Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror jeg henger meg like gjerne

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 17:44   #1
tigerjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
tigerjenta er på en erverdig vei
Unhappy

Tror jeg henger meg like gjerne

Har mere eller mindre prøvd å slanke meg i hele sommer, siden vekten har gått opp fra 78 til 83.. men når jeg gikk inn for alvor med å slanke meg, med noka (som jeg har gått ned 40 kg på før) og lavkarbo som jeg kaller det med grønnsaker og kjøtt og ikke sukker mel og alt det der. viste vekten i dag 86. 7.. hva faen lissom???

__________________
3 barns mor som skal ned de siste 10 kg, 40 er borte
tigerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 17:57   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Du skriver du følger lindberg? Har du brukt diett.no? Der ser du hva du har fått i deg og du ser prosentfordelingen av næringsstoffene. Hvilke karbohydratkilder har du brukt i det siste? Har du tatt medisiner? Alkohol?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:09   #3
tigerjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
tigerjenta er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

følger og følger lindberg, jeg har droppet mel, sukker og alt det der.. drikt noka til frokost, spist feks omelett med grønt til lunch, kjøtt blomkål til middag, men noe må jeg jo gjøre feil siden jeg går opp? jeg bruker cipralex daglig, 1 tbl, pluss at jeg bruker gerimax ginseng, og har en p sprøyte i kroppen som går ut 20august. jeg har også prøvd chili burn, noe som visstnok skal få forbrenningen opp.. må ærlig innrømme jeg gir opp hele dritten snart, må nevne at jeg har tung benbygning, for jeg veier riktinok 87, men bruker m i klær. og 38.. er 1.62 høy..

__________________
3 barns mor som skal ned de siste 10 kg, 40 er borte
tigerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:11   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Om du legger ut en plan med hva du spiser er det lettere å gi deg råd, gjerne i mengden du spiser også.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:19   #5
tigerjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
tigerjenta er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Om du legger ut en plan med hva du spiser er det lettere å gi deg råd, gjerne i mengden du spiser også.


frokoster: noka, omelett av 2 egg, havrebriks et stykke ca 5 cm, min egenkomponerte med linfrø, solsikkefrø, og havregryn, gjerne da med gulost og skinke på, eller rekesalat.
luncher: to karbiser med agurk, tomat eller speilegg på, gjerne med bønner inntill , eggerøre med laks,
middager: en kylling filet med blomkål og fløtesaus, en kotelett med brokkoli og blomkål, i dag, kjøttpølse med selleri mos, i går ytrefilet med en haug bernaise, pizza oppskriften jeg fant her inne med masse fyll på..
kvelds: enn sånn havrebriks igjen, eller noe med egg.. går veldig mye i omelett stekt egg, eggerøre eller bare kokt egg..

__________________
3 barns mor som skal ned de siste 10 kg, 40 er borte
tigerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:29   #6
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Det er ikke uvanlig at kroppen samler på vann på sommeren og ikke er særlig villig til å gi slipp på det med det første. Får du i deg nok vann? Vann fordriver vann. Også at du har gått ned så mye som du allerede har gjort, det kan få kroppen til å streike litt. Det kan ta tid før det endelig slipper, bare fortsett med godt kosthold, regn ut at du får i deg nok og ikke for mye av alt. Får du tid til å bevege deg litt? Få litt puls noen ganger i uken.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 19:44   #7
tigerjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
tigerjenta er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Det er ikke uvanlig at kroppen samler på vann på sommeren og ikke er særlig villig til å gi slipp på det med det første. Får du i deg nok vann? Vann fordriver vann. Også at du har gått ned så mye som du allerede har gjort, det kan få kroppen til å streike litt. Det kan ta tid før det endelig slipper, bare fortsett med godt kosthold, regn ut at du får i deg nok og ikke for mye av alt. Får du tid til å bevege deg litt? Få litt puls noen ganger i uken.

streike er jeg med på, men å gå opp den er jeg ikke med på? gå opp på diett?

