Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Karbohydratomsetningen etter endt kur?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-07, 21:40   #1
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Karbohydratomsetningen etter endt kur?

Hei igjen
Dette er bare et teoretisk spørsmål, men lurer likevel: Etter å ha spist lavkarbo i et par-tre år, hvordan vil da karbohydratomsetninga være (vil jeg legg på meg om jeg begynner å spise karbohydrater)? Og hvis ja, hvordan får man "rettet opp" dette?

Takk for svar

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:11   #2
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrat

Lurer jeg og på

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:46   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrat

Jeg legger på meg av karbohydrater om jeg spiser det.

Men det gjorde jeg før jeg gikk over til lavkarbo og... så ingenting er forandret sånn sett.

De fleste som bytter til lavkarbo er karbosensetive i utgangspunktet og bør ikke gå tilbake til det kostholdet de hadde før.

Det blir det samme som å gå på Grete Roede. Om du etter endt kur spiser slik du gjorde før slankekuren vil du legge på deg, det var den maten som gjorde deg overvektig.

Lavkarbo og kosthold for å holde formen er for fremtiden, lavkarbo er ikke en kjapp kur for å så spise det du gjorde før. Men lavkarbo er langt mer enn atkins induksjon eller ketolyse. Holder du deg under 130 karber om dagen lever du lavkarbo og det er plass til mye innenfor de 130.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:50   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrat

Om du har slanket det ved å spise lavkarbo, - og du har nådd målvekt, er det i seg selv et tegn på at din toleranse for karbohydrater er lav, - OG at det er grunnen til at du la på deg i første omgang. Du vil aldri kunne spsie slik du gjorde før uten å legge på deg.

Spiser du veldig lav-karbo noen år, vil kroppen venne seg til det nivået og du vil legge på deg når du øker. Ikke lurt å ligge for lavt forlenge om man har nådd målvekt. Men har du øket karber på riktig måte med en gang målvekt er nådd (5-10 karber pr uke til du ikke tar av mer og ikke legger på deg) kan du sakte venne kroppen til å tåle mer.

Det er derfor bl.a. Atkins sitt opplegg med vedvarende, pre-vedlikehold og vedlikehold (sistnevnte tilsvarer omtrent Lindberg kostlold) er så genialt. I løpet av disse fasene lærer du om hva kroppen til tåler og hvor din tålegrense for karber går. (Ved hjelp av vedvarende stigen).

Vedlikeholder du på denne måten spiser du jo opp til tålegrensen og det er livsstilen din.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 07:46   #5
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydrat

Hvorfor skulle man ønske å spise usunt og få blodsukkersvingninger igjen?
Kroppen min elsker å leve på lavkarbo!
Hjernen min også.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:44   #6
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrat

Takker for svar
Vil bare minne om at dette var et teoretisk spørsmål. Ønsker nemlig ikke å begynne å spise høy-kabo igjen, da jeg er veldig fornøyd med kostholdet mitt nå

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nettopp startet lavkarbo kur - og kroppen reagerer!!! Ingis-37 Spørsmål og svar 3 04-08-07 11:52
Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan??? Icerus Trening 7 22-12-06 09:33
Insulinfri etter 15 år som diabetiker Trolljenta Nyheter / media 5 04-11-06 00:13
En fornuftig kur? hønken Ketolysekuren 2 21-08-06 17:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no