Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Superas oppussingsprosjekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 23:34   #151
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Takk, takk Frøy!

Jeg måtte google taktyper og fant ut at jeg har halvvalmtak med ark.
Dette er halvvalmtak:

Mens dette er valmtak:


Huset er veldig typisk femtitalls byggestil.

Jeg ville ha en trapp man kan sitte i, ja. Den er jo så bred at man kan sitte en hel familie der. Men kaffe klarer jeg meg foruten.

Hehe. Jeg tulla litt, for jeg tenkte ikke du var helt typen til det Du er jo en aktiv frøken, men håper du får satt deg der med pepsi max'en eller hva du drikker da

Aha, er det sånn det er? Da var det valmtak på huset jeg vokste opp i da jo. Det er nok litt eldre, fra 30-tallet. Mange funkishus ble bygd på den tida, fra slutten av 20-tallet frem til 1950. Såkalt folkefunkis

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:58   #152
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Jeg har allerede sittet der med farris og med 7up free.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:02   #153
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Så fint hus, Supera! Det mørkebrune ble skikkelig fint med de hvite og veldig fine karmene. Så flink du har vært! Også har du skifertak.... *misunnelig*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:24   #154
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Sitat:

Og er det forresten noen moderatorer som gidder å skifte trådtittel til Superas oppussingsprosjekt?

Done

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:37   #155
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Done

Takk skal du ha.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:39   #156
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Så fint hus, Supera! Det mørkebrune ble skikkelig fint med de hvite og veldig fine karmene. Så flink du har vært! Også har du skifertak.... *misunnelig*

Takk takk. Skifertaket var det ikke mye galt med, og vi fikk noen gamle skifter gratis fra snekkeren faktisk. Snekkeren hadde tidligere fått betalt for å fjerne et gammelt skifertak som egentlig var helt OK. Snekkeren synes jo at det var for ille å kaste det, så han sparte på det. Så jeg fikk skifer til å reparere de ødelagte skiferne på det gamle taket og til å dekke hele taket på det nye påbygget. Fine, fine snekkeren!

Mye som ikke er ferdig enda da... Vi må blant annet beise verandagulvet og så må vi beise ferdig huset (noen steder har bare ett strøk og så må vi ta en runde med maskeringsteip og beis på det som er langs kantene. Vi har nemlig ikke brukt noe maskeringsteip på huset enda, bare liten børste. Og så vil jeg skjule rommet under verandaen. Og så har vi gravd i hagen og plukket stein, så den ser ut som en nypløyd åker akkurat nå (ikke på bildet). Da vi la dreneringen rundt huset i høst så kom det opp masse stein da gravemaskinen rotet i jorden. Siden det er morenejord her, så måtte vi plukke stein. Masse stein. Vi er ikke helt ferdige med det enda. Men best å gjøre det nå før jeg begynner på hagen.

Ting tar tid! Men jeg er overbevist om at det blir verdt det til slutt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:28   #157
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Vi har valmet tak på huset vårt Liker funkispreget det får, og fasaden var en av grunnene til at jeg falt for huset! Tror huset vårt er fra -20-30-tallet, selv om det sto -43 i prospektet. Strømstolpen på utsiden var fra -24, så det er nok såpass gammelt. Gamle hus har personliget, synes jeg

Trappen din ble kjempefin, og husfargen likeså Har dere byttet kledning? Vi må bytte om få år, og da skal vi isolere resten av huset også - det vi ikke har tatt fra innsiden. Virkelig stort prosjekt du har foran deg - bor du der mens du pusser opp?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:31   #158
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Grei snekkar! Heilt enig at huset er fint med den fargen og det taket!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 20:45   #159
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Verandaen er ikke så stor, men jeg har liten hage så den kan ikke være større. Jeg liker åpne trapper, og så slapp jeg rekkverk ved å lage den på denne måten.

Det er kjempegøy å følge dette prosjektet ditt! Jeg ville hatt mye større veranda selv om den hadde tatt mye av tomta - vi har så liten veranda at vi ikke kan strekke ut beina om vi sitter ved siden av hverandre (den er for smal til at vi kan sitte ved siden av hverandre den andre veien tror jeg)! Nei - stor veranda om det så går på bekostning av litt tomt.

