Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 18:04   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Lavkarbo og lavkalori er vel denne berømmelige Kimkinsdietten??? Finnes mange tråder om den her..... Nille har prøvd..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:14   #27
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Som sagt, å tro at ALLE kropper fungerer likt er ikke annet enn naivt.

Om jeg propper meg full av fett så tar jeg enkelt å greit ikke av meg noe særlig. Jada, litt tar jeg av, men hva er vitsen med å gå ned max ett par hundre gram i uka bare pga en på død og liv SKAAAAL få fettet til å tyte ut øra, når man kan redusere inntaket litt, føle seg bedre og samtidig ta av litt mer?

Vektnedgangen min er ikke det viktigste, det viktigste er at jeg har det godt med meg selv, føler meg vel, og oppnår de positive sidene ved ketolyse, nemlig økt energi, bedre humør osv.
I starten var det vekta som fikk hovedfokuset, men nå er det mer som en vedig gledelig "bivirkning".

Det var spørsmål her tidligere om hva du spiser daglig som jeg ikke kan se du har svart på. Jeg lurer også litt på dette da jeg står "stille", har bare gått ned 4,5 kg på 6 uker... Sjefen min som har tatt av 19 kg siden hun startet i januar og har stabilisert de siste 2 mnd mener at jeg kansje bør spise litt mindre, og kutte ned på sausmengde etc... Tenkte jeg skulle teste det ut, og merker at jeg blir enda mer motivert av å lese om dine erfaringer! Vi begynte omentrent samtidig ,(du 2 uker før meg vel!?) og du har tatt av over 10 kg!!! Det er jo suuuperbra! Så kan ikke du skrive ned en liten oversikt til oss over hva du spiser iløpet av en vanlig dag?

På forhånd tusen takk!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:31   #28
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Jeg har god tid til å vente på rett link siden jeg tror det er en myte det du skrev. Hvis ikke lærer jeg noe nytt og er glad for det

På tråden din var det ikke noen referanser til eksperter. I tillegg ble det antydet det motsatte av hva du skrev i ditt innlegg. Pål skrev f.eks at det ble regnet som sykdom hvis man hadde mer enn 9 g fett i avføringen.

Man kan ha (eller indusere) diaré som selvfølgelig medfører at nesten all næring går rett gjennom kroppen, men dette vil også forhindre normalt opptak av væske, vitaminer, mineraler og næring til diaréen forsvinner igjen. Ved normale kroppsfunksjoner vil det være minimalt med ufordøyd mat som finnes igjen i avføringen. Det finnes kalorier i avføring som kan måles med kalorimeter, men disse er bakterier og avfallsstoffer, ikke mat.

Ett unntak er at er prosessen med omdanning av fett til ketoner er irreversibel og det finnes ikke noen lagringsplass for dem i kroppen etter hva jeg har forstått. Ubenyttet energi fra ketoner blir derfor skilt ut i urinen.

Helt enig med deg den traff håper jeg.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:42   #29
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Jeg er også av den oppfatning at jeg ikke klarer å tro at jeg kan spise 3000 - 4000kcal å gå ned i vekt! det er for meg umulig å forstå. kjenner meg veldig igjen i det du sier om at du er matlei å at det preger måltidene, for min del kan jeg nå spise en pakke kjøtteig med masse meierismør, å er da også mett mesteparten av dagen - det er vel rundt 800kcal i en slik pakke uten smøret, å man presser jo ikke da ned mer mat...

kcal blir lagt merke til mer og mer, å Fettet er for min del kun dominerende i prosent ikke i gram. Så jeg er helt enig med at det er viktigere å føle seg bra, enn å presse ned mat man brekker seg av. det kan bli for mye.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:45   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Helt enig med deg den traff håper jeg.

Jeg har også lest det Carisma snakker om... Og mener bestemt at det står i ketolyseboka. Det er bare å lese den så finner dere nok det samme som vi har lest.... "Den traff" likte jeg ikke....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:53   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Sikker på at det er dette ernæringsekspertene sier? En link til det hadde vært bra.

Lurer på hvorfor du er her egentlig! Hvis du ikke erfarer det som alle andre her erfarer, og det ER jo et lavkarboforum hvor tanken er blant annet at fett fordriver fett... er det bare for å kverrulere??? VI vet at det funker, og har erfart at det funker... Blir det da feil for DIN teori at det funker for oss?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:57   #32
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Det er da virkelig ikke en gjengs oppfatning på forumet at man skal "proppe" seg med fett til "fettet tyter ut av ørene"? Eller til man brekker seg En fettprosent som er så høy som mulig, ja, men mengden skal ikke være høyere enn at man blir akkurat passe mett. Det er da en vesentlig forskjell mellom propping, tyting og brekking, og høyest mulig prosent?

Og det stemmer at Torkil anbefaler lavere kcal hvis man ikke går ned uten å telle kcal. Men det er jo litt viktig å få frem at dette er en strategi som bør prøves dersom man ikke går ned ved å stole på metthetsfølelsen. Funker det ikke å stole på metthetsfølelsen er det seff ingenting i veien for å prøve lavere kcal. Men jeg mener det er litt viktig å få frem for nye medlemmer at det ikke er der man trenger å starte ketolysekuren .

