Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Smaksløs olje??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-05, 12:59   #1
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Smaksløs olje??

Jeg prøver å være flink til å bruke nok olje i maten. og bruker extra virgin olivenolje.. men synes ærlig talt ikke at det er så godt. Ødelegger smaken på både maten og salaten synes jeg da.. Finnes det andre javngode oljer som smaker bedre eller som er mere nøytrale i smaken?? Eller kan jeg få i meg olje på et annet vis en å helle det over maten??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:09   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jeg er ikke oljeeksperten her, men de snakker om cocosa-olje! Den som ikke smaker kokos, så vidt jeg har forstått.....

Jeg bruker solsikkeolje. Smaker ikke no. Men jeg steker mest i det da, bruker ikke dressinger. Noen svelger en skje olje hver dag, men høres ikke veldig fristende ut for meg!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:16   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kaldpressede og lite rafinerte oljer smaker av det de er laget av. Og de skal smake godt Er der metalliske smaker, harsk smak eller andre bismaker så er oljen ødelagt.

Gode oljer: Ex Virgin Oliven olje (fra middels til dyr variant), avokadoolje, cocosa extra virgin, rapsolje (den klarer ikke jeg smaken på )

Også har du endel nøtteoljer som: Peanøtt, valnøtt og macadamia.

Til steking: Smør eller kokosfett.

Pris = kvalitet

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:18   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Pris = kvalitet

Nemlig!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:24   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Jeg prøver å være flink til å bruke nok olje i maten. og bruker extra virgin olivenolje.. men synes ærlig talt ikke at det er så godt. Ødelegger smaken på både maten og salaten synes jeg da.. Finnes det andre javngode oljer som smaker bedre eller som er mere nøytrale i smaken?? Eller kan jeg få i meg olje på et annet vis en å helle det over maten??

Skal du steke i olje er Cocosa Pure helt uten smak. Skal du ha olje som kost tilskudd, smaker Cocosa Extra Virgin svakt av kokos. Andre Oljer ? Selv syns jeg avocadoolje smaker rent, mildt og fint. Den setter ikke "smak" på maten. Er enig med HP. Jeg syns rapsoljen smaker pyton, - men det er smak og behag. Macadamia nøtt oljen er veldig god på salater !

Hvis du bruker en god olivenolje til dressing kan du godt ha i litt sitronsaft og krydder/urter, - da blir smaken mye bedre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:37   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

øh? er solsikkeoljen min helt feil den da??

Leser liksom over ALT at det er noe av det beste å bruke??
Til og med kjære Agatston anbefaler jo den!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:43   #7
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Lurer på om jeg skal innvestere i Cocosa jeg da.. Høres spennende ut med svak kokossmak

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:45   #8
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

NILLE: Hvor mye er det forresten for de Cocosa oljene?? Både pureen og extra virgin?? Får man kjøpt de på Life helsekost butikker??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:51   #9
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

øh? er solsikkeoljen min helt feil den da??

Leser liksom over ALT at det er noe av det beste å bruke??
Til og med kjære Agatston anbefaler jo den!

Den er nok ikke kaldpresset. Og inneholder derfor transfettsom er sansynligvis kreftfremkallende. Bruk bare kaldpressede oljer. Og står det ikke kaldpresset på flaska er den nok ikke kaldpresset.

Får å få i seg nok riktig fett kan man også ta litt Udos Choice på skje eller i smoothie. Kan også brukes i dressing.

Slik jeg har lært det (på Lindberg kurs) er det om å gjøre å få i seg nok omega 3 (tran,linfrø,valnøtter,udo) 3-4g. Også skal 20% av energi inntaket komme fra omega 9 (oliven,raps,avokado,mandler etc). Kokosolje er mettetfett, men flott tilsteking. Solsikkeolje har mest omega 6 som man anbefaler å begrense inntaket av.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:55   #10
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Skjønner ikke helt det de rmed kaldpresset og ikke. For man sier at det utvikles transfettsyrer i oljen om den varmes opp til rundt 180-200 grader? Det blir jo fort det i pannen da!! Da blir det jo transfett i dem også da!

(eller var det kanskje 2000 grader?)

Steker i smør jeg! *føler meg trygg*

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 13:57   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Skjønner ikke helt det de rmed kaldpresset og ikke. For man sier at det utvikles transfettsyrer i oljen om den varmes opp til rundt 180-200 grader? Det blir jo fort det i pannen da!! Da blir det jo transfett i dem også da!

(eller var det kanskje 2000 grader?)

Steker i smør jeg! *føler meg trygg*

Kaldpressede oljer bruker jeg i salater og heller over maten etter at den er ferdig. Skal du steke i dem, må du bruke svært lav temperatur og heller steke lenger.
Bruker smør og cocosa (ikke extra virgin selvsagt) til å steke i.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:00   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Skjønner ikke helt det de rmed kaldpresset og ikke. For man sier at det utvikles transfettsyrer i oljen om den varmes opp til rundt 180-200 grader? Det blir jo fort det i pannen da!! Da blir det jo transfett i dem også da!