Og trappa ville jeg laget annerledes, men hovedsaken er jo at du er fornøyd. Jeg ville hatt en trapp som er bredere øverst, det øverste trinnet ditt så da fryktelig lite ut? Og bredere åpning!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:32   #160
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vi har valmet tak på huset vårt Liker funkispreget det får, og fasaden var en av grunnene til at jeg falt for huset! Tror huset vårt er fra -20-30-tallet, selv om det sto -43 i prospektet. Strømstolpen på utsiden var fra -24, så det er nok såpass gammelt. Gamle hus har personliget, synes jeg

Trappen din ble kjempefin, og husfargen likeså Har dere byttet kledning? Vi må bytte om få år, og da skal vi isolere resten av huset også - det vi ikke har tatt fra innsiden. Virkelig stort prosjekt du har foran deg - bor du der mens du pusser opp?

Nye hus kan også ha personlighet, men ikke de prosjektbyggene hvor alle husene er like.

Takk! Vi har byttet kledning, ja. Den gamle kledningen var egentlig helt fin. Den originale planen var å isolere fra innsiden, men så reiv vi av veggplatene og fant tett i tett med planker under. Da var det mye bedre å isolere utenfra i stedet for å rive av plankene på innsiden eller lage veggen tykkere og få mindre plass i det allerede lille huset.

Jeg bor gratis i en leilighet i kjelleren til foreldrene mine og blir ikke kastet ut, så husoppussingen får ta den tiden det tar. Jeg flytter inn når det er ferdig. Jeg håååper det blir innen sommeren, men det begynner å se mørkt ut.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:34   #161
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Grei snekkar! Heilt enig at huset er fint med den fargen og det taket!

Beste snekkeren! Han kan sakene og har det meste i hodet så han kan ta mine forslag og forandringer på stående fot. Og så koselig fyr da! Og så er han i en posisjon der han faktisk har for mye å gjøre til tross for at han aldri har reklamert. Han må faktisk si nei til folk, han. Han kan velge kundene sine.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:36   #162
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Beste snekkeren! Han kan sakene og har det meste i hodet så han kan ta mine forslag og forandringer på stående fot. Og så koselig fyr da! Og så er han i en posisjon der han faktisk har for mye å gjøre til tross for at han aldri har reklamert. Han må faktisk si nei til folk, han. Han kan velge kundene sine.

Høyrest veldig bra ut!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:44   #163
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er kjempegøy å følge dette prosjektet ditt! Jeg ville hatt mye større veranda selv om den hadde tatt mye av tomta - vi har så liten veranda at vi ikke kan strekke ut beina om vi sitter ved siden av hverandre (den er for smal til at vi kan sitte ved siden av hverandre den andre veien tror jeg)! Nei - stor veranda om det så går på bekostning av litt tomt.

Og trappa ville jeg laget annerledes, men hovedsaken er jo at du er fornøyd. Jeg ville hatt en trapp som er bredere øverst, det øverste trinnet ditt så da fryktelig lite ut? Og bredere åpning!


Hagen ender ca der bildet slutter til venstre... Og det er gamle frukttrær i den enden av hagen. Jeg har hogd ned noen av dem, men har spart to store epletrær, to plommetrær og så er det morell på andre siden av huset. Min veranda er ca 3 x 8 meter, så man kan strekke ut beina i alle fall.

Det øverste trinnet er vanlig trappebredde. Jeg tenkte på bredere trapp, men jeg synes det tar bort en del av funksjonen til resten av verandaen. Da kan man liksom ikke ha sofa eller eventuelt partytelt fordi det da hadde gått over trappa. Jeg har tenkt å ha to "avdelinger" på verandaen: Hjørnesofa i rotting til venstre i bildet og eventuelt et partytelt, og lage grill/peis langs veggen til høyre og ha spisebord og stoler mellom sideveggen og trappa. Så da tenkte jeg at trappa ikke skulle ta opp så mye plass av selve verandaen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:48   #164
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Høyrest veldig bra ut!

Ja, jeg stoler mer på ryktet hans enn en eventuell reklame. Det er den eneste snekkeren faren min vil bruke, så da må det være godt nok for meg. Den samme snekkeren bygget huset til foreldren mine også. Så jeg vet at han gjør skikkelig arbeid og at han ikke lurer oss.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:54   #165
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ja, jeg stoler mer på ryktet hans enn en eventuell reklame. Det er den eneste snekkeren faren min vil bruke, så da må det være godt nok for meg. Den samme snekkeren bygget huset til foreldren mine også. Så jeg vet at han gjør skikkelig arbeid og at han ikke lurer oss.

Godt å høyre det finst slike framleis!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:08   #166
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Gah, det er så vanskelig med kjøkken... Jeg får det ikke helt som jeg vil uten å betale skjorta. Jeg har råd til å betale skjorta, men jeg er ikke villig til å betale skjorta. Akkurat nå lurer jeg på om jeg bare skal kjøpe IKEA-kjøkken. IKEA er kjedelig siden "alle" har IKEA, men det har sine fordeler også. Som null leveringstid på de fleste modellene. Men jeg tror jeg tar meg én tur til til HTH og snakker med dem. Men en annen konsulent helst fordi han jeg har vært hos var litt vimsete og holdt egentlig bare på med flatpakke-kjøkken.

