Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fettfestivalen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-09, 00:13   #176
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Fettfestivalen

Jeg hører vell antagelig hjemme i denne tråden, har spist kun kjøtt (bacon / biff / kjøttdeig osv) og drukket vann/grønn te / cola light i 8 dager nå. En god del majones til hører med, spesielt til baconet og eggene

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:12   #177
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

JEG VIL OGSÅ VÆRE MED!!! Er det sånn at karbene får jeg fra grønsakene?
Er det noen grønsaker man styrer unna?

Kan en dag se sånn ut ; frokost 2 egg 3 striper bacon, majones
lunch: 1 kyllinglår
middag : hjemmelagde kjøttboller av kjøttdeig og egg med tacokrydder , et par sjampingjonger, et par cherrytomat
kvelds: kyllinglår eller egg og bacon

jeg er veldig forelska i kaffe med kremfløte, men jeg er absolutt villig til å kutte ut alle meieriprodukter... kan man bytte majonesen mot fløte?

Huff, jeg er ikke inne i tellinga enda...

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:31   #178
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Skjer visst ikke så mye i denne tråden...

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:44   #179
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Fettfestivalen

Legger man på seg igjen hvis man etter en stund på Fettfestivalen begynner å spise ketolyse -ish (altså inkl. grønnsaker)???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:31   #180
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Legger man på seg igjen hvis man etter en stund på Fettfestivalen begynner å spise ketolyse -ish (altså inkl. grønnsaker)???

Helt umulig å si! Jeg har ikke hørt at noen har opplevd det, men du bør uansett innføre grønnsaker o.l forsiktig igjen. Litt og litt! Jeg skulle foreberede meg til en glukosebelasting ved å gå opp til ca hundre gram kh om dagen, og jeg fikk litt dårlig tid, så jeg gikk opp tre kg, det er jo ikke mye, og jeg går dem ned igjen nå, men ingen andre som jeg vet om gikk opp -klart, man skal ta det forsiktig. Man oppdrar jo kroppen sin til et annet toleransenivå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:37   #181
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

JEG VIL OGSÅ VÆRE MED!!! Er det sånn at karbene får jeg fra grønsakene?
Er det noen grønsaker man styrer unna?

Kan en dag se sånn ut ; frokost 2 egg 3 striper bacon, majones
lunch: 1 kyllinglår
middag : hjemmelagde kjøttboller av kjøttdeig og egg med tacokrydder , et par sjampingjonger, et par cherrytomat
kvelds: kyllinglår eller egg og bacon

jeg er veldig forelska i kaffe med kremfløte, men jeg er absolutt villig til å kutte ut alle meieriprodukter... kan man bytte majonesen mot fløte?

Huff, jeg er ikke inne i tellinga enda...

Nuppe! Om du skal forstå Fettfestivalen så bør du lese hele tråden!
På fettfestivalen så spiste jeg ingen grønnsaker annet enn litt agurk.
Kylling er for magert, egg og bacon er finfint! Husk på å helle tilbake stekefettet over maten etterpå. Fløte er FYFY, majones er finfint!
Les tråden på ny, så slipper du å stille så fundamentale spørsmål .
Dessuten; Fettfestivalen var bare en idé jeg kom på inspirert av bl.a Chunky, Ciss og Skaldeman - eller for den saks skyld steinalderkvinnen/mannen, fullstendig blotta for karber (nesten), og så mye fett som man kunne spise. En platåknuser, altså.
Jeg klarte ikke dette i lengden, enn om jeg føte meg fysisk sett bra, så kjeda jeg meg, på kjøkkenet og under måtltidene. Men, det var veldig bra på mange måter! Jeg fikk babyhud, svetta knapt en dråpe, skarp som en synål, i det hele tatt veldig bra.
Og, sånn helt til slutt, jeg vet ikke hvor lang erfaring du har med lavkarbodietter, men fettfestivalen er for viderkommende, som kjenner kroppen sin godt.

