Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

hva syns dere om denne artikkelen da? jeg blir helt oppgitt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-04, 12:31   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hva syns dere om denne artikkelen da? jeg blir helt oppgitt!

http://www.slankenett.no/artikler/artikkel.asp?a=70




-"Sukker og stivelse er aller viktigst for kvinner. I utgangspunktet har kvinner et lavere nivå av seratonin i kroppen slik at en diett med ingen eller få karbohydrater kan gi enda større bivirkninger enn hos menn."

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 15:00   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Kjenner meg absolutt ikke igjen i den artikkelen, for jeg blir tydelig sur og grinete ved inntak av de gale karbohydratene.

Ellers vil jeg bare si at dette er bare en artikkel,og den tar ikke utgangspunkt i insulinresistene personer,her er det bare forsket på vanlige folk så vidt jeg kan se.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 15:39   #3
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

jeg må bare le litt....

Når jeg leser slike artikler..så klart de ikke kan gå å si at atkins ditt og atkins datt..etc..!De legger det opp så innmari negativt!!Selv om jeg tror at atkins fungerer på noen..mens andre fungerer det ikke på!Sånn er det jo med andre dietter ogsåå..ikke sant??
Men jeg må si en ting...jeg er såå sabla sur og grinete for tidenn(Nei..det har ikke med mensen å gjøre...eller pms..)men jeg har vært litt sånn småsutrete fr aca 2 uker etter jeg begynte på atkins...og jeg legger merke til det selv!!

Kanskje det kan virke litt slik på enkelte??Ikke vet jeg...

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:02   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Tenk så deprimerte de må ha vært i steinalderen.

Synes ikke artikkelen var så dum jeg selv om den kom frem til helt feil konklusjon. Sammenhengen mellom sukker og seratonin var jo ok belyst. At sukkeravhengige må ha sukker eller blir sure er jo ikke et argument for å spise sukker tvert imot. Det blir som at heroinavhengige får abstinenser uten heroin er ikke det samme som at heroine er sunt. Tipper noen hormoner er med å spille en rolle der også...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:28   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maz

Det blir som at heroinavhengige får abstinenser uten heroin er ikke det samme som at heroine er sunt.

Veldig bra poeng Maz!!!!!

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:30   #6
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

helt enig...

med maz her.. det jeg mener er at det er et stort samspill mellom sukker og serotoninnivåer...men det er ikke dermed sagt at man skal haue i seg med store mengder sukker...og det attpåtil feil sukker...og raske karbohydrater.!Men det kan jo være slik at til vi finner balansen..altså..akkurat som i vedvarende vekttap(hvor man skal finne den gyldne middelvei...)og vedlikehold..(iike gå opp i vekt),at man kan være tidvis sur og grinete!Til man har funnet den beste balansen for en selv mellom fett,proteiner og karbo!Når man går på så lite som 20 karbo om dagen..så vil nok enkelte trenge mer enn dette!!kanksje jeg...??Hjernen som sier ifra kanskje??*ss*

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:38   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Her har jeg ingen kilder, men mener å ha hørt følgende: Når vi "ruser" oss på sukker, så forstyrres den naturlige reguleringen av serotonin i hjernen, hjernens egenproduksjon justeres ned. På denne måten blir vi avhengige av sukker for i det hele tatt å holde oss "oppe" humørmessig. For hvis vi brått tar bort stimuliet (sukker), så klarer ikke hjernen å raskt justere opp egenproduksjonen av serotonin, og vi får abstinenser. Å holde seg unna sukker over tid vil være den beste medisin for å justere opp serotonin igjen. En ny dose sukker vil selvfølgelig gi et kick, og man må være meget bevisst for å ikke havne "på kjøret" igjen.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:43   #8
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

ja..det er nok mye sant i det!

Sukker er jo som et "rusmiddel"..Sukker er et karbohydrat..akkurat som fruktose,druesukker...etc!!Det er disse vi må ha tror jeg...riktig sukker kontra feil sukker! Og en balanse..hvor mye tåler vi av det??ja.det er jo opp til hver enkelt!Noen reagerer kanskje etter en halvtime siden sist inntatt colaglass,mens andre slettes ikke har problemer med å holde seg borte Tror et vist inntak av riktig karbo mengde som er ment til sin kropp...er det som må til for å ha et psyke og soma

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:44   #9
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

et velfungerende psyke og soma....

(fikk ikke med meg alt..tihi )

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 09-03-04, 16:46   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja hehe, jeg vet jo alt dere sier der, og er enig, men jeg synes bare slike artikler (måten de er skrevet på) sender ut feil signaler til folk. derfor blir jeg provosert av det!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Startvansker med intro - jeg er så sulten! donjuanwannabe Induksjonen 16 04-03-04 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no