Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 21:15   #276
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Forstår veldig godt at det ikke var det kjekkeste å begynne mandagen med.
Du kjenner kroppen din best selv og du vet hva du har spist.

Jeg er veldig fornøyd med min vektnedgang men det er ikke første gangen jeg går på lavkarbo. Jeg har feilet mangen ganger og gitt opp.

Løsningen for meg
denne gangen er og være veldig restrektiv med karbohydratene. Nå når det har gått en mnd kommer jeg til å prøve meg litt frem med nye matvarer.

Jeg må slite for å holde meg i ketose og kan ikke spise mye av det andre spiser.

Kanskje du mener du er flink og spiser lite karber men at er du som meg og må være ekstra restrektiv.

Ikke gi opp. Stå på denne uken. Vær litt strengere, litt mindre salt og vær litt mer aktiv.

Den beste måten å få en pangstart på er og ta seg en god treningsøkt. Da kvitter kroppen seg med karbohydratene som er tilgjengelig og du kommer raskere i ketose.

Lykke til. Håper uken blir bedre for hver dag som går

Jeg oppfatter bare medfølelse, personlig erfaring og motivasjon

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:42   #277
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

har vert i superform igår! Meget stolt av meg selv da jeg var i selskap igår kveld med mengder og megnder av kaker og ikke tok meg noe som helst! Kun en kopp te Men idag jeg er noe demotivert skikkelig sliten, ingen matlyst og føler meg veldig pløsete... kjenner at jeg beina og fingrene er skikkelig hovne for det er mye vann i kroppen. Fikk lite søvn inatt da minsten fant ut av han skulle komme og legge seg sammen med oss og det er kl 4 på natta. Og det kunne ha vert helt fint om det var bare å legge seg og sove men han sover jo ikke! han sparker fra seg, snurre seg i ett! Så det blei ikke mange timer søvn på meg. Også blei det to krevende møter ila dagen så jeg vøler meg heeeelt utslitt. Nå må jeg virkelig tenke på hvajeg skal spise imårra for mat må jeg jo ha!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 06:50   #278
LadyStar
Juniormedlem
 
LadyStar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 39
LadyStar er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei alle sammen!
Ser det er et forum for store størrelser, så da glir jeg rett inn
Forsøkte meg litt i fjor, men da samboer ble sykemeldt i februar, stoppet alt opp.
Nå er jeg mer motivert for en ny økt. Det er en bukse jeg så gjerne vil kunne bruke neste måned, og litt gamle, kjente tall er snart synlig på vekten.
Rart det der, at man har slike rare platåer.. Tall jeg ønsker å se er 112.8, 110.4, 107, 104, 101.5 De er jo liksom ikke helt runde, men gjerne en vekt som varte en stund på vei oppover.

Jeg startet igjen i går og var da 115.4kg, og jeg er 1.68 cm høy med pæreform
Grunnen til vektøkning har vært hvetemel, prevansjoner(hormoner) og til tider daglig sjokoladeinntak.
Har kun sovet 2.5 time i natt, og sitter her med rastløse legger, men regner med at det er bare en liten bivirkning av mindre karbo i går Er så mye å lese innpå her, så allikevel, så det er ikke et problem med å få tiden til å gå.
Forsøkte Gerds pannekaker under lunsjmenyen til kvelds. Klarte bare en, men den var mettende og god med bacon til.
Håper dere har plass til en leieboer til her inne

__________________



[/url]
LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 17:44   #279
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Velkommen LadyStar

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:50   #280
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Moogie: Kjenner til de dagene der.... jeg må innrømme at det blir endel kaffe på jobben om dagen. Jeg er også sliten og litt demotivert, men i dag har jeg spist ok, så jeg håper å være tilbake i godt gjenge snart....

LadyStar: Velkommen inn hit!!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:51   #281
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Moogie: Kjenner til de dagene der.... jeg må innrømme at det blir endel kaffe på jobben om dagen. Jeg er også sliten og litt demotivert, men i dag har jeg spist ok, så jeg håper å være tilbake i godt gjenge snart....

det var en litt bedre dag idag. Ingen stress på morran da jeg ikke begynte før 10.30 og jeg hadde litt roligere dag, ingen stress egentlig. Spiste ok men æ kommer liskom ikke på noe spennende matda blir det ost og fetaost. Imårra har gubben lovet å lage karrikylling til meg med koksmelk. Gleder meg! Og til frokost har jeg tenkt å ta meg noen jordbær oppi cc så det blir litt ekstra godt så håper jeg matlysten kommer tilbake og jeg får mer energi.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 14:31   #282
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Her er det mye vann i kroppen. opp 2,1 kg denne uka

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 15:10   #283
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da har jeg gått ned 1,6 kg denne uka, deilig! (må jo sies at det egentlig er 1,6 totalt på tre uker også da). Litt usikker på om jeg kan klare målet for første oktober, da skal jeg ned 3 kg til på to uker. Skal legge inn en skikkelig innsats de siste 2,5 ukene ihvertfall

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 17:25   #284
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da har jeg 10kg jubileum er veldig glad for det. Hadde aldri forestilt meg at det skulle gå så fort. Idag skal jeg kjøpe meg noen sko som jeg har hatt lyst på lenge.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 17:31   #285
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

gratulere Pernille

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:55   #286
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Supert Pernille
Kossen sko har du vald deg ut?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:55   #287
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Supert Pernille
Kossen sko har du vald deg ut?