Håper du hadde noe nytte av dette, jeg har drukket fire glass rødivn og er kanskje ikke i mitt ess i skrivende stund.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 01:44   #182
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det spiller null rolle, Tullehøna. Man skal spise til man er behagelig mett, og det er i grunn alt du behøver å tenke på sånn sett
Jeg veier jo under åtti kg, likevel spiser jeg hver dag mellom 2000 og helt opp til 3000 kcal hver dag. Men jeg har samme metthetsfølelsen den ene dagen som den andre, selv med dette spennet.
Eneste jeg prøver å passe på er at ikke proteinmengden overgår 120 gram, noe som ikke alltid er like lett, men så går det en del egg, og da fyker den lett opp.

Lyst å forklare meg litt dette med proteinmengden - hvorfor det er så viktig og hvor mye den skal ligge på med hensyn på kroppsvekt? Jeg veier 62 kg - hvordan finner jeg ut hvor mye protein jeg trenger?

Dette var helt nytt for meg...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:39   #183
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Det står masse om det på forumet. Men 1-2 gram protein pr kg kroppsvekt er det vanlige å regne med. Nærmere to om du er aktiv, og ned mot en om du ikke er det. Overdrevent inntak av proteiner kan være uheldig for vektnedgang ettersom et eventuelt overskudd gjøres om til glukose.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:42   #184
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det står masse om det på forumet. Men 1-2 gram protein pr kg kroppsvekt er det vanlige å regne med. Nærmere to om du er aktiv, og ned mot en om du ikke er det. Overdrevent inntak av proteiner kan være uheldig for vektnedgang ettersom et eventuelt overskudd gjøres om til glukose.

Men er det ikke slik at protein vanskelig omgjøres til glukose?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:55   #185
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Ikke så vidt jeg vet. Hjernen trenger jo litt glukose hver dag, og om det ikke kommer noe via kosten, så omgjør kroppen protein til glukose. Overskuddet må jo gå et eller annet sted. Dette er hva jeg har fått forklart flere ganger, og det er visst en typisk ting å begynne å passe på dersom man står stille på vekta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 20:26   #186
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Når man først tror man har taket på dette kostholdet så dukker det opp nye ting på tide å bruke mer tid på dette forumet slik som i begynnelsen

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 19:11   #187
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Vet ikke om denne tråden fortsatt er i live, men jeg prøver meg...
Har stått stille lenge nå, og kom over denne tråden, samt den til Chunky. Jeg lurte bare på om man kan ta Cocosa for å fylle på med fett? Jeg ser at denne fettfestivalen er virkelig verdt å prøve for min del Kan trolig ikke bli verre...

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 19:18   #188
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Vel, vi har vel blitt litt eldre og klokere siden sist

Fett er supert for å få opp forbrenningen. Men det er viktig at det kombineres med tilnærmet null karbo. Samtidig må du være obs på å få i deg nok protein.

Vet ikke om jeg vil anbefale cocosa-shots uten samtidig å følge med på at kaloriinntaket er under kontroll. Men et par uker med fettfestival er absolutt verdt å forsøke for å få fart på sakene.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 19:38   #189
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Vel, vi har vel blitt litt eldre og klokere siden sist

Fett er supert for å få opp forbrenningen. Men det er viktig at det kombineres med tilnærmet null karbo. Samtidig må du være obs på å få i deg nok protein.

Vet ikke om jeg vil anbefale cocosa-shots uten samtidig å følge med på at kaloriinntaket er under kontroll. Men et par uker med fettfestival er absolutt verdt å forsøke for å få fart på sakene.

Lykke til!

Takk for svar. Kan eldre og klokere utdypes noe mer? Det hørtes nesten ut som fettfestivalen har opphørt, og alle festivalpass er inndratt igjen? Jeg har nemlig lest både denne tråden, og den du startet.

I forhold til protein, så er det nok ingen fare for at jeg ikke får i meg nok. Jeg tror jeg får i meg for mye... Dog er jeg litt dårlig på å sjekke hvor mye jeg faktisk får i meg. I forhold til Cocosa og kaloriinntak, så trodde jeg bare man kunne kjøre på så lenge kh nesten uteble?

Vet du hvor mye Ketolyse-pølsene innholder i forhold til fett og protein?

