Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 12:11   #1
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

hei, kunne ikke finne i boken hvor mange karbo en minimum bør ha hver dag, noen som vet? kan en ha 8 gram karbo liksom eller må en ha 15?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:16   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

I boka står det max 15 for kvinner og 20 for menn.
og ev. øke etter 4 uker.

De fleste ligger på mellom 15/20. da mesteparten er fra grønnsaker ( da får vi vitaminer, mineraler og enzymer som kroppen trenger for å forbrenne og fungere optimalt)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:17   #3
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

hei, kunne ikke finne i boken hvor mange karbo en minimum bør ha hver dag, noen som vet? kan en ha 8 gram karbo liksom eller må en ha 15?

Det er vel ikke noe minimumstall som er oppgitt i boka.... men det du bør prøve å gjøre er å få i deg rundt 15 gram daglig, hvor mesteparten kommer fra grønnsaker.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:19   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Skulle det være en dag i ny og ne du ikke kommer opp i ca 15 karber, er ikke det noen krise. Men, de fleste dagene bør du få i deg såpass ja

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:20   #5
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

jeg spiser mye røkt laks, egg, nøtter, ost, bacon, tomat, agurk, vanlig grønn salat, kylling, men tror nok jeg er mer på 10 gram enn 15

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:25   #6
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg spiser mye røkt laks, egg, nøtter, ost, bacon, tomat, agurk, vanlig grønn salat, kylling, men tror nok jeg er mer på 10 gram enn 15

jeg også . sliter med å komme opp i 15

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:25   #7
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

fint vi er flere, men jeg føler formen er bra da

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:28   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Det er da vel ingen hensikt med å presse seg opp mot 15g? Det er bare maksgrensa og man burde jo egentlig ikke ligge å sveve der oppe når du kunne ha ligget tryggere på et lavere gram? Altså, du spiser når du er sulten og så mye du vil, men havner du bare på 6g karbo om dagen for eksempel så holder det! Du skal ikke spise deg stappmett heller. Alt fra 0-15/20g er helt ok for de på ketolyse! men selvsagt bør du spise så du ikke havner på 0g da

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:39   #9
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

åh det var veldig godt å høre

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:40   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg spiser mye røkt laks, egg, nøtter, ost, bacon, tomat, agurk, vanlig grønn salat, kylling, men tror nok jeg er mer på 10 gram enn 15

Hva med blomkål? Som mos er det knallgodt! Eller smørdampet brokkoli? Fløtegratinert sellerirot? Finnes masse gode grønnsaker som er knall på ketolyse

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:44   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det er da vel ingen hensikt med å presse seg opp mot 15g? Det er bare maksgrensa og man burde jo egentlig ikke ligge å sveve der oppe når du kunne ha ligget tryggere på et lavere gram? Altså, du spiser når du er sulten og så mye du vil, men havner du bare på 6g karbo om dagen for eksempel så holder det! Du skal ikke spise deg stappmett heller. Alt fra 0-15/20g er helt ok for de på ketolyse! men selvsagt bør du spise så du ikke havner på 0g da

Jeg opplevde bedre vektnedgang når jeg lå rundt 15 g karbohydrater enn når jeg trodde jeg var "flink pike" og presset karbotallet ned... Dager uten gode grønnsaker er dårlige nedgangsdager for meg.

Videre signerer jeg Charlott over. De nevnte grønnsakene gjør susen !

__________________



Min journal

Sist redigert av Trj : 26-05-11 kl 12:52. Årsak: tilføyelse
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:57   #12
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Sånn er det for meg også, men jeg presser meg ikke opp dit så jeg blir stappmett BARE fordi jeg "må" opp til 15g heller, det virker mot sin hensikt.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:01   #13
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

kan man bare koke fløte også ha oppi selleristenger? da jeg ikke har noe stekovn

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:03   #14
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Sånn er det for meg også, men jeg presser meg ikke opp dit så jeg blir stappmett BARE fordi jeg "må" opp til 15g heller, det virker mot sin hensikt.

For meg er det ikke snakk om å presse seg og å bli stappmett, men mer i sammensetningen av måltidet. Mer grønnsaker på bekostning av proteiner, noe som jeg har hatt lett for å få i overkant av. Jeg sitter ikke å finteller karboer på slutten av dagen og ser at jeg "mangler" karbogram. Trolig sitter det spikret i hode og fingre hvor mye jeg sånn ca bør ha.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:03   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

kan man bare koke fløte også ha oppi selleristenger? da jeg ikke har noe stekovn

Prøv da vel? Kanskje litt smøreost oppi også, gjør det tykkere og gir mer smak
Event koke den i fløte og så mose det?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:12   #16
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

For meg er det ikke snakk om å presse seg og å bli stappmett, men mer i sammensetningen av måltidet. Mer grønnsaker på bekostning av proteiner, noe som jeg har hatt lett for å få i overkant av. Jeg sitter ikke å finteller karboer på slutten av dagen og ser at jeg "mangler" karbogram. Trolig sitter det spikret i hode og fingre hvor mye jeg sånn ca bør ha.

