Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som ramler av "lasset"

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 20:35   #26
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, men det er ikke alltid lett... Nå sitter min mann rett siden av meg, og koser deg med potetgull og gotteri foran tv´n. Jeg kjenner jeg blir irritert, men skjønner han jo godt også, at han vil kose seg på en lørdagskveld...

Be han om å ta seg sammen, og plage noen andre!!
Men litt seriøst, forstår at du blir litt irritert, jeg syns det er litt respektløst når han vet hva du prøver på. Han kan vel kose seg med noe annet, og heller prøve å støtte deg!

Sånn for å blande meg opp i ting jeg ikke har noe med....

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:37   #27
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jo jeg skjønner han vil kose seg, men det går da an og ta litt hensyn!
Fortell ham hva det svineriet gjør med kroppen hans (om det helper)
Du er smart, og vet bedre

Min mann var overvektig før, men gikk ned 25 kg på 3 mnd med hard trening og sunt kosthold. Nå klarer han å være der nede, selv om han ofte spiser gotteri, men han jobber myyyye, så han sitter sjelden i ro! (noe jeg gjør mer av.... Dere skjønner vel at jeg ikke er på dette forumet når jeg jogger.... hehe)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:39   #28
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Be han om å ta seg sammen, og plage noen andre!!
Men litt seriøst, forstår at du blir litt irritert, jeg syns det er litt respektløst når han vet hva du prøver på. Han kan vel kose seg med noe annet, og heller prøve å støtte deg!

Sånn for å blande meg opp i ting jeg ikke har noe med....

Skjønner godt hva du mener, men jeg skal ikke si noe... Jeg spiste også gotteri foran han da han drev å slanket seg... Og jeg må jo klare å motstå selv om andre spiser... Men før var det slik vi koste oss sammen, med film og gotteri...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:42   #29
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Da får dere skaffe dere en annen felles kos

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:43   #30
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Da får dere skaffe dere en annen felles kos

Ja, forslag?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:44   #31
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, forslag?

He, he. Du tok ikke den du ?????????? He, he, he

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:46   #32
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Du tok ikke den du ?????????? He, he, he

Jo, jeg hadde en mistanke, hehe... Ja, da må jeg nesten gå jeg ...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:46   #33
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

He, he. Du tok ikke den du ?????????? He, he, he

Fniiiis

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:47   #34
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jo, jeg hadde en mistanke, hehe... Ja, da må jeg nesten gå jeg ...

Kos deg..................

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:24   #35
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Jeg vet ikke om jeg leste denne tråden helt rett.. men dersom jeg gjorde det så fikk ikke TS noe særlig til svar? hvis ikke så lurer jeg på noe litt annet da i såfall som dere kloke hoder sikkert vet litt mer om enn meg:

Hva er det som gjør at man går opp igjen i vekt dersom man begynner å spise slik alle andre gjør når man er på vedlikeholdsfase. brød til frokost og lunch pluss middag. og da ikke spiser for mye, men slik som " vanlige" mennesker gjør? Er vi som har måttet ty til lavkarbo forskjellige fra andre folk ettersom vi tydeligvis legger på oss av samme maten som andre "normale" mennesker spiser?

lurer litt på dette ettersom jeg har vært en lav kalori person ganske ubevisst før jeg begynte å spise mindre karbohydrater. spiste mellom 1000 -2000 kalorier om dagen. da jeg somregel lå rundt 1000 ( 2000 kalori dager kunne være en lørdag på byen, eller med godetri forran tv'en(kanskje en gang i uken ), da blir det jo fort litt kalorier ) samtidig som jeg har spist sånn, har jeg og trent annenhver dag ved høy til moderat intensitet. likevel krøp det på seg 25 kg ekstra.. ( har og hatt perioder hvor jeg ikke har spist godteri eller drukket brus, opp til 1 år i slengen ) jeg er da ikke insulinresistent, og har bra stoffskifte. jeg som da har vært opptatt av et sunt kosthold, med fokus på lite sukker, og på masse trening, hva gjør at jeg ikke er "normal vektig" ?

hvorfor er jeg så spesiell?? :P hvorfor gjelder ikke energi ut = energi inn for meg som alle andre??

ble litt langt dette, men er vi virkelig så forskjellige?