__________________
3 barns mor som skal ned de siste 10 kg, 40 er borte
tigerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:42   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av tigerjenta, her.

frokoster: noka, omelett av 2 egg, havrebriks et stykke ca 5 cm, min egenkomponerte med linfrø, solsikkefrø, og havregryn, gjerne da med gulost og skinke på, eller rekesalat.
luncher: to karbiser med agurk, tomat eller speilegg på, gjerne med bønner inntill , eggerøre med laks,
middager: en kylling filet med blomkål og fløtesaus, en kotelett med brokkoli og blomkål, i dag, kjøttpølse med selleri mos, i går ytrefilet med en haug bernaise, pizza oppskriften jeg fant her inne med masse fyll på..
kvelds: enn sånn havrebriks igjen, eller noe med egg.. går veldig mye i omelett stekt egg, eggerøre eller bare kokt egg..

Hvor mange karbohydrater blir dette om dagen? Når du skriver noka - er det noka shake? Og tar du det i tillegg til omlegg og havrebriks?

Fedon er hvis jeg husker rett ganske restriktiv på fett, kan det være at du bør kutte litt ned på saus, f.eks? Mulig jeg er helt på bærtur, lenge siden jeg leste Fedon grundig.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:43   #9
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Bruk målebånd i tillegg til vekt, og legg inn et par dagsmenyer på diett.no for å se hvordan du ligger an i forhold til karbohydrater, proteiner, fett og energi

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:58   #10
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Noka, er det noka shake du mener da? om det er det, så er ikke den lavkarbo, og jeg ville ihvertfall ha begynt med å kutte ut den.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:12   #11
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av tigerjenta, her.

streike er jeg med på, men å gå opp den er jeg ikke med på? gå opp på diett?

Du har gått ned 40 kg, og da er det helt naturlig at kroppen trenger ei pause for å omstille seg. Når det skjer kan vekta bli liggende stille lenge, noen ganger flere måneder. Jeg tror du er på et slikt platå nå. Kroppen din holder rett og slett igjen.

Vekta di ligger altså stille i noen uker eller måneder, og så kommer sommeren. De aller fleste av oss samler mye vann om sommeren, og vekta går opp. Ta det med ro, og tenk på at det er vann du bærer på, ikke fett.

Pass på å få i deg nok vann, men også nok salt(er).
Alle har lært at for mye salt gjør at kroppen holder igjen vann, men det gjør faktisk for lite salt også. Drikk gjerne farris, eller spis spekemat innimellom, så løsner kanskje det vannet kroppen din holder igjen.

Og mest av alt:
Ikke gi opp! Du har vært kjempeflink og gått ned masse. Faktisk har du slanka bort en gjennomsnitts norsk tolvåring, og det er en bragd i seg sjøl.

Så stor overvekt komemr ikke over natta. Sjøl har jeg brukt hele mitt voksne liv på å bli så tung som jeg car i starten. Det sier seg sjøl at det ikke er gjort i en håndvending å kvitte seg med noe en har samla på i mange år.

Vær stolt av det du har oppnådd så langt, og gi kroppen din den tida den trenger på å finne sin egen idealvekt.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:31   #12
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Det er vanskelig å unngå vektøkning på Cipralex. Man får dessuten også ofte større søtsug av det. Så det er spesielt viktig at du gjør dette veldig riktig. Selv gikk jeg opp rundt 40kg på Cipralex, og kostholdet bestod for det meste av godis og kaker. Var helt avhengig av det, selv om jeg ikke trengte å spise det pga smaken.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:35   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Hva med å følge èn retning slavisk en stund? Som Ketolyse eller Atkins induksjon?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:14   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Eller kanskje Fedon "slavisk"

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:17   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Jeg syns denne er fin!

Sitat:

Her er noen greie tips for deg som har tenkt på å begynne eller nettopp har begynt med en lavkarbodiett (og kanskje også for deg som har holdt på en stund?)

