Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

"Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 22:07   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

"Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

Noe som har testet dette brødet?
Koster 30 kroner i dagligvaren, veier 600 gram, og har 8 gram karb pr 100 gram brød.

http://www.bakehusetas.no/se-vare-pr...-lavkarbobrod/

Sitat:

Ingredienser: Hveteprotein(som gluten), soyaprotein, lupinprotein, vann, brune og gule linfrø, soyamel, sammalt hvetemel, hvetekli, eplefiber, sesamfrø, salt, gjær, maltmel, lecithin, eddiksyresalt(natriumacetat), soyaflak.
Næringsinnhold pr 100g:
Energi 266 kcal
Protein 28,0 g
Fett 11,1g – herav mettede fettsyrer 1,4g
Karbohydrat 8,0g – herav sukkerarter 0,7g
Fiber 11,0g, natrium 0,4g.

Jeg syntes det smakte veldig godt, jeg

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:48   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren.

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Noe som har testet dette brødet?
Koster 30 kroner i dagligvaren, veier 600 gram, og har 8 gram karb pr 100 gram brød.

http://www.bakehusetas.no/se-vare-pr...-lavkarbobrod/



Jeg syntes det smakte veldig godt, jeg

Men syns det var mye hvetegreier i dette??

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:52   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren.

Kommer vel an på hvilken filosofi en er på. Det er uansett under halvparten av karbohydratmendgen enn det som er i et Lindbergbrød

Men klart, er man allergisk mot hvete/gluten, er det vel ikke no godt alternativ.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:58   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren.

Er det ikke slik at mengden avgjør rekkefølgen på ingredienslista? I så tilfelle er det mere av både gluten, vann, soyaprotein og lupinprotein, enn det er f.ex sammalt hvetemel....? Kan jo ikke være mye mel da?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:03   #5
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren.

Kan godt hende det er så lite mel at det ikke har så stor betydning. Ble bare litt skeptisk.
Men fungerer det bra og ikke gir stopp i vektnedgangen, så er det jo et godt alternativ.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:13   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren.

Jeg er skeptisk. Ikke for karbohydratene, men for at dette brødet er proppfullt at allergener. Hvetegluten og soyaprotein er to store, stygge. Dessuten gir soya i større mengder en østrogenliknende effekt og kan bremse stoffskiftet.
Ja, mengden skal avgjøre rekkefølgen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:56   #7
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

Jeg har kjøpt ett og skåret i tynne skiver og putta i fryseren, ble 30 gr pr skive, altså 2,8 gr karber. Jeg er ikke hysterisk opptatt av ingredienser, så jeg kommer til å ta opp ei skive i ny og ne for variasjonen sin del. Men har altså ikke smakt enda, selv om det så langt mer fristende ut enn alle andre lavkarbovarianter av brød jeg tidligere har vært i kontakt med.

Om det er good or bad kommer jo an på hvilken intensjon man har med å leve lavkarbo, og hva målet er. Rein vektnedgang (som meg) så spiller det strengt tatt ingen rolle hvor karbene kommer fra, så lenge man holder seg under sin filosofis "grense" og spiser variert. Er det derimot for å unngå alle kunstige tilsetningsstoffer, hvete, gluten, e-stoffer, soyaprotein osv for å rense kroppen og leve sunt så stiller det seg selvsagt annerledes.

Må bare få si (uavhengig av om ingrediensene er sunne eller ei), at det er svært positivt at også bakebransjen er i ferd med å forstå at vi er mange kjøpekraftige nordmenn som vil ha et alternativ til boller med rosiner og grovbrød med sirup.

__________________


Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:59   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

Opprinnelig lagt inn av Babalotta, her.

Må bare få si (uavhengig av om ingrediensene er sunne eller ei), at det er svært positivt at også bakebransjen er i ferd med å forstå at vi er mange kjøpekraftige nordmenn som vil ha et alternativ til boller med rosiner og grovbrød med sirup.

Veldig enig!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:01   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

I hvilke butikker er forresten dette brødet blitt "observert" ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:08   #10
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

De har det hos Coop. Men når jeg nå søkte det opp ser det ut som om det er Bakehuset Nord-Norge som står bak, så da er det kanskje ikke tilgjengelig i hele landet, enda?

__________________


Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:09   #11
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: "Karbo-Kutt", nytt lavkarbobrød i dagligvaren

Jeg får litt flashbacks til da man begynte å erstatte fett i maten med karbohydrater, må jeg innrømme, for liksom å gjøre maten sunnere. Nå erstatter lavkarbere karbohydrat i kosten med soya og andre ting med rare navn. Hva er galt med vanlig mat?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g Kaimi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 40 08-10-11 09:11
Nytt lavkarbobrød Slegg Dr Lindbergs 13 15-09-11 09:06
Kutt fett uten å merke det? mamma87 Nyheter / media 0 14-06-11 13:38
Hudlege som anbefaler kutt i karber Gracella Nyheter / media 3 16-06-09 11:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no