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:52   #36
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, men det er ikke alltid lett... Nå sitter min mann rett siden av meg, og koser deg med potetgull og gotteri foran tv´n. Jeg kjenner jeg blir irritert, men skjønner han jo godt også, at han vil kose seg på en lørdagskveld...

Di skal få det rådet som førte til at min gjeng slutta med lørdagsgodtespising av karboer.;
lag en lekker asjett med noe skikkelig digg lovlig lavkarbomat. F.eks. noen nygrilla kyllingvinger og selleri fries + en dæsj hjemmelaget salsa eller nystekt ost med deilige urter og krydder eller hvitløk og chilimarinerte scampi på salatseng.
Når gubben sitter der med seige menn og salte poteter, så tryller du frem godsakene dine og setter deg godt til rette ved siden av ham og nyyyyter godsakene dine.
Hvis din gubbe ligner mine matvrak, begynner han og få lyst til og "smake".
Jeg forklarte gjengen min at de godt kan få samme snadder som meg I STEDET FOR det de spiste, men at matbudsjettet ikke tillater at de kan ha begge deler.
Mine valgte mitt godteri, og spiser de sjokolade så er det 70 % mørk sjokolade som jeg også kan ta ei rute av. Spiser de andre godsaker, så skjer det ikke i sofaen når jeg sitter der.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 02:27   #37
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Sitat:


For meg er lavkarbo nå en livsstil og jeg føler jeg for første gang har kontroll, men jeg lurer på hva det er som gjør at folk går så mye opp i vekt igjen. Jeg vet jo at 90-95% av slankerne ender opp like stor eller større etter et slankeprosjet og jeg vet at det er livsstilendring som skal til. Likevel er det skummelt siden vi på en måte har oddsen mot oss i denne prosessen.

Mange her inne er nok mer jojoslankere og har seriøse psykiske problemer ift ordet mat/spising. Mat er ikke bare noe du må ha for å leve, men det tar kontrollen over hvordan du lever.Jeg tror dette gjelder for mange av de mest aktive her på forumet, men ikke alle selvsagt.

Dette er nok en stor grunn til at mange? her inne sprekker gang på gang. Hadde man bare nøyd seg med den ene utskeielsen ville det jo ikke vært et problem i det hele tatt. Utfordringen blir å stoppe i tide, men når jeg leser innlegg på forumet så er jo det ikke så enkelt fordi mat er ikke bare mat oppi topplokket hos mange.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 02:41   #38
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Jeg vet ikke om jeg leste denne tråden helt rett.. men dersom jeg gjorde det så fikk ikke TS noe særlig til svar? hvis ikke så lurer jeg på noe litt annet da i såfall som dere kloke hoder sikkert vet litt mer om enn meg:

Hva er det som gjør at man går opp igjen i vekt dersom man begynner å spise slik alle andre gjør når man er på vedlikeholdsfase. brød til frokost og lunch pluss middag. og da ikke spiser for mye, men slik som " vanlige" mennesker gjør? Er vi som har måttet ty til lavkarbo forskjellige fra andre folk ettersom vi tydeligvis legger på oss av samme maten som andre "normale" mennesker spiser?

