Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flaut på butikken ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-08, 11:03   #1
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Flaut på butikken ...

Jeg bor på et lite sted der jeg kjenner både kundene og kassadamene på alle butikkene. Det har fram til nå ikke vært noe problem, men nå kjenner jeg at jeg blir flau når jeg legger ketolyse-maten min på båndet.

Ost, fløte, seterrømme, salater, kyllingvinger, og råflotte råvarer... Så står jeg der men en del kilo for mye og handler FETT, liksom.

Jeg veit jo hvorfor, og at det funker, men folk flest kobler vel ikke akkurat at fett forbrenner fett.

Er det noen andre som har opplevd dette?

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:17   #2
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken....

Synes vel egentlig det er værre med alle de som fyller opp handlevogna med potetgull, Cola og sjokolade (jeg har vært en av dem sjøl...)

Selv om jeg ikke bor på et lite sted, handler jeg for det meste i nærbutikken, hvor "alle kjenner alle"..men folk får tenke hva de vil..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:20   #3
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Flaut på butikken....

He he....kjenner meg igjen men ikke fra butikken. Her er det nok av butikker å velge mellom.

Men derimot fra jobb. Fra første dag har jeg hatt skeptikere som har stirret på maten jeg har spist.....og flere har nok hatt tanken om at jeg burde ikke spise det der, ikke rart hun legger på seg osv...

Men ikke fortvil. Bare la dem stirre og kommentere. Nå 6 mnd etter jeg startet, er jeg nesten 20 kg lettere. Og tro det eller ei. Halvparten av mine medarbeidere har nå startet med lavkarbo. Når de ser effekten av det du gjør, blir situasjonen annerledes.

Stå på....ikke la deg vippe av pinnen av nysgjerrige og kritiske blikk !!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:24   #4
Skrible
Medlem
 
Skrible sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 99
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flaut på butikken....

Jeg kjenner igjen situasjonen - men jeg føler meg aldri ille til mote over å kjøpe ordentlig mat... var verre før når jeg gjerne plukket opp lyspærer og salat og gudvethva bare så ikke potetgullposen skulle ligge der på båndet alene.

__________________
Virrer og vet ikke helt
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:30   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken....

Ikke bry deg om det, hev deg over eventuelle blikk. Og egentlig er det jo utrolig teit om noen faktisk mener noe om hva du har i handlevogna!

Når du har gått ned masse så er det mange som får en aha-opplevelse og som må revurdrer sine synspunkter på hvilken mat som er bra.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:05   #6
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Flaut på butikken ...

Jo, jeg prøver så godt jeg kan

Det er vel egentlig mine egne fordommer jeg møter i døra... Har ikke vært av typen som har spist noe særlig potetgull og sjokkis, men har heller stappa innpå med pasta, ris og poteter. Og må innrømme at jeg noen ganger har kastet et ekstra blikk i handlekorga når noen har hamstert...

Uff. Nei DET skal jeg i hvert fall slutte med!

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:02   #7
Lucky Tess
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 49
Innlegg: 16
Lucky Tess er på en erverdig vei

Sv: Flaut på butikken ...

Hei!!
Bor også på et ganske lite sted, og kjenner meg definitvt igjen. Har ofte lurt på hva folk rundt meg i køen tenker når jeg "laster opp" på rullebåndet. He he , må jo bare prøve å se det komiske i situasjonen oxå da.
Vi har regnskapsfører på besøk på jobben hver 14 dag. Han brøt totalt sammen i latterkrampe da han kom inn og så at jeg satt og gomlet i meg en halv boks rekesalat og en avokado hehe

Lucky Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:24   #8
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken ...

kjenner meg godt igjen, bodde nærheten av en butikk i trondheim.. så de kjente meg godt ... men etterhvert så fikk jeg kommentarer : du... hvem handler du til? for du he jo gått ned masse i vekt.... men du handler jo ikke sunne mat... hehehehhe

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:11   #9
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken ...

