

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:09   #3
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Du kan bruke mat på data http://matportalen.no/Emner/matpadata
eller registrere det du spiser på http://www.diett.no

Lykke til!!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:36   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Jeg begynnte å legge inn på diett.no for et par dager siden, og er veldig fornøyd. Det er også kalori-basert, men du får opp karbohydrater også, så det er jo bare å fokusere på dem.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:37   #5
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Hei! Jeg er også fersking. Starta på mandag.
Var utrolig stressa på dette med KH de første dagene, men det gikk ikke lang tid før jeg følte jeg kom inn i det. Jeg begynte med noen faste retter, og utvider etterhvert.
Nå har jeg akkurat regna ut antall KH i en moussaka. Kjekt å lage stor porsjon, da kan jeg fryse ned til senere.
Jeg skriver opp hva jeg spiser nå, men kommer nok til å klare å holde styr på det etterhvert uten å måtte notere ned alt hver eneste dag.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:14   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Velkommen skal du være

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:24   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

velkommen og lykke til

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:39   #8
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Velkommen!!!!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 01:02   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg begynnte å legge inn på diett.no for et par dager siden, og er veldig fornøyd. Det er også kalori-basert, men du får opp karbohydrater også, så det er jo bare å fokusere på dem.


Tusen takk for kjempebra tips!! Men vet du hvor nøyaktig KH utregningen er. Ser at jeg får opp 0 KH på kjøttdeig.. Dette stemmer vel ikke helt..eller?

Jeg gleder meg virkelig til å komme i gang!

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 10:10   #10
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Nei, jeg har også stusset på det. Kjøttdeig har vel null, det står hvertfall på pakka mi fra gilde. Men jeg ser at også egg får null i tabellen der, og det har lurt litt på, siden det står 0,9 i matvaretabellen. Jeg pleier bare å plusse på litt for meg selv ... Du kan også legge inn matvarer selv i tabellen, det har jeg tenkt å gjøre hvis jeg ser flere som er åpenbart feil.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 11:31   #11
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Jeg var også innom diett.no og la inn avocado. Den ble registrert med 0 karbo - og det stemmer vel heller ikke..??

Uansett - ønsker deg en fin søndag!!!!!!!!!!!!

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 13:07   #12
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Nei, jeg har også stusset på det. Kjøttdeig har vel null, det står hvertfall på pakka mi fra gilde. Men jeg ser at også egg får null i tabellen der, og det har lurt litt på, siden det står 0,9 i matvaretabellen. Jeg pleier bare å plusse på litt for meg selv ... Du kan også legge inn matvarer selv i tabellen, det har jeg tenkt å gjøre hvis jeg ser flere som er åpenbart feil.


jeg prøvde å legge inn matvarer selv, men de kommer ikke opp i lista etterpå. Kun det jeg legger inn som favoritter.. Rart det der. Få prøve å se litt mer på det. Hvordan er forresten med lime? Jeg elsker lime på salaten.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 13:12   #13
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

jeg prøvde å legge inn matvarer selv, men de kommer ikke opp i lista etterpå. Kun det jeg legger inn som favoritter.. Rart det der. Få prøve å se litt mer på det. Hvordan er forresten med lime? Jeg elsker lime på salaten.


Tror jeg fant ut hvorfor egg blir feil. I matvaretabell sår egg spesifisert som pr 100 gram. Et egg er ca 50 g. Så hvis 0,9 er på 100 gram, så er 1 egg 0,45? Blir det riktig da montro?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 13:43   #14
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Ja, det skulle bli riktig det. Jeg la inn egg selv i min tabell, med de verdiene jeg fant i matvaretabellen her på lavkarbo.no. Da kom det opp helt fint, med 0,45 per egg. Men hvis det er flere matvarer som er feil, blir det jo litt vanskelig, for det tar jo nesten like lang tid å kontrollere alt sammen som å regne det ut selv!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:56   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Heisann og velkommen

Og lykke til

Jeg er såpass gammaldags at jeg har regna ut karber med penn og papir

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:28   #16
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.


Jeg er såpass gammaldags at jeg har regna ut karber med penn og papir

Hehe... gammaldags er kanskje det beste!!

Heldigvis er vi ikke gammal!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:29   #17
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Starter i dag med godt mot og håper på vektnedgang. Men jeg lurer på om det finnes dagbok alla Vektklubb der man legger inn hva man spiser, men istedenfor kcal, så får man opp karbohydrater? Synes det er tungvint å finne først ut hvor mye karb det er i en vare, for så regne sammen alt det man skal spise i løpet av en dag.

Hvordan gjør dere det?


Velkommen hit og lykke til med vektnedgangen! Dette er hva vi har ventet på..! Nytt liv, nye muligheter!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:27   #18
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Ny i dag på ketolysekur

Diett.no har lavere karbohydratregning enn matvaretabellen i boka. Jeg holder meg til boka jeg og bruker penn og papir ....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
2. dag er ferdig... og kan dette være riktig? TheOnly Ketolysekuren 10 07-04-05 19:49
I dag "sprakk" jeg gitt! Nille Fysisk og mental helse 19 27-03-05 09:35
I dag, en spesiell dag! Ulex Livets lyse side 0 23-11-04 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no