Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-08, 13:54   #1
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei
Unhappy

Trening

Hei.
Har holdt på med ketolyse i 4 uke nå. Har boken og har lest den opp og ned.. =)
Den første uka tok jeg av 2 kg, så opp 100 gram i uke 2, ned 0,5 kg i uke 3. Syns det går veldig tregt dette.. Men da skal det sies att det er 7 uker siden jeg føde en gutt.. Men jeg ammer ikke så regner med det går greit å slanke seg, men er klar over att kiloene kan sitte litt.. Men er heller ikke så aktiv da, kommer meg egentlig ikke ut for å gjøre noe. Men nå tenkte jeg om jeg skulle greie å ordne meg fri noen timer 2 ganger i uka for å dra på treningsstudio. Tror dere det kan hjelpe? Eller kan det være att jeg spiser for mye karbo eller for lite?
Frokost: omelett. Noen ganger med ost. Eller 2 skiver ketolysebrød (sto i boka) med ost.
Middag: 2 kyllinglår med litt fett dressing. Eller noe anent med kylling
Kveldsmat: eggegreier, eller 2 skiver ketolysebrød med ost.

Her i mellom, kaffe, cola zero og vann.

Skulle så gjærne ha fått igang vektnedgangen. La på meg 28 kg under svangerskapet. Mistet 12 kg etter fødselen. Og ned 2,5 kg nå. Men har enda 14 kg igjen før jeg er der jeg var før svangerskapet.
Er det noen som har råd og dåd å komme med??

Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:04   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Moderat trening kan hjelpe. Som Torkil skriver i boka, en god tur hver dag.

Hvor mange karber får du i deg om dagen? Bør ligge på 15-20, hvorav de fleste karbene bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Dette for at kroppen skal få alle de herlige vitaminene og mineralene den trenger for å fungere og forbrenne optimalt. Tar du vitaminene? Og drikker du masse vann?

Ellers så er tålmodighet ( vet det er et fælt ord ) viktig. Siden du har født for under 2 mnd. siden, så er det nok også hormoner som spiller inn

Gratulerer forresten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:09   #3
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei

Sv: Trening

Hei. Takk for svar. Er nok ikke så flink med å spise grønnsaker. Er ikke så glad i di.. Tar tran eneste. Men det er kanskje ikke nok.. Hmmm..
Prøver å drikke masse vann eller anen drikke uten sukker. Har aldri målt mengden. Bare drikker når jeg er tørst..

Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 14:39   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Joranna, her.

Hei.
Den første uka tok jeg av 2 kg, så opp 100 gram i uke 2, ned 0,5 kg i uke 3. Syns det går veldig tregt dette..

Det synes ikke jeg!
Det er over en halv kg i uka, det.

Og som Gerd nevner også, spiser du INGEN grønnsaker i det hele tatt!? Da synes jeg nesten det er rart at du har gått ned noe overhodet... mer grønnsaker og mindre brød, ville jeg sagt.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 15:28   #5
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Du har jo flott vektnedgang!
Jeg brukte selv nesten et halvt år på 6 kg...og det er først nå jeg opplever at jeg går ned litt hver uke.

Ikke stress med hard trening, gå en halvtime hver dag, så du blir litt anpusten...kan være at ketosen gjør at du ikke orker mer...ikke kjør for hardt ut, i hvertfall.

Det som har hjulpet meg, er å spise minst en neve grønnsaker til hvert måltid, og ikke kjøre fpr mye på krem fresj og fløte og mat/drikke med søtningsmidler i. Jeg drikker mellom 3-5 liter vann hver dag, og det har virkelig hjulpet nedgangen!

Ellers har du fått gode råd her!

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:01   #6
Lillihka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Snart Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6
Lillihka er på en erverdig vei

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Du har jo flott vektnedgang!
Jeg brukte selv nesten et halvt år på 6 kg...og det er først nå jeg opplever at jeg går ned litt hver uke..


Det var ikke mye.. Fulgte du ketolysekuren til punkt og prikke på den tiden...?

__________________
Lillihka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 21:53   #7
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trening

Opprinnelig lagt inn av Lillihka, her.

Det var ikke mye.. Fulgte du ketolysekuren til punkt og prikke på den tiden...?

ja, og jeg har ikke hatt utskeielser i det hele tatt, med unntak av en "kong Haakon" som ropte på meg andre nyttårsdag, og en skillingsbolle jeg ikke fikk unngått på besøk hos en venninne...anbefales ikke som utskeielse...hehe

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 11:33   #8
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Sv: Trening

jeg sliter litt føler jeg. har gått ned 2,7kg første uka og opp 0,2 andre uken. spiser jeg helt feil???
f: 2 egg gjerne med bacon
l: omelett
m: Kjøtt med salat evt. blomkålstappe

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 15:10   #9
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trening

...hva er problemet? At du ikke gikk ned 2,7 kg neste uka og?
Ned er ned, og det er flott! Det vil alltid være perioder man går mindre ned og perioder man går mere ned.

Ikke gi opp så fort, og ikke tenk så mye på om du gjør feil allerede! Det er tross alt bare gått to uker, Ikke sant? Selv går jeg sjelden ned mer enn 200g i uka...unntaksvis 1 kg av og til....følger du boka har du ikkeno' å frykte.

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 17:15   #10
beginner
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: stavanger
Alder: 42
Innlegg: 15
beginner er på en erverdig vei

Sv: Trening

takk for det. bare lurte om det var noe jeg måtte ha mer av siden jeg gikk opp eller om jeg spiste for mye. eg e kjempe fornøyd me det som har skjedd me kroppen så langt. har ikke tenkt å gi opp har en del kilo til så ska av

beginner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av alt Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 19:20   #11
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trening

er ikke godt å vite om du spiser for mye. Hvis du stopper å spise når du er fornøyd så skal det være nok...viktig å spise grønnsaker til hvert måltid og passe på at det er en fettkilde til hvert måltid...fettet bl.a gir metthetsfølelse. protein også, selvfølgelig...men er du usikker på om du har fått i deg nok fett til et måltid, kan du jo prøve å spise en ss olje, eller en kapsel av noe slag.

Du trenger ikke være redd for at du gikk litt opp...kroppen er vel litt usikker på hvordan den skal reagere på den nye maten...og så lite kan jo være vannansamling...mens kanskje?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
SB Fase 1 og trening Cyan South Beach 1 23-01-08 14:39
Hard trening og lavkarbo? lillestine Trening 29 08-01-08 22:31
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no