Det har jeg aldri brydd meg noe om. Handler gjerne egg, bacon, smør, rømme og ribbe på nærbutikken, så får de nygjerrige damene tro hva de vil de!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:24   #10
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Flaut på butikken ...

La dem tro hva de vil!!!! Det er jo ikke noe å bry seg om. Du handler jo ikke korgen full av sukkerholdige varer!!

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:39   #11
HegeT
Juniormedlem
 
HegeT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hole kommune, Buskerud
Innlegg: 42
HegeT er på en erverdig vei

Sv: Flaut på butikken ...

Bare vekttapet ditt, som de sikkert vill legge merke til etterhvert, vil jo snakke sitt eget språk.

Så lenge du vet at ting fungerer, så må de jo bare få lov til å tenke det de vill.......

HegeT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:42   #12
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Flaut på butikken ...

Jeg har faktisk aldri følt meg så stolt som når jeg begynte å handle lavkarbo for halvannet år siden. Vogna bugnet jo over av masse deilige gr.saker, kjøtt, egg og ekte meieriprodukter. Husker svigerfar kommenterte handlevogna mi og lurte på om vi hadde gått over til en sunnere livstil. Synes faktisk det var/er mer pinlig og handle lett-produkter jeg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:14   #13
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flaut på butikken ...

jeg er butikk dame................og vi snakker ikke om hva folk handler det er fy fy. Taushetsplikt..
men det hender jeg tenker mitt når "fyldige" folk handler mye sukker og pasta osv.....
men jeg kan jo ikke si : du skulle ikke prøvd lavkarbo??? hm??
men jeg har fått MYE komentarer fra familie,venner osv. om kosten uten brød?? poteter??? frukt da det kan du vel ha????

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:18   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flaut på butikken ...

He he... Når jeg var på svinesund og hadde handlet en gang så spurte kassadama meg om jeg virkelig skulle spise alle eggene jeg hadde kjøpt

Nå hadde jeg riktignok 7-8 brett på båndet, men allikevel da

  Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:18   #15
michij
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Holmestrand
Alder: 37
Innlegg: 94
michij er på en erverdig vei

Sv: Flaut på butikken ...

Jeg også har jobbet på matbutikk. Som regel tenkte jeg aldri på hva folk kjøpte i grunn. Så dere trenger ikke tenke på det Det meste kommer jo som en og en vare, og man kobler de som regel som vanlige varer. MEn jeg vet hvordan det er selv Får noen rare blikk noen ganger

michij er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:43   #16
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Flaut på butikken ...

Jeg syns også det er mer pinlig å lesse på med sjokolade, pottis og andre deilige fy-varer..
Nå handler jeg masse grønt, og masse fett, hehe.
Her om dagen leste jeg om nærbutikken min i en sånn avis for folk som jobber med dagligvare,
og butikksjefen uttalte "kundene våre er veldig bevisste på sunn mat, her går det lite kremfløte og karbonader." Idiot!

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:48   #17
Demithor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 37
Innlegg: 25
Demithor er på en erverdig vei

Sv: Flaut på butikken ...

I min erfaring, så er hverken ekspeditørene eller de andre kundene særlig oppmerksom på hva jeg slenger på båndet (selv om jeg tar meg selv i å tenke at de er det, i blant). Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg aldri har sett etter hva andre kjøper.

Kan ikke få nok av "nå kan du vel begynne å spise brød igjen, vel?" kommentarene derimot...

Demithor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:55   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken ...

Det aller pinligste om noe, synes jeg, er de gangene sambo ber med med store våte hundeøyne om å kjøpe "full pakke". Det er da altså en pose potetgull, stor skjokkis og halvannen liter pepsi. Jeg går for litt mørke sjokolader og litt sånn fancy hjemmelaget potetgull, for å dempe inntrykket. Hva jeg kjøper av matvarer ellers gir jeg totalt eff i hva folk mener om, men av en eller annen grunn så synes jeg altså at det er litt pinlig å slenge på akkurat de varene, selv om jeg ikke en gang er noe særlig overvektig lenger. Dumme mannen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:38   #19
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken ...

