Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Burde jeg dra til legen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-09, 23:18   #1
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Burde jeg dra til legen?

Jeg har nå vært på kuren i fjorten dager (var på den en mnd før jul også, men tok pause i jula) og begynte å lure på noe, skulle jeg vært hos lege egentlig? Jeg er jo ikke sykelig overvektig eller noe. Når jeg begynte på dette etter jul veide jeg 78,8, nå veier jeg rundt 74. Har hatt bra helse alltid, og har aldri tatt en allroundsjekk hos lege. Må jeg det, er det lurt liksom, eller er det bare hvis jeg får noen plager?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:20   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Det ser jeg ingen grunn til. Jeg har ikke vært hos lege

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:27   #3
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

Mener at det i boka står noe om at det anbefales å gå til legen for helsjekk før man begynner, så etter noen uker og deretter hver 3.måned....eller noe slikt... (skyt meg hvis jeg tar feil)

Men jeg har ikke turd å gå til legen.....redd for hva han vil si.....vet ikke hvorfor, men jeg føler ikke at ketolyse er helt "stuerent"....hvis du skjønner hva jeg mener...
Mulig det har noe med alt fettet vi skal spise osv....

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:32   #4
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Burde jeg dra til legen?

Nå er det jo faktisk sånn at Torkild er lege, og jeg tror ikke han ville anbefale alle å gå til sjekk hvis det ikke var en grunn for det.
Hvis man f. eks ikke har det bra på andre måter lissom
Jeg for min del har ikke gjort det, men om jeg skulle føle meg uvel eller syk og har mistanke om at det var p. ga kuren kan det hende jeg ville vurdert det.
Det viktigste er hva du selv føler er riktig for DEG.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:46   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg tenker sånn at det også kan fungere motiverende, å ta prøver på blodtrykk, godt og dårlig kolesterol og triglyserider, glukosebelastning (blodsukker), c-peptid (insulin), for å se hvilken innvirkning de nye matvanene har for disse verdiene.
De fleste opplever over tid at de blir mye bedre Det er jo helt klart motiverende!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:49   #6
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

Men er det noen som har møtt motstand hos legen....altså fått negativ respons på at man velger å følge f.eks. ketolyse

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:50   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg tenker ogs at det sklle jeg ha gjort, men nå har jeg vært på ketolyse i ett år og har ennå ikke kommet meg avgårde. Føler meg egentlig frisk og fin.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:07   #8
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

nei jeg vet liksom ikke om det er grunn siden jeg ikke gjorde det FØR jeg startet. Men da gidder jeg ikke. Kan jo heller gjøre det neste gang jeg skal til legen. Har nemlig totalt skrekk for blod, sprøyter osv. Ble operert for to år siden, etter jeg knuste beinet i arma, og da sa jeg til sykepleierne at jeg ikke ville vite hva som skjedde med meg når jeg skulle bli operert. Fikk sånn bedøvelse før jeg fikk venflon osv. Så jeg vil ikke hvis jeg ikke må..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:43   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg synes det er veldig greit å få litt oppfølging av lege både før jeg startet kuren og underveis. Tok en rekke blodprøver ved kurstart, og har tatt de samme flere ganger etterpå. (Er så pervers at jeg synes det er gøy å se at de fyller glass etter glass med blodet mitt. )

Jeg synes det er interessant å følge med på verdiene; hvilke som endrer seg og hvordan. Det gir jo også "bevis", f.eks. for at ikke kolesterolet fyker i været med denne kuren. (- Noe som også kan være med å åpne legestandens øyne for lavkarboprinsippets fortreffelighet! Og stoppe kjeften på skeptikere i omgangskretsen som sverger til magre light-produkter.)

Men det er jo forskjell på folk her. Hvis en er grunnleggende frisk og ikke sååå overvektig, er det sikkert greit å ta kuren uten legesjekk. Jeg er jo litt opp i årene, har en del helseproblemer og veldig mange kilo som skal ned, noe som betyr at jeg må holde på leeenge. Da er det veldig greit med en viss kontakt med lege.

