Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg går ned, men merker det ikke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-07, 10:07   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Jeg går ned, men merker det ikke?

Altså, har gått ned fra 100 til 91 nå, vel og bra. Men jeg merker det ikke på cm, kun på vekta?? 9 kg er borte, er jo faktisk 9% av meg som er forsvunnet! Man skulle jo tro at midjemålet ble mindre eller rumpa smalere, men neida. Måtte kontrollmåle i går, og tata: jeg har gått ned EN cm rundt låret og ingen andre plasser (måler lår, rumpe, hofte, midje, mage, overarm og hals.)

Leser jo at muskler veier mer enn fett og man kan gå ned i cm uten og gå ned i vekt. Vil det da si at jeg gjør motsatt, bygger fett i stedet for muskler? I såfall tror jeg jammen at jeg gir meg.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:43   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Men det er jo kjempe flott
Du må ikke gi deg nå, selv om du ikke skrumper inn med en gang må vel følelsen være der?!
Jeg heier på deg

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:29   #3
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Hmm...ser jo på vekta, men føler meg jo ikke lettere selv om vekta viser det. Selv ikke arbeidsklærne sitter løsere (og der snakker vi tight!).

Kommer jo ikke til å gi meg, men syns det er pokker så rart, vil det si at om jeg går ned 15 til vil det se ut som om jeg har gått ned 4? *klør meg i hodet*

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:54   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Hvor mye skal du ned totalt? Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men på meg verken merktes eller viste det overhodet før jeg hadde gått ned 18-20 kg. INGENTING! Kanskje bare bittelitt i ansiktet, men ikke nok til at folk la veldig godt merke til det. Veldig demotiverende. Men da jeg rundet 25 kg begynte folk å kommentere det, og nå er jeg jo halvert og vel så det (minus 52 kg). Poenget er at om man skal ned veldig MYE, er det ofte desverre slik at 10-15 kg verken vil vise eller merkes, ikke engang av en selv. Det er nok derfor veldig mange mislykkes, og derfor jeg mislyktes gang på gang før jeg klarte det.
Hold ut, snart vil du både merke det selv og andre vil begynne å kommentere, tro meg. Du må bare komme over "kneika".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 01:10   #5
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Huff, hadde ikke tenkt meg ned til mer enn 75-80 (max 20-25 totalt), dvs at jeg er nesten halvvegs. Men må vel vurdere å gå ned ytterligere om det ikke vises da.. Er 1.66, og har kg pent fordelt rundt omkring. Er jo så rart, for den gangen jeg var 90 kg var jeg mye slankere enn jeg er nå. Skal visst ikke være enkelt dette med slanking, no wonder at jeg aldri har prøvd før. Men kommer jo selvsagt ikke til å gi meg, første delmål er å se 8-tallet, og forhåpentligvis skjer det i løpet av november, så får vi se da. Men lurer jo fortsatt på hvor kg mine egentlig er blitt av 8eller forsvunnet fra!). :S

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 05:35   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Hei SallySykkelbil

Stå på! Du er jo på rett vei. Når man mister fett er det jevnt all over. Så jo fler kilo man skal kvitte seg med i utgangspunktet, jo mindre vil det synes til å begynne med fordi arealet er større. Hør på Iset, hun vet hva hun taler om. Plutselig en dag vil du ikke kjenne deg selv igjen i speilet.

Masse lykke til!!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:40   #7
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Takk for opmuntring!
Landa på 90 i dag, så nedover går det. Merker fortsatt lite og ingenting, men har jo stort sett klær med stretch i skapet, så kan jo ha med det å gjøre. Har 5 kg igjen til første stopp, så får vi se hvor det går derfra.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:19   #8
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.

Takk for opmuntring!
Landa på 90 i dag, så nedover går det. Merker fortsatt lite og ingenting, men har jo stort sett klær med stretch i skapet, så kan jo ha med det å gjøre. Har 5 kg igjen til første stopp, så får vi se hvor det går derfra.

Trener du mye? Muskler som fyller opp?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:26   #9
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Plutselig så ser du det..det er jeg helt sikker på...
Du er superflink da!!
10 kilo!!!!...

Jeg har gått ned totalt 15 (har lagt på meg et par kilo igjen siden jeg var på min laveste vekt), og de 15 synes ganske godt på meg- så jeg tror det er individuelt..

Men som Iset sier..IKKE gi deg....
10 kilo, ER 10 kilo!Kortere vei til målet!!!

STÅ PÅ!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:32   #10
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Trener du mye? Muskler som fyller opp?

Kremt...dårlig med trening her... Men sitter jo ikke på rompa heller. Er jo mulig da. Skal prøve en bukse i dag som IKKE passa for en mnd siden, kan jo være jeg får meg en overraskelse. :-)

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:43   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Muskler fyller vel ikke så mye opp siden muskler tar mindre plass enn fett? Da burde det jo vært omvendt, at hun IKKE gikk ned så mye i vekt, men merket det på klærne. Eller?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:14   #12
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Iset: var det jeg og tenkte, at om så var tilfelle ville jeg jo merket det motsatt. Derfor jeg lurte på om jeg bygger fett, som jo tar større plass men veier mindre...

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:41   #13
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Muskler fyller vel ikke så mye opp siden muskler tar mindre plass enn fett? Da burde det jo vært omvendt, at hun IKKE gikk ned så mye i vekt, men merket det på klærne. Eller?

Sant nok. Men jeg har trent mye og har blitt veldig stor over ryggtavlen, så jeg ikke får på meg dressjakken, selv om jeg veier det samme som før. Jeg har ikke gått ned så veldig mye da.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 12:52   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Ah oki. Haha nei tror nok ikke du bygger fett, Sally.
Du får bare fortsette i det gode sporet, du MÅ merke det snart, noe annet virker svært usannsynlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:07   #15
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ned, men merker det ikke?

Jeg merker heller ikke mye på klærne, og jeg er større enn deg. Det skal mer enn 5 kg til før klærne ikke passer bra, og jeg vil tippe jeg må ned det dobbelte før jeg mister en klesstørrelse.

Resultatene kommer, du kan jo miste kilo på lite synelige plasser. For en gangs skyld går jeg faktisk ned jevnt over selv, tror jeg, tidligere har jeg gått ned i beina/lårene, og det er liksom ikke der det trengs mest, for å si det slik.

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no