Hørtes da veldig fornuftig ut Når karbene kommer fra grønnsaker så tror jeg ikke det gjør noe å gå over grensa, særlig ikke når det gir resultater! Dessuten inneholder grønnsaker mye væske, så det er jo i grunn bare bra! Kan jeg spørre hvor mye du går ned på ei effektiv uke på denne måten? Jeg skal justere kostholdsplanen min nå så jeg er å snuser litt rundt etter løsninger, kanskje mer grønnsaker er tingen

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:23   #17
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Nå går det selvsagt saktere, jeg er omtrent i det jeg selv definerer som idealvekt. Men har hatt opp mot 1,2 kg i nedgang på ei uke. Spis grønnsaker tilsvarende rundt 15 karber, så lite som mulig av tullemat (kunstig søtning, Atkinsbarer), forsiktig med brøderstatninger osv. Jeg mener selv at jeg reduserte ostespisinga etter de første ukene. Nå spiser jeg kanskje det to - tre ganger i uka. Jeg har hele tida spist bringebær med CF eller seterrømme ca tre ganger i uka (noen ganger mer). Jeg synes seterrømme/CF metter mer enn fløte, og har derfor jevnt over brukt det i stedet. Drikke, drikke, drikke vann. (Har tillatt meg opptil 2 flasker hvitvin/rosé i uka ). Brokkoli er undervurdert ! Det er min nye potet. Vært obs på mengdene tomat og løk, men brukt det hele tida. Nå lar jeg det flyte litt når det gjelder disse grønnsakene. Jeg har dessuten ikke skeia ut med høykarbo en eneste gang i matveien. Men, som sagt drukket vin. Det handler jo å også om å leve og kose seg litt, men samtidig holde stø kurs. Jeg postulerer at det er bedre å skeie ut med vin (med lite restsukker/karbovennlig) enn med høykarbomat.

__________________



Min journal

Sist redigert av Trj : 26-05-11 kl 13:24. Årsak: presisering
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:28   #18
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

kan jeg spørre om en liten ting, om jeg begynner få i meg vann, går jeg kanskje ned mer da? altså kutte ut pepsimax, jeg har og kjøpt meg vanndrivende tabletter på helsekost pga har veldig mye vann i kroppen, raste opp 20 kg bare i vann i 2007 pga antidepressiver.

hva er et realistisk mål for meg til 21 juni når jeg veier 74 kg og er 1,62 høy, har bursdag 22 juni så vil liksom veie meg dagen før

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:31   #19
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Å drikke godt med vann hjelper garantert, mener man skal drikke ca 3 l pr. dag.

Det med å sette seg et mål er greit, men det er lurt at det er realistisk. Den 19.01 satte jeg meg som mål å gå ned 13 kg til 19. mai. Det klarte jeg nesten... men det var jo et ørlite skudd i blinde fordi vektnedgang arter seg så forskjellig fra person til person. Men det gjør jo alldeles ingenting om det tar en mnd. mer ? Jeg føler meg bare så glad over alt som er vekk

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:33   #20
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

jeg drikker så å si ingenting da. men hva tror du er realsistisk for meg frem til 21 juni å gå ned?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:42   #21
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg drikker så å si ingenting da. men hva tror du er realsistisk for meg frem til 21 juni å gå ned?

Jeg er overbevist om at du får fin nedgang ved å spise nok fett, gode grønnsaker og drikke nok vann. Jeg tør ikke å spå antal kilo...
Prøv ! :-)

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:53   #22
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

sånn som nå har jeg spist en salat med kylling, ost og salat og dressing, klarte ikke alt for jeg ble stappmett, er da det jeg skal stoppe å spise, nesten halve boksen er igjen

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:07   #23
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Lite fett ! Hva slags dressing ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:08   #24
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

ikke lite fett nei, er kylling marinert, norwegia ost, fetaost, egg, salat, dressing= heinz curry og mango

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:15   #25
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor mange karbo er minimum hver dag på ketolyse? håper svar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

ikke lite fett nei, er kylling marinert, norwegia ost, fetaost, egg, salat, dressing= heinz curry og mango

Har du marinert kyllingen selv ? Evt. vet du hva marinaden inneholder ?
Heinz curry og mango høres sukkerholdig ut. Jeg tar forbehold fordi jeg ikke kjenner den, men har du lest innholdsdeklarasjonen? Det kan lure mye skumle karber i marinader og dressinger...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange måltider spiser dere hver dag ? Dolsi Ketolysekuren 20 04-05-11 10:15
Hvor mange mg magnesium og annet inneholder hver tablett fra ketolysekuren? Hildemor på slanking Ketolysekuren 3 04-02-11 16:51
Hjelp! Jeg er ny her og håper på mange svar Happy H Ketolysekuren 21 03-04-08 09:16
Hvordan holde seg til MINIMUM karbo? elian Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 23-01-08 23:47
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no