Til de som gruer seg, fordi fastlegen deres kanskje er skeptisk: Det er jo et eget kapitel i boka som er beregnet på leger. Sånn lege-til-lege-snakk. Jeg kopierte det til legen min og hadde med både boka og kopien. (Men det er jo noen leger som ikke tåler at det finnes andre løsninger enn det de selv har lært om. Da er det sikkert vanskeligere.)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 08:19   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg var hos legen min et par uker inni kuren pga kontroll av stoffskifte og jeg fortalte henne da om at jeg forsøkte å gå ned en del kilo med Ketolysekuren. Jeg ba henne ta alle de nødvendige blodprøver i fbm dette. Hun var utelukket positiv og snakket i vei om denne måten å slanke seg på! Hun visse en hel del om den fra før, og sa at jeg var velkommen innom til å veie meg der for ekstra oppfølging! Jeg har en Kjempelege!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 08:52   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Selv mitt håpløse tilfellet av en arrogent dustelege, syns jeg er veeeeldig lur som spiser ketogent!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 11:58   #12
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg har også gått til lege under hele denne prosessen.

Fikk tatt blodprøver av ALT rundt meg og min helse, fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte, insulinresistens og lave/høye verdier på masse annet...
Jeg synes det er topp at noen følger med på det jeg driver med, og som oppmuntrer meg når ting går litt sent og er vanskelig.

Jeg er hos legen 1 gang i mnd, det er muligens litt ofte, men heller det!

Jeg har bare gode erfaringer.
PS: etter mine første prøver var det legen som anbefalte ketogen kost!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 11:59   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

For min del så var det legen som oppfordret meg til det, fordi jeg gikk til legen da jeg var i helt elendig form uten å kunne skjønne hva som feilet meg.
Jeg hadde høye blodsukkerverdier og et noe høyt blodtrykk, legen tok en haug med prøver, og han sa at jeg var insulinresistent og så ut til å banke på døra til diabetes, og ba meg kutte ut mat med sukker, brød, pasta, ris etc, og spise ren mat med proteiner, som fisk og grønnsaker. Jeg har en vidunderlig lege da, som skjønner mye og er åpen for det meste.
De kunnskapene jeg etterhvert har tatt til meg har ført til noen artige diskusjoner, også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 12:03   #14
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg har ikke vært hos lege ennå, men var på legekontoret når jeg hadde gått på ketolys i to dager. Tok da kolestrol og målte vekta. Skal tilbake den 14 februar når jeg har gått på den i en mnd, og så igjen rundt 14 mars. Er ting fint hele veien så gjør jeg nok ikke mer med det.

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 14:03   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Everio, her.

Jeg har ikke vært hos lege ennå, men var på legekontoret når jeg hadde gått på ketolys i to dager. Tok da kolestrol og målte vekta. Skal tilbake den 14 februar når jeg har gått på den i en mnd, og så igjen rundt 14 mars. Er ting fint hele veien så gjør jeg nok ikke mer med det.

Kan faktisk være litt kort tid!
Kolesterolet har en tendens til å øke i begynnelsen av kuren, for så å gå ned igjen til under start- verdi!
Bare så du er oppmerksom på det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 14:56   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Nå er det jo faktisk sånn at Torkild er lege, og jeg tror ikke han ville anbefale alle å gå til sjekk hvis det ikke var en grunn for det.
Hvis man f. eks ikke har det bra på andre måter lissom

Jeg tror det gjelder VELDIG overvektige.. Kanskje fordi de kan ha litt hjertetrøbbel og annet fra før? Jeg vet ikke...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 17:54   #17
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jeg var hos legen med junior, så bare nevnte det og hun var positiv.. Hun så på data'n hva kolesrolet mitt ligger på, men det var så fint, så kom ikke til å måtte ta noe tabletter eller noe under kuren Tror de som er veoldsomt overvektige kanskje burde ta en tur til legen, men ellers om man føler seg frisk og rask å i fin form er det nok ikke nødvendig