Det er der for det anbefales å steke i kokosfett eller meierismør (helst klaret), som tåler varmen.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:05   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Solsikkeolje inneholder forøvrig også for mye flerumettet omega6 om jeg ikke tar feil

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:08   #14
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Solsikkeolje inneholder forøvrig også for mye flerumettet omega6 om jeg ikke tar feil

Hva er galt med det da?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:14   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

For mye Omega6 hemmer opptaket av omega3 fordi de bruker de samme ensymene. For mye Omega6 og for lite omega3 leder til inflamasjoner, sammensnerving av blodårer +++ Altså hjerte- og karsykdommmer og hodepine blant annet.

Det er derfor introduksjonen av margarin er knyttet til epidemien med hjerte- og karsykdommer. Inflamasjoner er den nye snikende helsefaren; inflamasjoner er knyttet sammen med alle revmatiske plager blant annet...

Så sørg for en god balanse mellom omega3 og omega 6. Spis fet fisk og kutt ut alle margariner og begrens ferdigekjøpte dressinger/majoneser.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:16   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

jeg bruker rapsolje, synes ikke det smaker noe

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:25   #17
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Så sørg for en god balanse mellom omega3 og omega 6. Spis fet fisk og kutt ut alle margariner og begrens ferdigekjøpte dressinger/majoneser.

Det høres ikke så vanskelig ut!
Jeg bruker ikke margarin, og spiser ikke majones/dressing Greit, da. Skal spise mere fisk!
Takk HP!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:29   #18
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Det høres ikke så vanskelig ut!
Jeg bruker ikke margarin, og spiser ikke majones/dressing Greit, da. Skal spise mere fisk!
Takk HP!

Ja også lutte solsikke og soyaolje

Det er forøvrig også dette som er den tyngste kritikken mot Dr Agatston og South Beach dietten. Han har ikke klart å skille mellom de sunne og de usunne oljene...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:34   #19
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

EH???? Hva blir summen av det da lissom? Du HP.. kan ikke du fortelle meg sånn ca hvor mye mye jeg skal ta av de forskjellige oljene a? og ikke i prosentvis please, for jeg fikk så vidt stå karakter i matte på skolen.. Er litt utenfor mitt felt dette...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:42   #20
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

jeg bruker rapsolje, synes ikke det smaker noe

Jeg også! Kjøper fra Lindberg's nettside.... Billig, billig!!

Men jeg kjøpte også LINFRØOLJE! OG det er den verste smaken jeg har kjent i mitt liv! Minnet om TRAN! Helt grusom!!! Jeg ødela en hel salat som jeg bare måtte kaste!

Ellers bruker jeg Cocosa i smoothier, i dressinger, i vaniljesaus (JA!), og i sjokoladeglasur til mine LAVKARBO sjokoladekaker!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 14:44   #21
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Spis fet fisk og kutt ut alle margariner og begrens ferdigekjøpte dressinger/majoneser.

Jeg skulle kjøpe Hellmans majones på Meny her en dag. Ble så glad jeg jeg så at de endelig hadde tatt den inn....! Men den kosta jo over 50 kroner!! Og det var bare en liiiiiten flaske.... Lot den stå pent i hylla jeg..... Ække' såååå gla' i majones akkurat...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 15:01   #22
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Men den kosta jo over 50 kroner!! Og det var bare en liiiiiten flaske.... Lot den stå pent i hylla jeg..... Ække' såååå gla' i majones akkurat...

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 15:59   #23
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

jeg bruker rapsolje, synes ikke det smaker noe

Jeg også - bruker den til alt der olivenolje ikke passer, FORDI den ikke smaker noe. Så rart! Kanskje det er en sånn genetisk greie, sånn som agurk og vannmelon som har bitterstoffer som bare noen få kan smake. Skal prøvekjøre rapsen på venninnen min som hater agurk, så får vi se...

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 10:50   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Varmpresset rapsolje fra nærbutikken smaker ingenting men det norskproduserte kaldpressede rapsoljen jeg fant på mega syns jeg er fantastisk god og ikke var den så dyr heller. Den hadde en nøtteaktig smak. Jeg syns HP og Nille burde gi rapsoljen en ny sjanse, de har sikkert smakt på en som var for gammel. Jeg lagrer min i kjøleskap.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 11:01   #25
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Varmpresset raps har jeg aldri smakt, men jeg har brukt den norske kaldpressede rapsoljen, også Helios, rømer og til slutt Dr.Lindbergs sin. De setter alle for mye og "feil" smak på min mat.

Da tar jeg heller en god olivenolje, eller avokadoolje...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT-olje vs kokosolje Begod Kosttilskudd 147 28-04-20 19:01
Oregano Olje - Oil Of Oregano Nille Kosttilskudd 7 30-01-12 16:54
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 00:56
Eterisk olje - timian Marianne Fysisk og mental helse 0 01-01-05 18:04
hvilke olje i maten? Lissa Lavkarbo generelt 16 03-06-04 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no