lurer litt på dette ettersom jeg har vært en lav kalori person ganske ubevisst før jeg begynte å spise mindre karbohydrater. spiste mellom 1000 -2000 kalorier om dagen. da jeg somregel lå rundt 1000 ( 2000 kalori dager kunne være en lørdag på byen, eller med godetri forran tv'en(kanskje en gang i uken ), da blir det jo fort litt kalorier ) samtidig som jeg har spist sånn, har jeg og trent annenhver dag ved høy til moderat intensitet. likevel krøp det på seg 25 kg ekstra.. ( har og hatt perioder hvor jeg ikke har spist godteri eller drukket brus, opp til 1 år i slengen ) jeg er da ikke insulinresistent, og har bra stoffskifte. jeg som da har vært opptatt av et sunt kosthold, med fokus på lite sukker, og på masse trening, hva gjør at jeg ikke er "normal vektig" ?

hvorfor er jeg så spesiell?? :P hvorfor gjelder ikke energi ut = energi inn for meg som alle andre??

ble litt langt dette, men er vi virkelig så forskjellige?

Ja, vi er nok forskjellige. Men hvis du talte alle døgnets kalorier når du gikk på lavkalori, hvor mange kcalorier forbrukte du på treningen din da? Finnes klokker som kan regne dette ut rimelig, jeg sier rimelig nøyaktig.

Et av problemene man ser på "Biggest loser" er at deltakerne ofte ikke er bevisste på alle ekstra kcalorier de får i seg utenom måltider over flere uker. De aller fleste der er friske uten sykdommer, men selv da ser de at uttaket er altså allikevel ikke nok ift hva som går inn....
Kan jo hende at uttaket ditt var for lavt ift det du faktisk tok inn, selv om du mener du trente mye, så trente du kanskje ikke rett? Kan jo være så mangt da. Uansett så er vi forskjellige, men jeg har litt problemer med å tro at en som er 100% frisk og i balanse ernæringsmessig ikke går ned i vekt så lenge man forbruker mye mer energi enn man tilfører, men snarere bare går opp...men må jo tro på det hvis du sier det, men da burde du egentlig overrekke kroppen din til ntnu for da er du temmelig unik og verdifull for forskningen ;-)

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 02:57   #39
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ja, vi er nok forskjellige. Men hvis du talte alle døgnets kalorier når du gikk på lavkalori, hvor mange kcalorier forbrukte du på treningen din da? Finnes klokker som kan regne dette ut rimelig, jeg sier rimelig nøyaktig.

Et av problemene man ser på "Biggest loser" er at deltakerne ofte ikke er bevisste på alle ekstra kcalorier de får i seg utenom måltider over flere uker. De aller fleste der er friske uten sykdommer, men selv da ser de at uttaket er altså allikevel ikke nok ift hva som går inn....
Kan jo hende at uttaket ditt var for lavt ift det du faktisk tok inn, selv om du mener du trente mye, så trente du kanskje ikke rett? Kan jo være så mangt da. Uansett så er vi forskjellige, men jeg har litt problemer med å tro at en som er 100% frisk og i balanse ernæringsmessig ikke går ned i vekt så lenge man forbruker mye mer energi enn man tilfører, men snarere bare går opp...men må jo tro på det hvis du sier det, men da burde du egentlig overrekke kroppen din til ntnu for da er du temmelig unik og verdifull for forskningen ;-)

Ett eller annet må det i hvertfall være. Har alltid vært en aktiv jente. Da jeg var yngre trente jeg håndball tre ganger i uken, fotball 2 ganger i uken, dansing 2 ganger i uken og ridning 1 gang i uken. pluss kamper i helgene og av og til en ekstra håndball trening. men likevel var ikke jeg av "normal" størrelse. alltid omtalt som hun litt lubne osv.