Synes forøvrig at festivalen skal settes i gang igjen. I hvert fall hvis fett+protein-karbohydrater=vektnedgang

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:53   #190
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Takk for svar. Kan eldre og klokere utdypes noe mer?

Poenget er at om du siser for MYE fett, så vil kroppen forbrenne fettet fra maten og få nok energi fra den uten å bruke av sitt eget kroppsfett.

Regn litt på det, hvor mye kalorier det blir fra maten din. Kalorier betyr ikke alt, men spiser du FOR mye, så vil jo ikke kroppen gidde å bruke av kroppsfettet

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:04   #191
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Poenget er at om du siser for MYE fett, så vil kroppen forbrenne fettet fra maten og få nok energi fra den uten å bruke av sitt eget kroppsfett.

Regn litt på det, hvor mye kalorier det blir fra maten din. Kalorier betyr ikke alt, men spiser du FOR mye, så vil jo ikke kroppen gidde å bruke av kroppsfettet

Ah, slik å forstå Da skjønner jeg. Noen ganger må man rett og slett ha ting inn med teskje Det er kanskje derfor jeg har stått stille en stund, eller at jeg rett og slett har spist for lite...?

Dersom jeg ikke tilfører noe annet fett enn smør ved steking og spise kjøtt som det er fett på, så vil jeg trolig ikke gå over grensen. Eller?

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:05   #192
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Vet ikke om jeg vil anbefale cocosa-shots uten samtidig å følge med på at kaloriinntaket er under kontroll.

Jeg har begynt med te med cocosa (en drøy ts) i minst to ganger om dagen, og jeg følger ikke med på kaloriene utover det. Litt fløte sniker seg inn, smør selvfølgelig, gjerne brie eller camembert. Nakkekoteletter, Laks. Majones. Sparer ikke på fettet. Og ENDELIG har vekta begynt å røre på seg! Det eneste jeg har endret er å tilføre mer rent fett. Så jeg er ikke enig
Ligger forøvrig en plass mellom 15 og 25g karbo pr dag, litt fra og til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:33   #193
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har begynt med te med cocosa (en drøy ts) i minst to ganger om dagen, og jeg følger ikke med på kaloriene utover det. Litt fløte sniker seg inn, smør selvfølgelig, gjerne brie eller camembert. Nakkekoteletter, Laks. Majones. Sparer ikke på fettet. Og ENDELIG har vekta begynt å røre på seg! Det eneste jeg har endret er å tilføre mer rent fett. Så jeg er ikke enig
Ligger forøvrig en plass mellom 15 og 25g karbo pr dag, litt fra og til.

Det var godt å høre, for jeg holder også på med te og Cocosa Det ser ut til at jeg må bare teste litt. Har virkelig lyst til å teste ut denne fettfestivalen, for jeg har stått stille lenge nå. I tillegg skal jeg gå ned på karboene.

Jeg gikk ned i starten, men nå går det veldig sakte, og litt opp og ned. Har liksom spist det samme hele tiden. Spiser salat til lunsj og oftes nakkekoteletter med brokkoli til middag. Noen som ser noe konkret feil ved det jeg spiser, eller ikke spiser? Svar mottas med takk. For jeg har noen flere kilo som skal bort fra denne kroppen...

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:00   #194
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Min teori bak fettfestivalen, så vidt jeg husker, var å ligge på tilnærmet nullkarbo, akkurat nok protein til å opprettholde muskelmassen, og hovedsaklig bruke fett som energi.

Fortsatt tilstreber jeg nullkarbo, i praksis 0-25 gram per dag. Karbohydratene kommer i all hovedsak fra grønnsaker, "uungåelige" tilsetninger som i sennep o.l., samt fra rømme og fløte. Men jeg har byttet ut en del av fettet med protein, ganske enkelt fordi det er mer tilfredsstillende i matveien. Kaloriinntaket er stort sett det samme eller litt over. Hvis jeg skulle få behov for å gå ned igjen, ville jeg nok tatt en ny runde med noe mer fett og mindre protein. Men jeg ville ikke økt kaloriinntaket totalt sett, heller tvert i mot. Du kan bruke lavkarbo til å tåle et noe høyere kaloriinntak, eller til å gå ned i vekt. Men du kan ikke gjøre begge deler samtidig. Det er i hvert fall hva jeg tror. Men jeg har helt sikkert ikke fasiten for alle


Sist redigert av Chunky : 04-06-10 kl 06:45.
  Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 00:02   #195
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Du kan bruke lavkarbo til å tåle et noe høyere kaloriinntak, eller til å gå ned i vekt. Men du kan ikke gjøre begge deler samtidig.