Helt enig! Kjenner meg absolutt igjen! Jeg tror dama tenker "ikke rart du ser sånn ut". MEN jeg har også jobbet i butikk og vet jo at stort sett så går bare varene forbi uten at man registrerer helt hva det er.
Hm..det hørtest ikke bra ut..- oppfordrer alle til å sjekke lappen etterpå for å se at det er riktig slått inn.. hihi
Men nå tenker jeg uansett at de får tro hva de vil, for jeg skal vise dem! Forhåpentligvis i nær fremtid!
Så stå på!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:07   #20
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Flaut på butikken ...

hehe,det bryr jeg meg minst om folk får tenke å de vill.
kjøper det jeg vill ha og er fornyød med det.
fått mange komentarer på at jeg har tatt av meg så mye på jobb,så det er jo kult

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 07:15   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Flaut på butikken....

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

He he....kjenner meg igjen men ikke fra butikken. Her er det nok av butikker å velge mellom.

Men derimot fra jobb. Fra første dag har jeg hatt skeptikere som har stirret på maten jeg har spist.....og flere har nok hatt tanken om at jeg burde ikke spise det der, ikke rart hun legger på seg osv...

Men ikke fortvil. Bare la dem stirre og kommentere. Nå 6 mnd etter jeg startet, er jeg nesten 20 kg lettere. Og tro det eller ei. Halvparten av mine medarbeidere har nå startet med lavkarbo. Når de ser effekten av det du gjør, blir situasjonen annerledes.

Stå på....ikke la deg vippe av pinnen av nysgjerrige og kritiske blikk !!


Hei

Helt enig
Vent til ditt vekttap begynner å synes godt, da blir de overbærende blikk til nysgjerrige blikk og du må da forklarer hvordan dette henger på greip.
Da kan du med smil på leppen lære dem noe nytt.

Gratulerer forresten Fnutte med 20 kg på 6 måneder - FLOTT.r

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:13   #22
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Flaut på butikken ...

Sitat:

Gratulerer forresten Fnutte med 20 kg på 6 måneder - FLOTT.r

Tusen takk....strålende fornøyd selv også
Var veldig skeptisk til å begynne med pga x-antall mislykkede forsøk med trening og lite fett. Men det som skjedde var at jeg spiste bedre mat en noen gang og fettet smeltet bort


Må fortelle om den videre utviklingen i lunsjen på jobb.....Jeg fikk som nevnt tidligere mye oppmerksomhet på lunsjen min. Først med kritiske blikk og så interesse etterhvert som kiloene mine forsvant. Det resulterte i at mange av mine kollegaer nå har startet med lavkarbo.

Nå er det faktisk høykarbo-folket som får gjennomgå litt. En av mine kollegaer som er normalvektig, vel og merke, møtte opp på pauserommet med kyllingvinger i den ene hånden og colaen i den andre. Hun fikk masse spørsmål om hun også hadde begynt på lavkarbo på grunn av kyllingen....ingen oppdaget at hun hadde vanlig cola i den andre hånden.

Synes bare det er innmari morro jeg nå. Kritiske blikk har forsvunnet helt og lavkarbo er en del av hverdagen

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Agressiv reklame/salgstriks utenfor butikken Distrea Generell diskusjon 38 18-02-08 11:04
Får man kjøp johannesbrødkjernemel på butikken? Janis Ketolysekuren 5 26-10-07 12:53
litt sånn flaut spm. men.. Atlje Spørsmål og svar 9 03-02-06 05:24
nå skal jeg i butikken ... nøtta Lavkarbo generelt 3 19-10-05 18:46
Usukrede bær i butikken! HP Annen mat 7 02-02-04 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no