Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Takk for et informativt forum!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 00:10   #1
haurob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
haurob er på en erverdig vei
Thumbs up

Takk for et informativt forum!

Hei,

Jeg har gått på lavkarbo diett i ett par uker nå, og under disse ukene har jeg aktivt brukt dette forumet til å finne svar på ting jeg har lurt på + finne masse bra oppskrifter. Vill takke dere alle som er del av samfunnet her for masse nyttig informasjon!

Samtidig har jeg ett spørsmål som kanskje noen kan svare på. Jeg har under mine to uker kjørt veldig lav karbo telling (15-20 karb hver dag) og har vært i ketos det meste av tiden (jeg har kjøpt ketostix litt for å lære hvordan kroppen min fungerer iforhold til ketose) Hver lørdag har jeg imidlertidig vært litt spandabel på karbohydrater, jeg har unnet meg litt ting med karbohydrater i. Hver lørdag har jeg da gått ut av Ketose, men Søndag kveld har jeg vært tilbake i ketose.

Er det uheldig for dietten eller kroppen å hoppe litt ut og inn av ketose?

Og mange sier at om man slutter med lavkarbo diett så hopper man opp på vekten man hadde før. I min virkelighet så høres det ikke så troverdig ut? Dersom man slutter med lavkarbo og går tilbake til sin tidligere diet (som var grunnen til at man ble overvektig) vill man såklart hoppe tilbake, men om man avslutter lavkarbo dietten og istedet kjører en sunn stil (ikke nødvendigvis lavkarbo) hopper man alikevell opp i vekt?

Jeg har forresten gått ned 5 kilo i løpet av mine to uker, målet mitt er å gå ned ialt 15 kilo... jeg har ikke noe tidsramme for det... så langt synes jeg lavkarbo er morsomt... de aller fleste retter kan man jo finne lavkarbo løsninger på :-) Og etter to uker så er det fysiske sukkersuget gone... (det mentale er der fortsatt...gurrr..) :-)

haurob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, ny, sukkersug, takk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tusen takk for et fantastisk forum! Alynna Ketolysekuren 0 01-05-11 02:16
Ny i forum frkthalia Lavkarbo generelt 1 17-02-09 01:55
Fersking på forum... coco Spørsmål og svar 21 30-01-06 01:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no