  • les varedeklarasjonen!
  • står det 0 karbo, så regn 1 bare for sikkerhets skyld
  • unngå koffein helt de to første ukene
  • unngå søtstoff helt de to første ukene
  • drikk MINST to liter vann eller mineralvann daglig
  • ikke vei deg mer enn en gang i uka
  • ta mål av deg selv før du starter, noen ganger mister du cm selv om vekta står stille
  • ikke sammenlign deg med noen andre. Folk går ned så forskjellig
  • vekta kan stå stille rundt den tredje uka, det er normalt. Ikke få panikk
  • hvis du følger planen til punkt og prikke og fremdeles ikke går ned, sjekk om du kan ha Candida og unngå eddik, ost, sopp og annen gjæret mat
  • ta en tur til legen før du starter, og ta blodprøver. Det er greit å ha noe å sammenligne med når du har nådd målet ditt. Kolesterolet kan gå noe opp de første ukene til kroppen har fått tilpasset seg. Pass på at legen vet at du er på en lavkarbodiett og hvor lenge du har gått på den
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke har lest boka
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke leser varedeklarasjonen
  • ikke skyld på dietten hvis du ikke følger dietten

__________________


Sist redigert av Albertine : 28-05-04 kl 11:34. Årsak: Rettelse

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 22:33   #16
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Ikke så rart du legger på deg når du går på TO dietter SAMTIDIG!

macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:13   #17
tigerjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
tigerjenta er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

tar ikke noka pluss eggerøre da, er enten en av de..
men har bestemt meg for å følge noka .. så har vel ikke noe her å gjøre mer. er noka som hjalp meg å gå ned 40 kg, så da stoler jeg på at de kan hjelpe meg med de siste 10 også.. noka shake 3 ganger om dagen pluss sunn middag.

__________________
3 barns mor som skal ned de siste 10 kg, 40 er borte
tigerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon lindberg Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:47   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Å gå opp etter en pulverdiett er ganske vanlig, så det kan være det som skjer. Dette vil sannsynliggvis skje når du er ferdig med neste Noka runde også... Hvorfor ikke bare spise ordentlig med en gang, heller enn å blande som du gjør nå?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:56   #19
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Det er vanskelig å unngå vektøkning på Cipralex. Man får dessuten også ofte større søtsug av det. Så det er spesielt viktig at du gjør dette veldig riktig. Selv gikk jeg opp rundt 40kg på Cipralex, og kostholdet bestod for det meste av godis og kaker. Var helt avhengig av det, selv om jeg ikke trengte å spise det pga smaken.

Jeg slanket meg 30 kilo på høyeste tillatte dose med cipalex, så det er veldig individuelt om den medisinen hindrer vektnedgang eller ikke

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:37   #20
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Jeg slanket meg 30 kilo på høyeste tillatte dose med cipalex, så det er veldig individuelt om den medisinen hindrer vektnedgang eller ikke

Det er jo sant. Men veldig viktig å være klar over at det kan skje.
Fikk høre av en bekjent at hun hadde funnet en oversikt over antidepresiva, og der kom Cipralex ut som nummer 2 på listen over hvilken type du la på deg mest av.
Nå har jeg ikke sjekket opp dette selv så jeg kan ikke si at dette er 100% sant, men jeg har hørt fra andre med erfaring innenfor tema at vektøkning er veldig vanlig på Cipralex. Jeg ble lovet at Cipralex ikke ville gi vektøkning da jeg først begynte med antidepresiva, så jeg føler meg veldig lurt

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:18   #21
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jeg ble lovet at Cipralex ikke ville gi vektøkning da jeg først begynte med antidepresiva, så jeg føler meg veldig lurt

Surt

Er så glad for at jeg har slutta med medisiner! (men jeg er mye feitere nå enn da jeg gikk på Cipralex - skjebnens ironi...)

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:34   #22
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

P-sprøyte kan få vekten til å øke. La på meg noen kg med den ja...

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 00:58   #23
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Tipper at siden du bruker Noka og annet (fedon-mat) som har en del karboinnhold, så får du i deg for mye kalorier.

Om du skal ned i vekt og ikke er skikkelig strikt med karbene som på ketolyse, skaldeman, atkins, så MÅ DU TELLE KALORIER og helst få mosjon for å gå ned. Selv om det føles lettere å spise fedonmaten, siden den holder deg mett lenger enn snop og loffemat.

Om du får i deg fløte, bernaise o.l. skal det ikke mye til før du får i deg for mye! Kanskje er du er glad i mat som meg, og ikke har så lett for å føle ubehag eller annet besvær ved inntak av maten, noe som jo kjenner mange overvektige, dessverre. Jeg vet, at om jeg ikke er i ketolyse og spiser det jeg vil av normal lavkarbo-kost, så vil jeg helt klart gå opp i vekt pga alle kaloriene. Selv om jeg kutter ut bakevarer og godis.

