Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvis jeg spiser for lite karber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-09, 21:50   #1
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Hvis jeg spiser for lite karber?

Vil jeg gå opp, ned eller stå stille om jeg får i meg for lite karber på en dag.. ? Eller over lengre tid?

Grønn

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:40   #2
low_barb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 10
low_barb er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Som jeg har skjønt det så tar det lengre tid å gå ned i vekt hvis du får i deg for lite karbo (min 15 g pr dag) - ref Ketolysedietten.

Og (hvis jeg har skjønt dette rett også) så sier Skaldeman det motsatte - færre eller 0 karbo gir en raskere vektnedgang...

low_barb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vi får se.... Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 00:41   #3
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Takk for svar! Burde kanskje kjøpe meg ei vekt da, jeg spiser bare ca. jeg. ;O

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 00:51   #4
low_barb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 10
low_barb er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Jeg lurer egentlig på det samme som deg for jeg skjønner ikke helt hvorfor det må være min. 15 gram karbo på Ketolyse, mens Skaldeman sier det skal være tilnærmet 0 karbo hvis du følger hans kur. Er ikke de kurene ganske like ellers?

low_barb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vi får se.... Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 01:01   #5
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Takk, det lurte jeg og på

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 07:49   #6
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Mange sier at de må over et visst nivå for å gå ned i vekt, men jeg er litt skeptisk. Det er sjelden jeg kommer over 10 kh per dag, og ofte ligger jeg på rundt 5. Det er ikke bevist at det er noe særlig å hente på å ligge under 10-30 gram per dag, men så vidt meg bekjent er det heller ikke bevist at det er noe å tjene på å ligge over et visst antall.

Det stemmer i hvert fall for meg. Jeg går jevnt og trutt ned selv om mengden kh svinger litt fra dag til dag.

  Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:56   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Vi trenger noen grønnsaker for å få i oss nødvendige vitaminer og mineraler. Alt kan ikke gjøres ved piller.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 13:24   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Det har du helt rett i. Jeg spiser masse grønnsaker hver dag, inkludert tomat, gulrøtter og kålrot (i begrenset mengde). Men jeg sliter litt med å få i meg stort mer enn 5-10 gram kh fra grønnsaker, selv om det til tider tyter grøntfor ut av ørene på meg

  Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:31   #9
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Vi trenger noen grønnsaker for å få i oss nødvendige vitaminer og mineraler. Alt kan ikke gjøres ved piller.

riktig det.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:51   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det har du helt rett i. Jeg spiser masse grønnsaker hver dag, inkludert tomat, gulrøtter og kålrot (i begrenset mengde). Men jeg sliter litt med å få i meg stort mer enn 5-10 gram kh fra grønnsaker, selv om det til tider tyter grøntfor ut av ørene på meg

Veier du grønnsakene?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 23:17   #11
low_barb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 10
low_barb er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Men hva er det som skiller Skaldeman fra Ketolyse - bortsett fra grønnsakene?

low_barb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vi får se.... Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 00:48   #12
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av low_barb, her.

Men hva er det som skiller Skaldeman fra Ketolyse - bortsett fra grønnsakene?

Det lurer jeg også på...

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 08:33   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av low_barb, her.

Men hva er det som skiller Skaldeman fra Ketolyse - bortsett fra grønnsakene?

Begge er rene LCHF-dietter. Det behøver ikke være noen forskjell i hva du spiser om du følger Ketolyse eller Skaldeman. Du kan gjerne også legge til Atkins induksjon i samme "klubben".

Det er pedagogikken og systematikken bak som er forskjellig. Skaldeman legger vekt på at det skal være enkelt. Ingen veiing av mat f.eks. Passer for de fleste menn (som jo som kjent er veldig enkle). Ketolyse med ketostix og nøye veiing og kontroll passer godt for de fleste kvinner (som jo som kjent er veldig kompliserte).

Gode kosthold er de begge - uansett.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 09:51   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Veier du grønnsakene?

Ja, hvis jeg er usikker på vekten så. Men jeg begynner å få ganske bra feeling på det. Jeg registrerer alt jeg spiser på diett.no

  Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:40   #15
low_barb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 10
low_barb er på en erverdig vei

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Begge er rene LCHF-dietter. Det behøver ikke være noen forskjell i hva du spiser om du følger Ketolyse eller Skaldeman.-

Men en forskjell er det jo hvis jeg har skjønt det rett, for på Skaldeman er det jo snakk om tilnærmet 0 karbohydrater, mens Ketolyse og Atkins sier hhv 15 og 20 g kh om dagen. Og Ketolyse forklarer jo lite eller stagnasjon i vekttap med for lite karbohydrater?

