Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vann

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-09, 09:43   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Vann

Hei, jeg vet at vann er viktig,- men jeg føler at jeg får helt overanstrengt blære av det! De siste ukene har jeg våknet HVER natt klokken 4-5 og må tisse,- og får ikke sove igjen etterpå. Grunnen til at jeg ikke får sove igjen, er vel fordi jeg irriterer meg sååå mye over å våkne hver eneste natt, men like fullt utrolig irriterende! (Og jeg føler meg jo ikke akkurat opplagt heller, når jeg mister 2-3 timers søvn hver/annenhver natt.)

Jeg prøvde en periode og drikke mellom2 og 2,5 liter vann hver dag,- det er heeeelt uaktuelt. Trodde blæra vente seg til høyt væskeinntak etterhvert jeg? Tydeligvis ikke min. De siste dagene har jeg drukket rundt 1,5 liter, og jeg må også slutte med vanninntaket i 17-18-tiden på ettermiddagen. DA får jeg sovet til 06 ca, uten å bli vekket av min aktive blære.

Blir dette altfor lite vann? Leser jo så mye om at ved både slanking og sunn livsstil generelt at det ideelle er å få i seg ca 3 liter hver dag... Dessuten sliter jeg ofte med forstoppelse, så tarmen min har jo veldig godt av mye vann. Jeg følger ikke ketolyse, men spiser lavkarbo.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:12   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vann

Har samme problemet, bortsatt fra at jeg er sovner lett igjen, slik at det ikke blir et stort irritasjonsmoment. Tror jeg drikker nærmere 3 liter pr dag, og er tissetrengt så å si heeele tiden. Glad jeg ikke er på jobb hver dag.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:28   #3
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Vann

Aarghh, jeg orker ikke holde på sånn. Opp både 1,2 og 3 ganger hver natt, i tillegg til å være mer eller mindre konstant tissetrengt på dagtid på kontoret,-det er slitsomt! Jeg må virkelig droppe så mye vann tror jeg, og fylle på med linfrø og lactulose dersom tarmsystemet protesterer...

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:44   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vann

Prøv å drikke mesteparten av vannet på dagen og mindre på kvelden, se om det hjelper.
Selv synes jeg 2-2.5liter vann er lite. Jeg har alltid drukket minst 3 liter vann og har alltid siden jeg var liten vært oppe på do minst en gang hver natt. Herlig å være høygravid og måtte på do hver halvtime Jeg har lært meg å sovne igjen jeg da.
Men det kan være at du bør prøve å få i deg det vannet på morningen og mindre utover kvelden. Start dagen med et glass vann, drikke vann igjen før frokosten og et glass vann under frokosten, og vips, du har fått i deg mellom 5 og 8dl vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann? Antoinette6 Spørsmål og svar 23 11-09-08 22:51
Vann ... MÅ jeg? elian Lavkarbo generelt 14 20-07-08 21:01
Vann Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 03-04-08 22:10
Vann Tess Spørsmål og svar 8 17-02-08 14:40
Vann Nila Lavkarbo generelt 10 20-06-07 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no