Har lenge gått og sett på Nike shox sko. Hvit og lilla.
Men så så jeg noen utrolig fine sko på Bianco. Kanskje det blir de

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:57   #288
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Tøffe sko Pernille

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:02   #289
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Tøffe sko Pernille

Tror kanskje det blir de ja.

Har lovet meg selv at jeg skal bruke litt penger på meg selv når jeg hr gått ned.
Dvs ved minus 10 kg, 15 kg, 20 kg, 25 kg og 30 kg.

Klær, sko eller spabehandling er belønning som motiverer Klær vil jeg helst ikke kjøpe før jeg blir litt mindre mens sko er jo gøy uansett hvilke vektklasse

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:06   #290
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ja sko kan man kjøpe, stilig var de også Lykke til

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:43   #291
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Stilige sko
Eg trur eg skal farge håret når eg kjem under 100, kanskje.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:59   #292
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Stilige sko
Eg trur eg skal farge håret når eg kjem under 100, kanskje.

Ja om det er noe du har lyst til så gjør det. Da må vi får se før og etter bilde

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:30   #293
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Skei ut med en dans, hopp i fallskjerm, kjøp et nytt DYRT klesplagg.
Dette er en ypperlig mulighet til å roe ned på tendensen til at alt må feires med mat. De fleste utskeielser ender både i magesmerter og dårlig samvittighet. Er det noe du vil sitte igjen med etter bursdagen din?

Evt. feire med slikt som ikke er så farlig. Lag en liten godteskål av møøøøøøøørk sjokolade, bringebær og noen nøtter. Kanskje en bolle baconcrisp?

Gratulerer med nedgang, forresten alle sammen! Jeg er grønn på dere som må oppjustere til 10 kg
Har rundt en kilo igjen selv nå, hvis jeg husker rett, men kjenner den kommer til å bli seig å få av.

Ja, nå er jeg motivert for å IKKE skjeie ut på bursdagen min! Jeg skal bake lavkarbo suksessterte og sjokolademousse til dagen etter, for da fyller dattra mi ett år, og det blir familieselskap. Greit å ha noe man kan spise i sånne selskap. I tillegg blir det sjokoladeprins og Cola Zero på selve dagen min! Det skulle holde i MASSEVIIIIS! Blir sikker uggen i magen bare av dette jeg. Mye søtstoff.

Kan forresten melde om at jeg omsiiider er nede på 90 kg! HURRA for meg! Det betyr at jeg har gått ned 15 kg nå, og har igjen 1 kg til jeg har nådd målet for 1. oktober!

Hva gjør vi når vi har kommet til 1. oktober da dere?? 5 kg til, til jul?? )

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 08:04   #294
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Vet ikke om jeg kommer i mål med 5 kg til første vinterkveld men jeg er med på 5 kg til jul ja

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:39   #295
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Gratulerer med super vektnedgang.
Familieselvskap er en utfordring. Beundrer de som klarer å holde seg til lavkarbomat på slike anledninger. Jeg har ikke hatt slike utfordringer enda men det kommer i helgen

Vi får sette oss nye mål etter oktober. Jeg har personlig ønske om å gå ned mer enn 5 kg til jul men regner med det går mye treigere framover enn hva det har gjort til nå. Aner ikke hva jeg kan forvente meg av resultater.

Jeg kunne tenkt meg og ta en mnd om gangen. Er så lenge til jul

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:46   #296
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

hiver meg inn til dere jegOm det er ok?
veidedag på tirsdager får meg da.. var 108,1... startvekt var 111,9.
Komme meg ned til 80 kg hadde vært supert.. tror jg er fornøyd med det...
mitt første delemål er 105 kg.. satser på det før oktober.

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:47   #297
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.


Vi får sette oss nye mål etter oktober. Jeg har personlig ønske om å gå ned mer enn 5 kg til jul men regner med det går mye treigere framover enn hva det har gjort til nå. Aner ikke hva jeg kan forvente meg av resultater.

Jeg kunne tenkt meg og ta en mnd om gangen. Er så lenge til jul

Tja, hva med 5 kg i oktober?? eller er det vell mye?

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 12:43   #298
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

Tja, hva med 5 kg i oktober?? eller er det vell mye?

Jeg kommer til å ha 5 kg i oktober som mål for meg selv. Jeg liker å ha noe å strekke meg etter. Jeg liker og å tenke en mnd om gangen.

Nå i september er det noen som sliter med 5 kg mens andre har klart 10 kg. Dette er jo forde vi er på forskjellige stadier.

Klart jeg som raste av 3 kg første helgen kan ikke helt måle meg med en som har tatt av 20 kg fra før av.

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det men jeg synst denne tråden er veldig koselig. Det hjelper å være flere

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:06   #299
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei. Jeg er helt ny og startet på tirsdag. Foreløpig går det veldig bra. Har litt vondt i hodet hver dag, men søtsuget har ikke meldt seg ennå. Veier ingenting (mat) ennå, men tror ikke jeg får i meg alt for mye karboer.
Jeg skal veie meg for første gang på tirsdag. Kjenner at jeg nesten gleder meg. Startvekten viste 115,1kg og første delmål er 105kg. Kan jeg klare det innen 13 november eller er det helt urealistiskt?

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:11   #300
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei hei :-) Er også ny her..
Hvor mye burde man sette seg som mål frem til jul?
Lyst å komme under 100 innen november.. Det burde vel være mulig??
Skummelt dette.. Håper det funker.. Begynner offisielt på søndag (grei veiedag). Men begynte med opplegget igår :-)

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no