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:43   #18
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Jeg synes det er veldig greit å få litt oppfølging av lege både før jeg startet kuren og underveis. Tok en rekke blodprøver ved kurstart, og har tatt de samme flere ganger etterpå. (Er så pervers at jeg synes det er gøy å se at de fyller glass etter glass med blodet mitt. )

Jeg synes det er interessant å følge med på verdiene; hvilke som endrer seg og hvordan. Det gir jo også "bevis", f.eks. for at ikke kolesterolet fyker i været med denne kuren. (- Noe som også kan være med å åpne legestandens øyne for lavkarboprinsippets fortreffelighet! Og stoppe kjeften på skeptikere i omgangskretsen som sverger til magre light-produkter.)

Men det er jo forskjell på folk her. Hvis en er grunnleggende frisk og ikke sååå overvektig, er det sikkert greit å ta kuren uten legesjekk. Jeg er jo litt opp i årene, har en del helseproblemer og veldig mange kilo som skal ned, noe som betyr at jeg må holde på leeenge. Da er det veldig greit med en viss kontakt med lege.

Til de som gruer seg, fordi fastlegen deres kanskje er skeptisk: Det er jo et eget kapitel i boka som er beregnet på leger. Sånn lege-til-lege-snakk. Jeg kopierte det til legen min og hadde med både boka og kopien. (Men det er jo noen leger som ikke tåler at det finnes andre løsninger enn det de selv har lært om. Da er det sikkert vanskeligere.)

Så flott at ditt kolestrol ikke stiger på tross av fet mat. Mitt steg voldsomt (og gikk ikke ned igjen). Ble sterkt frarådet å avslutte kuren, og få kolestrolet ned . Det endte med medisiner, det siste jeg ønsket Sendte et par forespørsler til Torkil før jeg avsluttet ketolysekuren, og alle svar fra han tolket jeg som om han var enig med fastlegen min. (Hadde håpet at han ville si at dette var noe tull jeg, men den gang ei)
Dermed er vel jeg "beviset" på det motsatte.
Jeg ville ikke satt igang med kuren, uansett alder og kilo, uten legesjekk først!

Ps. - trodde det bare var meg som syntes det var ok å ta blodprøver jeg

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:36   #19
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

oi tulla, det var ikke noe koselig å høre! Veldig dumt at det ikke fungerte for deg da. Men kan man på noe måte vite dette selv, kan man kjenne det på seg på en måte? har aldri sjekka noe annet enn arma mi etter operasjoner hos legen jeg så..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:50   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

De aller aller fleste får et bra kolesterolnivå på lavkarbo, altså. Jeg vet ikke hva som er skjedd i Tullas tilfelle, men det hører heldigvis til sjeldenhetene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:51   #21
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Så flott at ditt kolestrol ikke stiger på tross av fet mat. Mitt steg voldsomt (og gikk ikke ned igjen). Ble sterkt frarådet å avslutte kuren, og få kolestrolet ned . Det endte med medisiner, det siste jeg ønsket Sendte et par forespørsler til Torkil før jeg avsluttet ketolysekuren, og alle svar fra han tolket jeg som om han var enig med fastlegen min. (Hadde håpet at han ville si at dette var noe tull jeg, men den gang ei)
Dermed er vel jeg "beviset" på det motsatte.
Jeg ville ikke satt igang med kuren, uansett alder og kilo, uten legesjekk først!

Ps. - trodde det bare var meg som syntes det var ok å ta blodprøver jeg


Uff...ikke noen hyggelig lesning...

Nå angrer jeg på at jeg ikke gikk til legen først....

Hvor mange uker etter start på kuren, bør alle verdier ha stabilisert seg....??

