Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 18:18   #3001
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Blir man slik som karen til høyre hvis man går for lenge på lavkarbo og bygger muskler???

urk da....da vil jeg nesten heller ha en med kakemage

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 21-08-10, 21:15   #3002
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Han i midten var ikke så aller verst da. Selv om det er noe overdrevet... Jeg liker mannen min jeg, bredskuldret og kjekk, dog med litt mage. Men en mannemann av klasse Menn som er menn. Det er tingen det.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 21-08-10, 21:54   #3003
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Han i midten var ikke så aller verst da. Selv om det er noe overdrevet... Jeg liker mannen min jeg, bredskuldret og kjekk, dog med litt mage. Men en mannemann av klasse Menn som er menn. Det er tingen det.


Min mann har også mage, og jeg elsker magen hans! Min manns beste muskler er smilemuskelen og glimtiøyetmuskelen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-08-10, 22:07   #3004
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer egentlig på hvorfor vannet på badet smaker annerledes enn vannet på kjøkkenet?

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-08-10, 22:22   #3005
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Blir man slik som karen til høyre hvis man går for lenge på lavkarbo og bygger muskler???

ÆÆÆÆÆÆSJ!!!! Det der må være manipulert i photoshop eller noe? Det er ingen som ser sånn ut?! Helt jævlig. Synes til og med han til venstre, som tross alt er den minste av de tre, er i overkant jeg.

*ser forelsket bort på Lille Gubben som har litt vaskeball*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-08-10, 22:24   #3006
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Jeg lurer egentlig på hvorfor vannet på badet smaker annerledes enn vannet på kjøkkenet?

kan det ha samlet seg noe grums i rørene? Gjerne de er eldre/nyere en de andre?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-08-10, 22:30   #3007
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Jeg lurer egentlig på hvorfor vannet på badet smaker annerledes enn vannet på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

kan det ha samlet seg noe grums i rørene? Gjerne de er eldre/nyere en de andre?

Det lurer jeg også på!!!
Selv da huset til mine foreldre var flunka nytt, smakte det rart av vannet på badet!

Lurer på om vi spruter såpe etc opp i filteret eller noe, for vannet på bad smaker bare ikke godt! I hvert fall rart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-08-10, 22:36   #3008
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Huset er bare 6 mnd gammelt, men det smaker annerledes både her, hos mamma og andre steder jeg har drukket vann fra badet.

Kanskje det er andre rør til bad enn kjøkken?

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-08-10, 23:29   #3009
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor får man belegg på tennene når man spiser/drikker noe med mye sukker?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 22-08-10, 00:11   #3010
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvorfor får man belegg på tennene når man spiser/drikker noe med mye sukker?

Bakterier tenker jeg, de lever jo av sukker og stivelse

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 22-08-10, 00:26   #3011
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Man får belegg på tennene av ting uten sukker og stivelse i også. Pepsi Max f.eks.... men er jo bare å pusse bort da.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-08-10, 08:42   #3012
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Man får belegg på tennene av ting uten sukker og stivelse i også. Pepsi Max f.eks.... men er jo bare å pusse bort da.

Det er ikke belegg, det er emaljen som har blitt myk. Så vent en stund etter du har drukket det slik at du ikke pusser bort noe av emaljen! Sure ting som juice og brus (sukkerfri og sukkerfull) gjør emaljen midlertidig myk. Pusser du tennene kort tid etter du har drukket sur drikke, så er det fare for at du tar med deg litt av emaljen. Vent ca 30 minutter, hvis ikke enda lengre, før du pusser tennene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-08-10, 15:04   #3013
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

:O jeg pleier ikke å drikke brus rett før jeg pusser tennene heldigvis. Men godt å vite. Jus har jeg aldri vært glad i, pluss at det er vel ikke akkurat tingen på lavkarbo heller, det er for mye syre i det.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 23-08-10, 09:41   #3014
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Blir man slik som karen til høyre hvis man går for lenge på lavkarbo og bygger muskler???

Det er ingenting som heiter for lenge på lavkarbo

Men urk. Måkkje poste slike bilder for sarte sjeler, Kanutten!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 23-08-10, 11:33   #3015
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Legen min ville ikke måle langtidsblodsukkeret mitt siden han insiterte på at jeg ikke har diabetes eller insulinresistanse. Bør jeg være glad eller frustrert?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-08-10, 12:05   #3016
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Legen min ville ikke måle langtidsblodsukkeret mitt siden han insiterte på at jeg ikke har diabetes eller insulinresistanse. Bør jeg være glad eller frustrert?

På hvilket grunnlag insisterte han på det? Står det stemplet i pannen din? .
Du kan jo gjøre det selv, også. Bestille en av disse gratis, og mål selv!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-08-10, 13:02   #3017
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

På hvilket grunnlag insisterte han på det? Står det stemplet i pannen din? .
Du kan jo gjøre det selv, også. Bestille en av disse gratis, og mål selv!

De måler vel ikke langtidsblodsukker?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-10, 13:50   #3018
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

De måler vel ikke langtidsblodsukker?