jeg har vært på uttallige treningstudio for å få hjelp, typisk trening for meg de siste årene har vært enten : annen hver dag trening der en dag er spinning pluss styrke, og de resterende dagene er ellipsemaskin i 45-60 min pluss styrke. ( dette var for noen år siden ) for senest ett år siden så det mer slik ut : jogging annenhver dag(50-70 min), ikke noe særlig styrke, dette kombinert med matinntak som innebar typisk : frokost: 2 rugsprø med makrell i tomat kanskje tre stk. lunch: ikke alltid det ble noe av, men dersom det ble noe kunne det være en salat, eller en baguett i kantinen på skolen ( jaja, ikke så bra det da ) middag; pasta med dolmiosaus og kylling spise til man blir mett. eller kanskje laks,med litt løk agurk og litt rømme samt 1 potet kanskje en og en halv. et annet alternativ kunne være kjøttkaker med brunsaus og potet med litt tyttebær ( hjemmelaget )

så et vanlig kosthold vil jeg si. og de gangene jeg prøvde å regne på det og da overdimensjonerte for å være på den sikre siden, kom jeg aldri over 1500 ( heller nærmere 1000) jeg kom da fram til at min kropp kanskje var i sparemodus.. og prøvde å spise mer, men kan ikke si at det fungerte så bra, for jeg har alltid spist til jeg ble mett, og spist når jeg var sulten.. så å spise mer, blir da ganske vanskelig..

noe må jo ha vært galt med måten jeg gjorde det på før, ettersom det førte til en del ekstra kg. Men jeg kom vel alldri fram til hva det kunne være eksakt, ettersom jeg har prøvd en del flere ting enn det som har vært nevn nå ( skal spare dere for detaljene :P )

Er nå uansett fornøyd med ting som de er nå, men irriterende å ikke ha svarene på hvorfor jeg aldri fikk det til på vanlig kosthold..

så er jo det som var hoved spm mitt og da, vil jeg automatisk gå tilbake til å legge på meg masse dersom jeg dropper lavkarbo igjen? ( ikke at det er noe jeg planlegger da ) og hvorfor?

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:09   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Ett eller annet må det i hvertfall være. Har alltid vært en aktiv jente. Da jeg var yngre trente jeg håndball tre ganger i uken, fotball 2 ganger i uken, dansing 2 ganger i uken og ridning 1 gang i uken. pluss kamper i helgene og av og til en ekstra håndball trening. men likevel var ikke jeg av "normal" størrelse. alltid omtalt som hun litt lubne osv.

jeg har vært på uttallige treningstudio for å få hjelp, typisk trening for meg de siste årene har vært enten : annen hver dag trening der en dag er spinning pluss styrke, og de resterende dagene er ellipsemaskin i 45-60 min pluss styrke. ( dette var for noen år siden ) for senest ett år siden så det mer slik ut : jogging annenhver dag(50-70 min), ikke noe særlig styrke, dette kombinert med matinntak som innebar typisk : frokost: 2 rugsprø med makrell i tomat kanskje tre stk. lunch: ikke alltid det ble noe av, men dersom det ble noe kunne det være en salat, eller en baguett i kantinen på skolen ( jaja, ikke så bra det da ) middag; pasta med dolmiosaus og kylling spise til man blir mett. eller kanskje laks,med litt løk agurk og litt rømme samt 1 potet kanskje en og en halv. et annet alternativ kunne være kjøttkaker med brunsaus og potet med litt tyttebær ( hjemmelaget )

så et vanlig kosthold vil jeg si. og de gangene jeg prøvde å regne på det og da overdimensjonerte for å være på den sikre siden, kom jeg aldri over 1500 ( heller nærmere 1000) jeg kom da fram til at min kropp kanskje var i sparemodus.. og prøvde å spise mer, men kan ikke si at det fungerte så bra, for jeg har alltid spist til jeg ble mett, og spist når jeg var sulten.. så å spise mer, blir da ganske vanskelig..

noe må jo ha vært galt med måten jeg gjorde det på før, ettersom det førte til en del ekstra kg. Men jeg kom vel alldri fram til hva det kunne være eksakt, ettersom jeg har prøvd en del flere ting enn det som har vært nevn nå ( skal spare dere for detaljene :P )

Er nå uansett fornøyd med ting som de er nå, men irriterende å ikke ha svarene på hvorfor jeg aldri fikk det til på vanlig kosthold..

så er jo det som var hoved spm mitt og da, vil jeg automatisk gå tilbake til å legge på meg masse dersom jeg dropper lavkarbo igjen? ( ikke at det er noe jeg planlegger da ) og hvorfor?