Jeg begynte forige mandag, og regner med at hvis jeg går til legen nå...så vil ikke verdiene være helt representative....eller

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:07   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Vimpane, her.

Uff...ikke noen hyggelig lesning...

Nå angrer jeg på at jeg ikke gikk til legen først....

Hvor mange uker etter start på kuren, bør alle verdier ha stabilisert seg....??

Jeg begynte forige mandag, og regner med at hvis jeg går til legen nå...så vil ikke verdiene være helt representative....eller

Om jeg ikke husker feil så var alle verdiene mine normale et halvt år etter at jeg la om kosten, men jeg sjekket ikke i mellomtiden, så jeg vet ikke om de noen gang gikk opp.
Dessuten tror jeg at mye rundt dette med kolesterol er hysteri delvis igangsatt av legemiddelindustrien ...
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/974079/posts
http://www.thegreatcholesterolcon.com/

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:15   #23
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kan faktisk være litt kort tid!
Kolesterolet har en tendens til å øke i begynnelsen av kuren, for så å gå ned igjen til under start- verdi!
Bare så du er oppmerksom på det!

Hvor lang tid mener du det må gå da?

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:21   #24
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Burde jeg dra til legen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om jeg ikke husker feil så var alle verdiene mine normale et halvt år etter at jeg la om kosten, men jeg sjekket ikke i mellomtiden, så jeg vet ikke om de noen gang gikk opp.
Dessuten tror jeg at mye rundt dette med kolesterol er hysteri delvis igangsatt av legemiddelindustrien ...
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/974079/posts
http://www.thegreatcholesterolcon.com/

Ja, klart det er artikler som sier noe annet om dette en den generelle legemiddelnæringen. Synes alikvel det er skummelt å ikke ta mye av den forskningen som er gjort alvorlig.

Som noen skriver her så burde jeg f.eks sjekke kolestrolet mener de fordi jeg er veldig overvektig. Alikvel er ikke det i det hele tatt grunnen til at jeg gjør det. Kolestrolet mitt før kuren var helt fint, samme med blodtrykk osv.

Vi har mye hjerteproblemer i familien og jeg har en far med hjerneblødning og flere hjerteinnfarkt (til tross for at han er rett rundt 50 år)

Moren min er kjernefrisk og spiser veldig sunt og har likt lavkarbo filosofien i flere år. Alikvel har hun meget høyt kolestrol. Dette var under kontroll. I høst fikk vi plutselig skrekken i oss. Hun endte to ganger på hjerteavdelingen med atrieflimmer og har også vært flere ganger på legevakten i etterkant for å fikse dette. Høyt kolestrol er en grunnene til atrieflimmer.

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:29   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg dra til legen?

Jo, men jeg tror nok at verdiene som opereres med er snevrere enn hva som er reellt å bekymre seg for. Kolesterol er som regel et symptom på at noe trenges å repareres i kroppen og er i seg selv ikke farlig, det er alltid en konsekvens av at noe annet er feil.
Men det er også forsket veldig mye på hva det faktisk vil si å ha høyt kolesterol, og hva har man å vinne på å si det motsatte av legemiddelindustrien?
Dessuten er bildet mer komplekst, vi har godt kolesterol (HDL), dårlig kolesterol (LDL) og triglyserider. Det er heller ikke lenge siden man trodde at egg økte kolesterolet, noe man jo har gått bort fra i dag. Jeg tror fortsatt det er enormt mye å dekke av når det kommer til hjerte- og karsykdommer, og at vi i stor grad tygger på gammel utdatert kunnskap.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vi burde organisere oss! Veggpryd Generell ernæringsdebatt 51 30-03-09 20:17
Jeg burde gå ned! indi Trening 13 05-12-08 11:59
Hvor mye kalsium burde jeg ta? JenJen Ketolysekuren 2 12-09-08 14:03
Hva burde jeg hamstre her i USA? Megvel Spørsmål og svar 5 03-12-07 09:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no