Det finnes ingen vidunderkur der man kan kose seg med alle typer matvarer og gå ned. Jeg ser på ketolyse som minste motstands vei, må telle karber, må motstå matvarer, men jeg er i det minste alltid mett og brenner fettet på en effektiv måte.

Normal lavkarbo funker også, om jeg modererer meg med størrelsen på porsjonene, og ikke trenger å gå særlig ned i vekt eller bare holde den. Noe som jo mange normalvektige mennesker gjør i samfunnet vårt gjør hvis man tenker seg om. Passe på kaloriinntak og aktivitetsnivå. Ellers blir vi fete, vi er jo bygget (fra steinalderen da vi hadde begrensede ressurser) til å like å spise, desverre. Selv de med normal forbrenning.

Poenget er: Om du skal ned i vekt, må du ha en plan, og ikke mikse dietter som kræsjer. Du kan mikse atkins og ketolyse, men ikke mikse grete roede eller noka med skaldeman, f.eks, siden grunnen til at man går ned, kommer av forskjellige fysiske faktorer.

Ketolyse: Du går ned pga at kroppen kjører en annen type forbrenning med ketoner istedet for glukose, slik at du "tåler" mye kalorier ("fettbål")

Grete Roede funker, fordi du spiser færre kalorier enn du forbrenner. Du spiser lite, og det du spiser har lite kalorier

Fedon funker fordi holder deg mettere og med mer stabilt blodsukker, som regulerer de porsjonene du forsyner deg med

Noka virker fordi du kun holder deg til det, og i den faste planen med pulver, supper osv. så er det ikke nok energi til å holde vekten oppe, samtidig som de har tilsatt det kroppen trenger av vitaminer/mineraler osv så det ikke blir farlig. Du får et tunnellsyn der du kun spiser en type ferdiglaget mat, du slipper å tenke og planlegge og det gjør det lettere for de som synes tellingen i Grete Roede o.l. er for mye. Dette er jo kun en kur, ingen gidder spise pulver hele livet.

Hvilken utvei som virker for deg vet du sikkert best selv, men det er sikkert at man kan ikke gjøre som man har lyst til 100% uansett hva man følger. Jeg har som nevnt over funnet ut hva som er enklest for min del.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 01:17   #24
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Surt

Er så glad for at jeg har slutta med medisiner! (men jeg er mye feitere nå enn da jeg gikk på Cipralex - skjebnens ironi...)

Slutta jeg og. Gikk vel 2 1/2 år på det, trengte det ikke mer enn 1/2 år vil jeg tro. Jeg har gradvis gått opp jeg og, dietten ble jo raske karbohydrater til slutt pga intenst søtsug. Og jo mer jeg gikk opp i vekt jo mer trøstespiste jeg Er ganske sikker på at lavkarbo er den eneste måten jeg kan bli kvitt søtsuget på. Fra å ha sjekket skapene for å se om noe godt hadde dukket opp ved et mirakel føler jeg heller at det er et stress å få i seg all den der maten

Føler du noen forandring i humør og energi etter at du begynte med lavkarbo?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:19   #25
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: tror jeg henger meg like gjerne

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Fra å ha sjekket skapene for å se om noe godt hadde dukket opp ved et mirakel føler jeg heller at det er et stress å få i seg all den der maten

Så bra!

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Føler du noen forandring i humør og energi etter at du begynte med lavkarbo?

Nei det gjør jeg ikke. Tror jeg er en av de få uheldige som må vente lenge på resultater og effekter. Veide meg nå i dag, huff og huff... oppover istedetfor nedover.. det liker vi ikke..

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter mitt nye liv idag! Noen som henger på? Lillemy77 South Beach 25 07-03-11 21:17
Jeg vil så gjerne Borghild Spørsmål og svar 3 08-07-10 09:13
Kg. vs. mål i cm.. Hvordan henger det sammen? mofe Lavkarbo generelt 5 21-04-05 11:58
Hvis dine bryster henger ned... magdalena Livets lyse side 20 17-12-04 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no