Ikke bruk lavkarbo som en slankekur....da vil du garantert gå opp igjen ila noen år... Bare les om alle andre her inne som bruker lavkarbo som en midlertidig slankekur. De går ALLE opp i vekt igjen...
Lavkarbo er en vedvarende livsstil til du dør.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:13   #41
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ikke bruk lavkarbo som en slankekur....da vil du garantert gå opp igjen ila noen år... Bare les om alle andre her inne som bruker lavkarbo som en midlertidig slankekur. De går ALLE opp i vekt igjen...
Lavkarbo er en vedvarende livsstil til du dør.

Som sakt så gjør jeg ikke det, men lurer på om dette er tilfellet, og hvorfor.
Hva gjør oss lavkarboere som uskikket til å ha et "normalt" kosthold? spør ut av nyskjerrighet for menneskekroppen

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:27   #42
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Som sakt så gjør jeg ikke det, men lurer på om dette er tilfellet, og hvorfor.
Hva gjør oss lavkarboere som uskikket til å ha et "normalt" kosthold? spør ut av nyskjerrighet for menneskekroppen

Tja, de med diabetes bør leve med redusert mengde karbohydrater i kosten. De med lavt stoffskifte viser seg at tjener på et redusert antall karbs i kostwn er bra. Insulinresistente bør vel og unngå for mye prosessert mat og sukker.

Jeg vil vel si at de som ikke er fornøyd hverken med sine matproblemer, overvekt eller andre livstilssykdommer bør prøve et redusert antall larbohydrater i kosten. Men for de aller fleste som spiser både, brød, pasta, ris og potetertil daglig og har det.fint, ser jeg ingen grunn til å endre.

Se på meg feks jeg klarte meg veldig bra på normalt kosthold jeg, men kona var vel ikke like heldig og ville prøve. Jeg ble derfor med for å være lojal, og siden det er kona som lager maten, ja så spiser jeg typisk lavkarbo da. Men har nå ikke merket store forskjellen fra tidligere da. Jo, forresten, mimdre vondt i magen pga laktoseintoleranse i melk. Drikker jo nå under 1/3 av den melk jeg drakk tidligere.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:36   #43
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Tja, de med diabetes bør leve med redusert mengde karbohydrater i kosten. De med lavt stoffskifte viser seg at tjener på et redusert antall karbs i kostwn er bra. Insulinresistente bør vel og unngå for mye prosessert mat og sukker.

Jeg vil vel si at de som ikke er fornøyd hverken med sine matproblemer, overvekt eller andre livstilssykdommer bør prøve et redusert antall larbohydrater i kosten. Men for de aller fleste som spiser både, brød, pasta, ris og potetertil daglig og har det.fint, ser jeg ingen grunn til å endre.

Se på meg feks jeg klarte meg veldig bra på normalt kosthold jeg, men kona var vel ikke like heldig og ville prøve. Jeg ble derfor med for å være lojal, og siden det er kona som lager maten, ja så spiser jeg typisk lavkarbo da. Men har nå ikke merket store forskjellen fra tidligere da. Jo, forresten, mimdre vondt i magen pga laktoseintoleranse i melk. Drikker jo nå under 1/3 av den melk jeg drakk tidligere.


Dette skulle jo typisk tilsi at dersom en som meg, som ikke har noen problemer med fysikken eller med overspising etc. skulle kunne hoppe over til "normalt" kosthold igjen da.. hvilket ikke fungerer i praksis sier du( ettersom man ikke skulle bruke lavkarbo som slankekur ) .
Så de må da være andre faktorer som spiller inn??

