Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye karbs må til?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-07, 00:04   #1
Seffers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
Innlegg: 2
Seffers er på en erverdig vei

Hvor mye karbs må til?

Som tittel hinter til: Hvor mye karbohydrater må til før man går ut av ketose? Holder det med at man overstrider ditt "maks" karbs 1 gang, også må man starte på nytt?
Ettersom jeg har hørt at noen driver med "karb dager", hvor de spiser mye karbs til det siste måltidet før de skal legge seg, slik at de får fylt på litt av...ja..det som karbs gir(Mulig det var Glycose eller noe slikt). Ville en slik dag ta meg ut av ketose?

Seffers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, lite karbs Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 07:42   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbs må til?

Opprinnelig lagt inn av Seffers, her.

Som tittel hinter til: Hvor mye karbohydrater må til før man går ut av ketose?

Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Noen er ute av ketose ved +/- 30 andre er i ketose til nærmere 50. De fleste er nok ute av ketose +/- 50.

Sitat:

Holder det med at man overstrider ditt "maks" karbs 1 gang, også må man starte på nytt?

Skjønner ikke helt hva du mener med å "starte på nytt". Går du ut av ketose kan det ta alt fra en dag til en tre-fire dager til du er i ketose igjen. Dess flere ganger du gpr ut og inn, dess lengre tar det å komm inn igjen etterhvert. Og noen erfarer at de må lavere og lavere hver gang om de holder på sånn ofte.

Sitat:

Ettersom jeg har hørt at noen driver med "karb dager", hvor de spiser mye karbs til det siste måltidet før de skal legge seg, slik at de får fylt på litt av...ja..det som karbs gir(Mulig det var Glycose eller noe slikt). Ville en slik dag ta meg ut av ketose?

Sannsynligvis, men det kommer an på hva du spiser. De som driver med oppkarbing spiser da IKKE sukkerholdig, som kaker, is og brus. Men høykarbo som brød, pasta, ris, poteter med lite fett. (Det med fettfattig er vikrig, for kombo fett og mye karber = fettlagring).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:41   #3
Seffers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
Innlegg: 2
Seffers er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbs må til?

Takker for svar.

Men det er en ting til jeg lurer på, og det er: Hvor mange gram karbs tar kroppen opp i løpet av et måltid? Jeg har lest andre stedet på nett(Muligens her om jeg ikke husker feil), at kroppen kan ta opp maks 40g proteiner på et måltid, og da burde vi vel ha en grense på karbs og?

Seffers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, lite karbs Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 10:00   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbs må til?

Opprinnelig lagt inn av Seffers, her.

Takker for svar.

Men det er en ting til jeg lurer på, og det er: Hvor mange gram karbs tar kroppen opp i løpet av et måltid? Jeg har lest andre stedet på nett(Muligens her om jeg ikke husker feil), at kroppen kan ta opp maks 40g proteiner på et måltid, og da burde vi vel ha en grense på karbs og?

Nei - det er ingen kjent grense. "Normalt" norsk kosthold ligger på rundt 300 karber pr døgn...

Det kommer også an på hva slags karber man spiser. Slike VI spier eller sukker eller stivelseholdige matvarer som raffinert hvitt mel, pasta og poteter.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no