Ooops, nå tenkte jeg helt feil. Langstidsblodsukkeret er jo en egen blodprøve. Jeg var litt blind og tenkte bare på glukosebelastning. Sårri!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-08-10, 14:03   #3019
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jajaja, jeg spurte om langtidsblodsukker og han snakka om glukosebelastning og masse sånn rart jeg ikke forstår. Nei han mente at siden blodsukkeret mitt lå veldig innenfor normalen og jeg ellers er ved optimal helse på alle prøver så var det ikke noe som kunne insinuere at jeg hadde disponibel diabetes, diabetes eller insulinresitanse, og at det dermed var unødvendig nå :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-08-10, 14:39   #3020
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Langtidsblodsukkeret er greit å måle uansett. Det er en bitteliten prøve, så jeg skjønner ikke hvorfor de skal være gniene på den. Men langtidsblodsukkeret blir jo naturligvis lavere på lavkarbo enn på høykarbo. Så hvis du allerede spiser lavkarbo, så er den litt ubrukelig. Min lege ville måle langtidsblodsukkeret og ville ikke høre på meg da jeg sa at den var ubrukelig som insulinresistentindikator siden jeg hadde vært i ketose i fem måneder. Men jeg kjenner ikke deg godt nok til å si om du bør være glad eller frustrert.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-10, 15:01   #3021
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Enig med Aeryth. Men er det ikke standardprosedyre å måle hba1c, altså langtidsblodsukker samtidig som man tar glukosebelastning? Den beste indikatoren er jo c-peptid som viser insulinnivået ditt, men den er nok en del leger mer gniene på. Dessverre kan man ha fine prøver på blodsukkeret men likevel ha mye insulin. Det merkes gjerne på at man ikke går ned, uansett hvor strikt og flink man er, sånn var det nemlig for meg, men så er jeg mer insulinresistent enn hva normalt er .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-08-10, 16:25   #3022
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enig med Aeryth. Men er det ikke standardprosedyre å måle hba1c, altså langtidsblodsukker samtidig som man tar glukosebelastning? Den beste indikatoren er jo c-peptid som viser insulinnivået ditt, men den er nok en del leger mer gniene på. Dessverre kan man ha fine prøver på blodsukkeret men likevel ha mye insulin. Det merkes gjerne på at man ikke går ned, uansett hvor strikt og flink man er, sånn var det nemlig for meg, men så er jeg mer insulinresistent enn hva normalt er .

C-peptiden måtte jeg mase meg til å få sjekket. Men de målte ikke langtidsblodsukkeret samtidig som de tok glukosebelastning på meg. Men med mindre man går til en lege som kan en del mer allmennleger, så er c-peptid også ganske ubrukelig. Man må jo ha skyhøye verdier for at de skal si at man er insulinresistent med de definerte normalverdiene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-10, 17:35   #3023
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vet at man ikke bør være i ketose hvis man blir gravid, nå satte jeg inn et befruktet egg i dag, og dermed ønsker jeg å leve som gravid de neste to ukene - før test Men, hvor lavkarbo kan man leve, liksom? Jeg skal jo ikke mer ned i vekt egentlig - og har spist både brød, ris, pasta og poteter innimellom de siste to mnd og enda gått ned flere kilo...... Er det tryggest å fortsette sånn, eller anbefaler dere en annen filosofi enn ketolyse? (som er den eneste jeg har prøvd) Jeg har ingen problemer med insulin eller andre ting, trengte bare en 'kur' for å få bort ivf-kiloene

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 23-08-10, 17:55   #3024
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg vet at man ikke bør være i ketose hvis man blir gravid, nå satte jeg inn et befruktet egg i dag, og dermed ønsker jeg å leve som gravid de neste to ukene - før test Men, hvor lavkarbo kan man leve, liksom? Jeg skal jo ikke mer ned i vekt egentlig - og har spist både brød, ris, pasta og poteter innimellom de siste to mnd og enda gått ned flere kilo...... Er det tryggest å fortsette sånn, eller anbefaler dere en annen filosofi enn ketolyse? (som er den eneste jeg har prøvd) Jeg har ingen problemer med insulin eller andre ting, trengte bare en 'kur' for å få bort ivf-kiloene

Hva med noe mer lindbergsk? Belgefrukt, bær, nøtter, litt fullkornspasta og fullkornsris? Fedonbrød/Ingers rugbrød? Dersom du trives med lavkarbolivsstilen, som jo også er kjempesunn selv på et høyere nivå av kh, så ser jeg ingen grunn til å gå tilbake til et vanlig høykarbokosthold . Og ikke minst har vi jo sett mange eksempler på her inne at lavkarbokosthold er veldig bra for fruktbarheten, ettersom det er hormonstabliserende. Det er ikke bare insulinet som påvirkes positivt av det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-08-10, 18:29   #3025
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva med noe mer lindbergsk? Belgefrukt, bær, nøtter, litt fullkornspasta og fullkornsris? Fedonbrød/Ingers rugbrød? Dersom du trives med lavkarbolivsstilen, som jo også er kjempesunn selv på et høyere nivå av kh, så ser jeg ingen grunn til å gå tilbake til et vanlig høykarbokosthold . Og ikke minst har vi jo sett mange eksempler på her inne at lavkarbokosthold er veldig bra for fruktbarheten, ettersom det er hormonstabliserende. Det er ikke bare insulinet som påvirkes positivt av det .

Takk
Dette er 5 egget vi får satt inn på to år, så håper at livsstilen min siden april har en positiv virkning på det Men, problemet vårt er egentlig gubbens dårlige svømmere (han hadde tre forsøk med sin tidligere kone også, uten at det ble barn av det) og at jeg er sterilisert, så vet ikke om det har noen betydning til syvende og sist......og egget ble befruktet før jeg starta med ketolyse...... Men, det blir uansett ikke høykarbo hver dag, altså

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no