Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren-mange stopp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-09, 18:43   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Ketolysekuren-mange stopp

Har ikke tellt opp hvor mange det er som sender fotvilte meldinger om at
de stopper opp på ketolysekuren , i forhold til de som stopper opp på andre kurer.
Men jeg synes det er endel.
Kanskje vi skulle "slå oss sammen" og se om vi har felles feil?
Selvfølgelig er det forskjell fra person til peson, men det også mulig vi har
noen felles feil.
Selv stod jeg stille 3/4 år. I ettertid så kan jeg se at jeg muligens var for forsiktig med carbene. 8-10 g pr dag istedefor de anbefalte 20g. Leser om andre som går ned så suser på 25-30g pr dag.
En slik analyse krever ettertanke og ærlighet. Ingen vits i å pynte på matmengden eller trim mengden.
Ketolysekuren er såpass god/variert (synes jeg) at den fortjener en sjangse. Synd om den får miskreditt fordi vi blingser litt.

Mvh Grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 18:53   #2
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Jeg har begynt å gå ned igjen nå etter laaaang tid.

Jeg kuttet ut pepsimax. Det gjorde meg mindre sulten. Dermed spiste jeg mye mindre. Så fikk jeg lungebetennelse og spiste omtrent ingenting og trente ikke heller, og da begynte jeg plutselig å ta av skikkelig. Nå har jeg fortsatt å spise lite og fortsetter å ta av. Men jeg kan ikke spise meg spesielt mett altså. Ligger på utrolig lite kalorier per dag, ellers slutter vekten å gå ned med det samme. Maks 1300 per dag.

Men - siden jeg har dilla på cottage cheese for tiden så går det lett å spise få kalorier uten å sulte ihjel.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 19:52   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

men hvordan ser ett par typiske dagsmenyer ut for dere? for er jo kjekt å se hva som fungerer for andre når man sliter selv.... kanskje man klarer plukke opp noen tips på veien..

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 20:57   #4
Mingsen
Nytt Medlem
 
Mingsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Mingsen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Må si meg helt enig med Smilefjes. Jeg har samme erfaring. Kuttet helt ut pepsimax. Spiser mindre og passer på kaloriene. Da skal jeg si vektapet satte fart.

__________________



Sist redigert av Mingsen : 22-03-09 kl 09:53.
Mingsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:13   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Dere som kutter på kaloriene så mye: Jeg tror ikke det er en fornuftig person her inne som anbefaler kimmerizing. Pass på at dere ikke er veldig sultne og ikke får SNATT (slightly nauseus all the time). For det er slettes ikke sunt!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:00   #6
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Dere som kutter på kaloriene så mye: Jeg tror ikke det er en fornuftig person her inne som anbefaler kimmerizing. Pass på at dere ikke er veldig sultne og ikke får SNATT (slightly nauseus all the time). For det er slettes ikke sunt!

Og ellers har du det bra?

__________________

Slankestart 1. januar 09:
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:05   #7
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Jeg har ikke behøvd og kutte på noe, bortsett fra søtning. Og egentlig tror jeg ikke det heler er en partystopper så lenge jeg får i meg nok fett. Noe jeg ikke får de periodene jeg spiser mye sukkerfritt godis e.l.
Ellers opplever jeg stagnasjon fra eggløsning til mensen er nesten over. *AAARGH* Og det er ikke rent sjelden, da jeg har en sykus på 19 dager.
Men så igjen går jeg ned massemasse den resterende tiden.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 16:30   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

har også lagt merke til at når jeg spiser lite, så går vekta ned. Og med mye fett i maten så er jeg ikke sulten heller. men da blir det på en måte en lavkalorikur. Enkelte dager så kan jeg klare meg fint på 100 gr bacon og 2 egg. er ikke sulten mere den dagen, men frokost neste dag må være nesten før jeg står opp.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:06   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Fint initiativ med denne tråden, Grovsnus!

Jeg har jo for så vidt hele tiden hatt et langsomt vekttap siden jeg startet i juni 2008, men ble nokså frustrert da jeg startet med 2. ketolyserunde i slutten av januar og ingenting skjedde på fire uker! Og det til tross for at jeg aldri bryter dietten og pøste på med masse fett.

Det som viste seg å være feilen for min del, var at jeg
1) spiste for store porsjoner og
2) - hold dere fast - for mye fett!

Etter tips fra Torkil spiser jeg nå mindre porsjoner og har droppet majones, rømme og annet "ekstrafett-ved-servering". Men fortsetter selvfølgelig med å steke i smør, bruke fløte/rømme/revet fet ost o.l. i maten ved tilberedning.

Etter at jeg rettet opp de to punktene over, har jeg de tre følgende ukene gått ned ca en kilo i uken.

Jeg er veldig takknemlig for at Torkil tipset meg om at dette kunne være løsningen for jeg hadde vurdert å kutte ut melkeprodukter, som mange ser på som partystopper. Men nå kan jeg fortsatt kose meg med f.eks. pisket fløte med kakaopulver og gode oster …

Synes dog det er en tøff sak å begrense porsjonene, for munnen min er mye mer sulten enn magen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 19-03-09 kl 20:07. Årsak: grammatikk
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:10   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

En ting til: for meg ser det ut til å være bedre å vente med frokosten til 11-12-tiden. Er egentlig ikke sulten før da, heller. Og da trenger jeg ikke mye til lunsj før jeg spiser middag ved 18-tiden.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:09   #11
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Hei Løvetann, hvis du liker krem med kakao så prøv denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=Eggedosis
Vaniljesukker kan erstattes med vanilje-essens. men det er så lite at det skader neppe.
Mvh Grovsnus
ha en god dessert.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:56   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren-mange stopp

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Hei Løvetann, hvis du liker krem med kakao så prøv denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=Eggedosis
Vaniljesukker kan erstattes med vanilje-essens. men det er så lite at det skader neppe.
Mvh Grovsnus
ha en god dessert.

Mmmm! Takk for tipset! Skal definitivt prøves! Også som is, da har man jo til enhver tid.

(Jeg har ekte vaniljepulver fra helsekosten, så jeg behøver ikke bruke vaniljesukker.)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange er vi som er på Ketolysekuren? nita58 Ketolysekuren 27 14-02-10 16:17
Stopp i vekttapet Jostein Ketolysekuren 1 08-02-09 17:12
Stopp i vekttap solungen Generell diskusjon 14 30-04-07 19:20
Hvor mange på ketolysekuren? Snøkrystall Ketolysekuren 18 28-01-07 22:37
Sp.mål om Stopp-skiltet chablis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-07-05 16:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no