Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nye tider, nytt forsøk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-09, 14:07   #1
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Nye tider, nytt forsøk

Jeg hadde en liten runde før militæret, og gikk da ned noen kilo. Det er nå et par år siden, og vekta har gått jevnt og trutt opp. Studentlivet har tatt på, med "grandis og øl", men nå er det nok, og jeg skal kjøre en ny runde.

Motivasjonen nå er egentlig at klærne ikke passer lengre, og da spesielt finklærne og sånn. Det er også noe dritt å handle nye klær, og de gamle går fortere istykker. Det er selvfølgelig MANGE grunner til å gå ned i vekt, og veldig få til å ikke gjøre det, men det er først og fremst klærne som sparker meg igang denne runden, sammen med at damer ikke tenner på feite gutter. Alt det andre blir en solid bonus.

Fordelene mine er at jeg har råd til å spise det jeg vil, og at jeg spiser hjemme så og si hver eneste dag. Ulempen er at jeg bor i et kollektiv/forening med felles middag og fellesinnkjøp av mat. Jeg regner med at det ordner seg. En annen ulempe er selvfølgelig alkoholen, men jeg håper å få litt støtte (mindre press) fra de andre, og så får jeg holde meg til sprit.

Satser på at det går bra nå, og jeg føler egentlig at det må det.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 18:14   #2
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Nye tider, nytt forsøk.

Hei hei og velkommen
Her inne er det veldig mange flinke og støttende mennesker som kan gi råd.

Tror det kommer til å gå helt greit med innkjøp av mat
Tenker du å lese ketolyse boken av Torkil? Det anbefaler jeg. Selges på noen meny butikker (men det vet du kanskje)

Du kan drikke litt rødvin da

Lykke til!

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 15:22   #3
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Nye tider, nytt forsøk.

Boka og alt det har jeg, jeg må bare få alt til å passe med studie-/forenings-/kollektiv-/jobbhverdagen min.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 16:45   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nye tider, nytt forsøk.

Ofte er det bare å kutte ut potet og pasta og evt tilføre smør eller rømme for å komplettere en normal middag, så lenge maten ikke er panert eller laget med sukker. Og sukker er helt unødvendig i maten og grandis er ikke mat.


Du kan drikke litt vin da Du trenger liksom ikke å drikke ren sprit Men sjekk vinen, noen t*per inneholder m*e restsukker og andre ikke ( eh, jeg prestere å kjøpe tørr hvitvin med 0.7g restsukker, det var litt for heftig smak for min del..).

Dette får du til! Les boka godt og bruk noen uker på å komme igang. Så tar du opplæring på de andre i kollektivet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 03:06   #5
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Får vel oppdatere litt. Har sprukket litt, da det er veldig mye spennende som skjer her, og det er et par kulturelle arrengemang der det var veldig vanskelig å ikke drikke øl. Etter det ble jeg gående noen dager, men er i god gang igjen nå. Har gått ned ca. 10kilo, og mener det er en grei start, selv om jeg innser at endel av det er ting som automatisk forsvinner, og ikke kroppsfett.

Sliter litt med å finne god å billig mat, så det blir mye kjøttdeig med rømme osv., men jeg skal lese enda mer her fremover.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 11:23   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Opprinnelig lagt inn av Bobbo, her.

Får vel oppdatere litt. Har sprukket litt, da det er veldig mye spennende som skjer her, og det er et par kulturelle arrengemang der det var veldig vanskelig å ikke drikke øl. Etter det ble jeg gående noen dager, men er i god gang igjen nå. Har gått ned ca. 10kilo, og mener det er en grei start, selv om jeg innser at endel av det er ting som automatisk forsvinner, og ikke kroppsfett.

Sliter litt med å finne god å billig mat, så det blir mye kjøttdeig med rømme osv., men jeg skal lese enda mer her fremover.

Om du har Kiwi og Rema 1000 i nærheten er mye gjort. First price har kjøttdeig, kylling (fileter, vinger, lårstykker etc), bacon, majones, koteletter og egg til en veldig billig penge.
På Rema 1000 finner du nakkekoteletter fra Nordfjord som nesten er latterlig billig.
Ellers er det fårikålsesong, og lammekjøtt i porsjonsbiter ser jeg tilbud for overalt. Hva med et fårikållag i kollektivet?
Om du har innvandrerbutikker i nærheten, så får du som regel kjøpt det billigste (og gjerne det beste) av grønnsaker og hermetikk der. Egg gjerne også.
Jeg bruker så mye mindre penger på mat enn hva jeg gjorde før, men så blir det ingen ekstrakjøp på impuls i form av godteri, og ingen halvfabrikata som ikke metter proposjonalt med hva det faktisk koster!
Øl finnes det også lite-varianter av som markedsføres som lavkarbo eller lavkalori-øl (enn om kalorier ikke akkurat er noe du behøver å tenke på ), de er sukkerreduserte.
På polets nettsider står det som regel også oppnevnt restsukkerinnhold på de fleste viner. Jeg opplever at rødvin med lite restsukkerinnhold smaker bedre enn tilsvarende hvitvin. Og vin med lite restsukker har også høyere alkoholinnhold

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 17:17   #7
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Har funnet meg en fin vin, og kan anbefale Würtz. 3L papp-hvitvin med 12% alkohol og 1.5g sukker pr. liter. En slik tilsvarer en kasse med øl, alkoholmessig.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:45   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

På Rema 1000 finner du nakkekoteletter fra Nordfjord som nesten er latterlig billig.

Og kyllingfileeter og kyllingkjøttdeig er billigere der enn de som har fra Prior.
Og fisken de har fra Enghav, en blokk torsk til 19,90 f.eks.

Ellers er God Helg tilbudene hos kiwi en velsignelse for lavkarbere

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 08:34   #9
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Nye tider, nytt forsøk

Jeg føler jeg må oppdatere litt. Det gikk litt skeis i forbindelse med jul, men jeg er i full gang igjen nå. Det skjer som sagt ganske mye spennende her hele tiden, så jeg kalkulerer en liten sprekk i ny og ne. Så lenge jeg klarer å fortsette etterpå føler jeg det er greit, for jeg har ikke dårlig tid.

Ellers er jeg litt for lat og slurver litt med maten. Har tenkt å lese meg opp på litt oppskrifter her, forumet er en vanvittig god ressurs! Er ca. 10 kilo ned igjen fra opprinnelig start.

__________________

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelige tider Tulla 81 Ketolysekuren 47 26-03-09 05:53
Omsømsressurser i disse miljøvennlige tider Megvel Lavkarbo generelt 3 03-04-08 16:46
Vi går mot lysere tider og snart er sommeren her Nille Livets lyse side 11 29-01-06 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no