Jeg var forresten også innom Drømmekjøkkenet sammen med ei venninne som bygger hus. Der kunne man få frostet glass på skuffesidene. Det var lekkert! Kostet det samme som det jeg vil ha på HTH da og så var hun dama forferdelig vimsete og det kunne ikke sakene sine skikkelig. Dama visste ikke hva corian var en gang. Hun sa bare at hun ikke solgte så mye av det. Vel, ikke så rart hvis hun ikke vet hva det er.

Ååååh, det er så vanskelig å bestemme seg...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 22:58   #167
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Ah, for et nydelig hus du har!
Skifertak er drømmen!

Kjøkken er vanskelig, det er jo det viktigste rommet i huset!
Synes egentlig ikke IKEA er så galt. De har masse innredning til skapene, og hvis du går lei av frontene er det enkelt å bytte de ut etter noen år. Hva med Applåd-serien? Har ikke sett den IRL, men på bildene så synes jeg den ser omtrent silkematt ut.

Det er et bilde i inspirasjonsserien, bilde nr. 20. (Du må bare ser forbi alle fargene og dillet )

Skulle ønske jeg hadde et hus å pusse opp *sukk*

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 00:48   #168
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Ah, for et nydelig hus du har!
Skifertak er drømmen!

Kjøkken er vanskelig, det er jo det viktigste rommet i huset!
Synes egentlig ikke IKEA er så galt. De har masse innredning til skapene, og hvis du går lei av frontene er det enkelt å bytte de ut etter noen år. Hva med Applåd-serien? Har ikke sett den IRL, men på bildene så synes jeg den ser omtrent silkematt ut.

Det er et bilde i inspirasjonsserien, bilde nr. 20. (Du må bare ser forbi alle fargene og dillet )

Skulle ønske jeg hadde et hus å pusse opp *sukk*

Takk! Jeg synes ikke huset er sååå fint, men det var Farmor sitt så det følger mye nostalgi med huset. Det er ikke bare et hus, det er et hus som betyr noe for meg.

Ja, det var applåd jeg tenkte på. Men det som er kjipt med kjøkkentittingen er at det er nesten heldagsprosjekt hver gang siden jeg må kjøre inn til Stavanger-området som er ca 90 min hver vei. Og så jobber jeg mye... Sier som regel ikke nei takk til overtid når jeg blir tilbudt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 00:25   #169
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Oi, her var det lenge siden jeg har oppdatert. Det har stått litt stille i sommer og høst... Men NÅ er vi i gang igjen. I sommer har gulvene blitt slipt og lakket. Det kostet mye, men det hadde kostet enda mer å legge nytt gulv. Stakkars gulvsliperne sa at det var ett av de verste gulvene de hadde slipt... De ringte meg etter 30 min og sa at de ikke kunne slipe gulvet mitt fordi det måtte høvles og de hadde ikke høvelmaskin. Men de fikk slipt det mot at jeg betalte litt ekstra på grunn av at de fikk ekstrakostnader med gulvet. De forventet og bruke 2-3 slipepapir på huset mitt, men de brukte 20! Lakken var forferdelig tykk og seig... Jeg kunne rive den av i flak... Men nå er det lakket og klart. Jeg synes det er fint med tregulv, selv om furu ikke er det materialet jeg hadde valgt. Litt for mye lutet furu hos foreldrene mine (har en far som er forferdelig glad i lutet furu), så jeg har gått litt lei av furu. Men her er i alle fall ett bilde av nylakket gulv:


Kjøkkenet har blitt levert og vi holder på å sette det opp. Det er en del rot der, men her er et bilde av det:

Beskyttelsesplasten er fortsatt på dørene. Det er matte dører, ikke blanke som det ser ut til å være på bildet. Og så er det alle de lappene da, de skal jo selvfølgelig også bort. Og merk dere den sprekken mellom høyskapet til venstre og under- og overskapene til høyre for høyskapet. Der skal snekkeren lage til en liten ekstra hylle til meg av dekksider. Det var nok dekkplater til det.