Det er der jeg er litt uenig. Men først og fremst for de som har sultet kroppen mye tidligere. Hvis man har en kropp som er vant til å spare på all energi må man gi i overflod for at den skal snu om. Og så lenge man passer på å ikke starte insulinutslipp ved å få høyt blodsukker, så bør det ikke være noen umiddelbar fare. Jeg merker hvertfall veldig godt selv at det går bedre å spise for mye enn for lite.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 12:27   #196
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fettfestivalen

Jeg er enig i det Chunky skriver - gjennom egen erfaring!
Jeg går ikke ned et gram dersom kaloriinntaket blir for stort, så dersom jeg skal ned, må jeg redusere på det totale inntaket av kalorier.
Og det sliter jeg med, etter nesten to år på lavkarbo har jeg nesten ikke tatt av noe - men jeg har heller ikke lagt på meg.
Noe jeg sikkert hadde gjort om jeg hadde fortsatt mitt opprinnelige kosthold!

Så nå driver jeg et nytt prosjekt - tilnærmet 0 i karbo, spiser masse proteiner og naturlig fett. Det vil si at jeg er ikke redd for fettet - men tilsetter heller ikke unaturlig mye. Passer på porsjonene og småspising om kvelden....slikmat totalt kaloriinntak ikke overstiger 1800 pr. dag.
Jeg er god og mett, men heller ikke mer.
I tillegg så trener jeg hver dag - dvs akkurat nå er detJillian Michaels 30 Days Shred

Håper dette gir meg resultater nå

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 17:34   #197
Gladjenta81
Juniormedlem
 
Gladjenta81 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 35
Gladjenta81 er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Takker for svar
Jeg skal virkelig se på dette når jeg setter i gang. Jeg har funnet ut av at jeg trolig ikke kommer til å tape på og prøve. Har stått stille lenge, så noe må jeg jo gjøre for og komme i gang igjen

__________________


Gladjenta81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 19:44   #198
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Er det base-TE ?
feks helios sin.. urte-te som virker basisk for kroppen... ?

Hvor selges denne teen? Er den god, trenger den søtning? søtning er jo fy.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:20   #199
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor selges denne teen? Er den god, trenger den søtning? søtning er jo fy.

Base-te finnes på Helios og en del andre helsekostforretninger. Om du ikke ser en som heter base-te, fungerer nesten helt sikkert hva som helst med løvetann i til samme formål. De er ikke akkurat nytelses-teer, synes jeg - ikke vond smak, men ikke god heller. Smaker omtrent ingenting.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:58   #200
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Nå har jeg lest gjennom hele tråden her :-)

Funderer på å prøve fakir metoden, (men er usikker enda på om magen min tåler fettmengden, siden jeg er dårlig for tiden, så jeg skal se det an litt)

Slik jeg forstår forskjellen på ketolysekuren og fakir, er at
Fløte
Rømme
CF
Ost
er fy.

Og at man spiser enten ingen - eller veldig lite grønnsaker.

Nå er jo grensen min på ketolyse omtrent 15 g karbo. Men på fakir så er det minst mulig - ned mot null?

Planen var å prøve dette et par uker for å se om jeg får vektnedgangen til å begynne igjen, siden jeg bare gikk ned de 2 - ukene, og ikke mer . Så jeg begynner å bli klar for å få fart på sakene igjen.

Men det blir tøft altså, å kutte fløten, hehe, det er jo sååååå godt med litt fløte i steikepannen eller i kaffekoppen

Mener å ha lest her (eller i en annen tråd om fakir som jeg leser) at kokosmelk er ok?

Hva tror dere, har jeg forstått tingene riktig her?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no