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:59   #44
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Dette skulle jo typisk tilsi at dersom en som meg, som ikke har noen problemer med fysikken eller med overspising etc. skulle kunne hoppe over til "normalt" kosthold igjen da.. hvilket ikke fungerer i praksis sier du( ettersom man ikke skulle bruke lavkarbo som slankekur ) .
Så de må da være andre faktorer som spiller inn??

Mange her inne som er insulinresistente uten å være klar over det selv og som har opplevd/opplever det samme som deg.....
Har du sjekket deg for insulinresistens?

Har du lavt stoffskifte? Eller tendenser til dette? Har du sjekket ut hos lege?

Det er som du sier selv, ei med ditt aktivitetsnivå og med et inntak på kun 1000 kcal pr dag hvert år siden du var lita jente men allikevel bare går mer og mer opp i vekt tilsier at du kanskje ikke er så normal som du sier selv?

Jeg ville nå sjekket meg ut for insulinres og lavt stoffskifte kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 04:07   #45
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Dette skulle jo typisk tilsi at dersom en som meg, som ikke har noen problemer med fysikken eller med overspising etc. skulle kunne hoppe over til "normalt" kosthold igjen da.. hvilket ikke fungerer i praksis sier du( ettersom man ikke skulle bruke lavkarbo som slankekur ) .
Så de må da være andre faktorer som spiller inn??

Var det det jeg sa? Sikker på det? Hehe.

Nei, tror du misorstår. Jeg gjentar: Hvis alt er ok for deg på vanlig kosthold, så er det jo ikke grunn til å endre til lavkarbo, annet enn for å prøve.Men ting gikk jo ikke bra for deg da siden du smelte til med minst 25kg opp i vekt da....så å gå tilbale til vanlig kost for deg høres temmelig usikkert ut ja.
Må du ty til lavkarbo for å slanke deg, så vil det fungere jævlig dårlig å gå tilbake til høykarbo igjen etterpå.....ok?

Jeg har hatt et utmerket liv både på lavkarbo og høykarbo, så for meg er det ett fett. Kanskje jeg er et medisinsk under jeg også? Men det er mindre slitsomt å holde vekten OG å gå ned i vekt på lavkarbo fordi man slipper å trene så mye ift høykarbo.
Er ikke så forbanna mange her inne som har vært så ufattelig aktive akkurat.....vil jeg si

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 08:59   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Jeg vet ikke om jeg leste denne tråden helt rett.. men dersom jeg gjorde det så fikk ikke TS noe særlig til svar? hvis ikke så lurer jeg på noe litt annet da i såfall som dere kloke hoder sikkert vet litt mer om enn meg:

Hva er det som gjør at man går opp igjen i vekt dersom man begynner å spise slik alle andre gjør når man er på vedlikeholdsfase. brød til frokost og lunch pluss middag. og da ikke spiser for mye, men slik som " vanlige" mennesker gjør? Er vi som har måttet ty til lavkarbo forskjellige fra andre folk ettersom vi tydeligvis legger på oss av samme maten som andre "normale" mennesker spiser?

lurer litt på dette ettersom jeg har vært en lav kalori person ganske ubevisst før jeg begynte å spise mindre karbohydrater. spiste mellom 1000 -2000 kalorier om dagen. da jeg somregel lå rundt 1000 ( 2000 kalori dager kunne være en lørdag på byen, eller med godetri forran tv'en(kanskje en gang i uken ), da blir det jo fort litt kalorier ) samtidig som jeg har spist sånn, har jeg og trent annenhver dag ved høy til moderat intensitet. likevel krøp det på seg 25 kg ekstra.. ( har og hatt perioder hvor jeg ikke har spist godteri eller drukket brus, opp til 1 år i slengen ) jeg er da ikke insulinresistent, og har bra stoffskifte. jeg som da har vært opptatt av et sunt kosthold, med fokus på lite sukker, og på masse trening, hva gjør at jeg ikke er "normal vektig" ?

hvorfor er jeg så spesiell?? :P hvorfor gjelder ikke energi ut = energi inn for meg som alle andre??

ble litt langt dette, men er vi virkelig så forskjellige?