Og jeg har bestilt dette side-by-side-kjøleskapet som skal i hullet til høyre for det smale vinduet:

Mine kriterier var isbitmaskin, stål (dette var stållaminat og det er helt greit for meg så lenge det er grått) og at det var stillegående. Side-by-side-kjøleskap ligger vanligvis på 40-45 dB, men dette var bare på 39 dB. For de som ikke er så inne i logaritmisk skala, så er 3 dB opp en fordobling. Så et kjøleskap som har et lydnivå på 45 dB bråker fire ganger så høyt som det jeg kjøpte på 39 dB. Og dette var faktisk ett av de billigste side-by-side-kjøleskapene jeg fant og det var i tillegg i Flekkefjord og de tilbød seg å kjøre det hjem til meg uten ekstra kostnad. Så tirsdag morgen kommer kjøleskapet. Så krysser jeg fingrene at kjøleskapet er OK. Alle hvitevarene er i stål, og rammen rundt glasskapet er i stål.

Benkeplate har jeg ikke kjøpt enda, men jeg må ta meg en tur og se etter det denne uka.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6010.jpg (147,9 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg Samsung RSA1UHPE1.jpg (44,6 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg IMG_6388.jpg (160,2 KB, 55 visninger)
Filtype: jpg borås lace metallic 1359_4183.jpg (44,9 KB, 18 visninger)
__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 00:27   #170
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Og i går tapetserte faren min og jeg ferdig i stua. Nå er kjøkkenet, stua og halve gangen oppe og halve trappa tapetsert. Jeg har en nøytral svakt ferskenfarget tapet på de fleste veggene, og så har jeg en gammeldags fondtapet på den ene veggen i stua. Jeg startet med 10 ruller nøytral tapet første gangen jeg var innom tapetbutikken, og jeg var usikker på om jeg ville ha samme tapet i gangen som på kjøkkenet og i stua, så jeg kjøpte tapet til kjøkken og stue først. Men da vi tapetserte så stod kjøkkeninnredningen i den ene enden av stua, så vi tapetserte bort dit og så begynte vi oppe i gangen og halvveis ned trappa. Så kom jeg i butikken og skulle kjøpe mer og så viste det seg at denne tapeten gikk ut av produksjon i 2009! Det skulle jeg gjerne ha visst da jeg kjøpte den i mai 2011! Jeg synes de skulle ha informert om det... I mai sa de at det var ikke noe problem hvis jeg ville ha mer av tapeten, fordi de kunne bestille mer. Gah. Men jeg fant en tapet som var lik i farge, men med litt annet mønster. Jeg tror ikke man legger merke til det hvis man ikke vet det. Jeg ville ikke ha en totalt forskjellig tapet, så det var enten det eller å rive opp det jeg allerede hadde tapetsert i gang og trapp. Tre ruller med tapet og 2-3 timers arbeid.

Fondtapeten i stua er jeg veldig fornøyd med. Den er som sagt gammeldags (men likevel også moderne synes jeg) og så er ligner den utrolig mye på den tapeten som var i stua til Farmor!
Min tapet (gullfarget metallic bakgrunn med hvitt damaskmønster - glinser mye mer enn bildet viser):


Og dette er tapeten var i stua til Farmor:


Tihi!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 01:32   #171
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Jeg har sett bilder på facebook fra før dere begynte For en forandring! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 16:10   #172
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Det blir kjempefint!

Ergelig med tapeten, det burde de jo ha visst om!

Hi hi, tapeten er veldig lik din farmor sin, ja!

Takk for info om dB, vi er på kjøleskapsjakt nå (egentlig alt av hvitevarer), og jeg har trodd at "En dB fra eller til er vel ikke så farlig..."

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 17:28   #173
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Så fint det blir! Den tapeten var skikkelig fin, og jeg liker at du har valgt en som ligner det opprinnelige. Det kjøkkenet ditt blir bare såå fint! Svart kjøkken er lekkert! Moro å følge med.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 18:38   #174
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Superas oppussingsprosjekt

wow så fint det blir! Når vi ordnet kjøkken vant mannen (ja han var veldig med på å bestemme) så det ble lys eik. Jeg hadde såååå lyst på mørk eukolyptus. Svimmete dame på Sigdal også og hun var veldig enig med mannen... men det ble greit nok, men når jeg ser på kjøkkenet ditt måtte jeg sukke litt (så fint kunne d jo vært her også) blir så fint jo..

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 19:26   #175
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Superas oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Jeg har sett bilder på facebook fra før dere begynte For en forandring! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Tihi, jeg lurer så på hva Farmor hadde sagt. Hun sa hva hun mente, på godt og vondt. Hun var den første som noensinne sa til meg at jeg hadde blitt lubben. Jeg tror nok hun hadde likt mye av det jeg har gjort, men det er nok en del hun ikke hadde likt. Jeg hadde noen idéer da jeg begynte, men det er vanskelig å se for seg akkurat hvordan det blir. Men jeg er fornøyd så langt!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no