Jeg skjønner at det er sunt med grønnsaker og hele den biten der men jeg vil bare vite hva som gjør at man må ha minimun 15 g karbo på Ketolyse, mens tilnærmet 0 er å anbefale på Skaldeman. Er det noe annet enn dette som skiller de to kurene?

low_barb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vi får se.... Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:30   #16
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av low_barb, her.

Men en forskjell er det jo hvis jeg har skjønt det rett, for på Skaldeman er det jo snakk om tilnærmet 0 karbohydrater

Du har ikke skjønt det rett! Det er noen her på forumet som uttaler seg uten å vite hva de snakker om. Les et par av bøkene til Skaldeman, f eks "GI-null", så finner du ut mer hvis du er interessert. Skaldeman spiser mye grønnsaker!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:01   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det har du helt rett i. Jeg spiser masse grønnsaker hver dag, inkludert tomat, gulrøtter og kålrot (i begrenset mengde). Men jeg sliter litt med å få i meg stort mer enn 5-10 gram kh fra grønnsaker, selv om det til tider tyter grøntfor ut av ørene på meg

Kan ikke helt forstå at du spiser masse grønnsaker hver dag og samtidig sliter med å komme over 10 g karbs for dagen, iallefall over 5. Det er sånn jeg spiser i lunsjen og da er mesteparten grønnsaker.
Hvordan ser en vanlig matdag ut for deg? Er bare nysgjerrig altså

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:26   #18
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Jeg må moderere meg litt og innrømme at jeg ikke spiser masse grønnsaker hver dag, men jeg spiser så mye jeg har lyst på.

Her er noen eksempler:

Karbs.jpgEnergi.jpg

Karbs2.jpgEnergi2.jpg

Karbs3.jpgEnergi3.jpg

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:43   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Synes du spiser veldig lite jeg da.

Og godt at du modererte deg for du spiser igrunn lite grønnsaker

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:49   #20
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Jeg spiser til jeg er mett. Går aldri sulten

Men du har rett i forhold til kalorier. Ligger på 1100 - 1600 per dag i snitt, tenker jeg.

Det er også dager hvor jeg spiser mye mer grønnsaker. Dette var bare et kjapt utvalg fra de siste dagene. Stort sett ligger jeg på 250-350 gram grønnsaker om dagen. Jeg synes det er ganske mye, jeg da.

Her er en dag med ca 300 gram grønnsaker. Det blir ikke allverdens ut av det.

Karbs6.jpg Energi6.jpg


Sist redigert av Chunky : 18-03-09 kl 10:58.
  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:59   #21
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg spiser til jeg er mett. Går aldri sulten

Men du har rett i forhold til kalorier. Ligger på 1100 - 1600 per dag i snitt, tenker jeg.

Det er også dager hvor jeg spiser mye mer grønnsaker. Dette var bare et kjapt utvalg fra de siste dagene. Stort sett ligger jeg på 250-350 gram grønnsaker om dagen. Jeg synes det er ganske mye, jeg da.

Selvsagt, skal ikke spise hvis du er mett

Men hvis du ligger på så mye grønnsaker som 250 - 350 g så bare MÅ du komme over 10 g hvis du da ikke kun spiser champignon, isberg og agurk som ikke inneholder noe særlig med karbs eller næring. Iallefall ikke isberg og agurk som stort sett består av vann
Men har du som mål å komme under 15 da? Hvis det er problemer med å komme opp i antall karbs så er det bare litt løk og rød paprika som skal til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:03   #22
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Oppdaterte innlegget over med en dag til.

Nei, jeg har ikke noe mål for hvor mye karbohydrater jeg skal ha per dag så lenge jeg er i ketose. Om det blir 0 eller 30-40 spiller egentlig ingen rolle. Men som oftest blir det mellom 5 og 15. Helt av seg selv

  Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:06   #23
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Men diett.no må jo regne feil for i 40 g rød paprika så er det 2,08 g karbs så hvis den har mange sånne svakhetsfeil så er det ikke rart hvis man ikke kommer opp i antall selv om man i prinsippet spiser nok.
Det er 5,2 g karbs pr 100 g rød paprika

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:07   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Har nå regnet igjennom flere av varer og de oppgir jo feil karbinnhold på flere så du er nok høyere oppe enn del. Blomkål har 2,9 g karbs pr 100 g for å ta ett eksepel og da blir det 1,45 på 50 g.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:19   #25
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

hvilket slik matprogram er best å bruke for å få mest mulig riktige tall?? når man legger det inn på nettet...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for lite.. ? smookie Lavkarbo generelt 24 18-11-06 18:24
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52
Spiser jeg for lite? Searynox Ketolysekuren 12 13-08-05 17:06
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no