Har du lest innleggene til Pål her inne på forumet? De forklarer det ganske bra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:15   #47
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mange her inne som er insulinresistente uten å være klar over det selv og som har opplevd/opplever det samme som deg.....
Har du sjekket deg for insulinresistens?

Har du lavt stoffskifte? Eller tendenser til dette? Har du sjekket ut hos lege?

Det er som du sier selv, ei med ditt aktivitetsnivå og med et inntak på kun 1000 kcal pr dag hvert år siden du var lita jente men allikevel bare går mer og mer opp i vekt tilsier at du kanskje ikke er så normal som du sier selv?

Jeg ville nå sjekket meg ut for insulinres og lavt stoffskifte kanskje?

har sjekket for lavt stoffskifte og det er normalt. har lest her inne om folk som har problemer med insulinresistens, men de beskriver alltid problemer med å legge på seg lett runt magen, og at dette ikke forsvinner så lett.. der ligger ikke mitt problem i det heletatt ( så har vel bare antatt at dette ikke er tilfelle for meg ) Snakket med min lege om denne trenden hos meg, og eneste testene han tok var vanlig kolesterol,blodsukker og stoffskifte, så virket ikke som at han heller trodde jeg kunne ha det?
Men kan nå spørre neste gang

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Var det det jeg sa? Sikker på det? Hehe.

Nei, tror du misorstår. Jeg gjentar: Hvis alt er ok for deg på vanlig kosthold, så er det jo ikke grunn til å endre til lavkarbo, annet enn for å prøve.Men ting gikk jo ikke bra for deg da siden du smelte til med minst 25kg opp i vekt da....så å gå tilbale til vanlig kost for deg høres temmelig usikkert ut ja.
Må du ty til lavkarbo for å slanke deg, så vil det fungere jævlig dårlig å gå tilbake til høykarbo igjen etterpå.....ok?

Jeg tenkter nå også på generelt, for slik du beskrev det i ste så sa du at ALLE som bruker lavkarbo som en slankekur går opp igjen. Dette vil jo da tilsi at om du da for eksempel skulle skifte tilbake igjen nå, men da spise slik du skal energi ut = energi inn etc, så vil også du legge på deg igjen.

Dette er jo ikke logisk. Grunnen til at jeg lurer på dette er jo også fordi alle er inne har vel ikke stoffskifte problemer, eller insulinresistens, eller en annen sykdom vel? eller kanskje de har det?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du lest innleggene til Pål her inne på forumet? De forklarer det ganske bra.

Nei, hvor finner jeg det?? hadde vært interessant å få lest

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:23   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Gå inn på søk på den grønne linja, velg brukernavn Pål og tråder startet av.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:29   #49
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Alt for mye hysteri angående det å gå litt opp i vekt når man slutter med lavkarbo. Selvfølgelig vil man i løpet av en uke gå opp noen kilo, som konsekvens av at glukoselagrene fylles og at kroppen binder mere vann. Dersom man ikke er klar over det, så blir jeg egentlig litt oppgitt. Den vekten man legger på seg er imidlertid ikke fett, så hva er problemet?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:34   #50
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Ble man overvektig/lubben på vanlig kosthold går man ikke tilbake til dt kostholdet, vel? Jeg gidder ikke ihvertfall ikke å endre kostholdet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som "bare" skal gå ned 5-10 kg - har dere gode tips? Sus Scrofa Lavkarbo generelt 0 04-07-11 12:16
Har dere noen "gulrot" i enden når dere har nådd målet deres? Helene M Ketolysekuren 40 08-11-10 21:06
Dere "treningsguruer", kan dere ta en titt på dette? Kakeåndsen Trening 13 08-08-09 23:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hvor setter dere inn disse "tickerne" dere har? Lindis Generell diskusjon 5 27-08-08 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no