(Ikke skyt )

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:01   #33
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Det var spørsmål her tidligere om hva du spiser daglig som jeg ikke kan se du har svart på. Jeg lurer også litt på dette da jeg står "stille", har bare gått ned 4,5 kg på 6 uker... Sjefen min som har tatt av 19 kg siden hun startet i januar og har stabilisert de siste 2 mnd mener at jeg kansje bør spise litt mindre, og kutte ned på sausmengde etc... Tenkte jeg skulle teste det ut, og merker at jeg blir enda mer motivert av å lese om dine erfaringer! Vi begynte omentrent samtidig ,(du 2 uker før meg vel!?) og du har tatt av over 10 kg!!! Det er jo suuuperbra! Så kan ikke du skrive ned en liten oversikt til oss over hva du spiser iløpet av en vanlig dag?

På forhånd tusen takk!


Det innlegget må jeg ha hoppet over, men selvsagt kan jeg svare

Jeg har egentlig et veldig variert kosthold føler jeg, og spiser ikke det samme hver dag, men mitt matinntak i dag ser slik ut:

Frokost: ost og skinkeskiver rullet sammen, med majones inni, ( andre dager spiser jeg gjerne et par kokte egg med en smørklatt på.)

Lunsj: salat med grønnsaker og ostebiter, samt en god dressing over.

Middag: Taco - kjøttdeig steikt i smør, kyllingkrydder, ost, salat, paprika, agurk og rømme på.

Kvelds: En lindbergskive med godt pålegg, f.eks. roastbiff og majones.

Jeg spiser vel strengt tatt det samme som mange andre, men kalorimengden er som sagt kutta ned på, jeg spiser mindre til hvert måltid Jeg spiser også akkurat det jeg har lyst på (av "lovlig" mat).

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:03   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Sitat:

har bare gått ned 4,5 kg på 6 uker.

???????? Det beste er jo ca 0.5 kg hver uke! Du har jo gått ned masse! Ikke klag på det!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:06   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Dessuten betyr ikke lavkalori at man behøver kutte end på fettet....

Jeg elsker denne henvisningen til tørrfisk! Inneholder nada fett, men myyyye proteiner, og ergo mye kcal. ca 300 gr kcal pr 100 gram tørrfisk, og det er mye! Så det å si at fettet er den store stygge ulven er tull.. Teller du kcal må du telle det fra all maten du inntar, og ikke bare fettet..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:19   #36
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

???????? Det beste er jo ca 0.5 kg hver uke! Du har jo gått ned masse! Ikke klag på det!

Burde vel stått "bare" 4,5 kg... Men, problemet er at jeg hadde tatt av 4,5 kg etter 3 uker... Da føles det lite når vekta enda står i ro... Har tom. vært opp litt... Vræl... Men det er vel bare å være tålmodig... Ble VELDIG glad nå Kanutten for å få høre at det er masse!!! *Motet stiger*

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:23   #37
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Burde vel stått "bare" 4,5 kg... Men, problemet er at jeg hadde tatt av 4,5 kg etter 3 uker... Da føles det lite når vekta enda står i ro... Har tom. vært opp litt... Vræl... Men det er vel bare å være tålmodig... Ble VELDIG glad nå Kanutten for å få høre at det er masse!!! *Motet stiger*

Skal lete etter Gerds tråd, den er fabelaktig....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:25   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Det innlegget må jeg ha hoppet over, men selvsagt kan jeg svare

Jeg har egentlig et veldig variert kosthold føler jeg, og spiser ikke det samme hver dag, men mitt matinntak i dag ser slik ut:

Frokost: ost og skinkeskiver rullet sammen, med majones inni, ( andre dager spiser jeg gjerne et par kokte egg med en smørklatt på.)

Lunsj: salat med grønnsaker og ostebiter, samt en god dressing over.

Middag: Taco - kjøttdeig steikt i smør, kyllingkrydder, ost, salat, paprika, agurk og rømme på.

Kvelds: En lindbergskive med godt pålegg, f.eks. roastbiff og majones.

Jeg spiser vel strengt tatt det samme som mange andre, men kalorimengden er som sagt kutta ned på, jeg spiser mindre til hvert måltid Jeg spiser også akkurat det jeg har lyst på (av "lovlig" mat).

Er du sikker på at det ikke er mer enn rundt 1500 kcal? I såfall ligger jeg LANGT under! Har ikke veid og sjekket maten på en stund, men jeg ville tro at jeg ligger på en 2000-2500 og jeg spiser mye mindre fett og færre måltider. Regner du selv eller bruker du diett.no e.l? Da jeg brukte det, og hadde ca samme meny som deg fikk jeg over 3000 kcal

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:26   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Sjekk denne tråden! Dama er megaglup!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:46   #40
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er du sikker på at det ikke er mer enn rundt 1500 kcal? I såfall ligger jeg LANGT under! Har ikke veid og sjekket maten på en stund, men jeg ville tro at jeg ligger på en 2000-2500 og jeg spiser mye mindre fett og færre måltider. Regner du selv eller bruker du diett.no e.l? Da jeg brukte det, og hadde ca samme meny som deg fikk jeg over 3000 kcal


Men nå sier jeg jo ikke noe om mengden mat jeg spiser, eller hvor mye jeg bruker av fett, rømme og majones, for jeg heller ikke akkurat på

Jeg bruker kalorikalkulatoren på vektklubben, men det er ikke ofte jeg veier og regner ut kaloriinntaket, jeg husker det bare sånn noenlunde fra alle de andre forsøkene jeg har hatt tidliger epå å gå ned i vekt...

Jeg regna ut nå, for å se om jeg var helt på villspor, noe jeg ikke var. Mitt matinntak i dag tilsvarer omtrent 1527 kalorier.

Så om du fikk ca. 3000 kalorier ut fra en lignende dagsmeny må du jo ha spist en god del mer enn hva jeg gjør...

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:47   #41
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Det innlegget må jeg ha hoppet over, men selvsagt kan jeg svare

Jeg har egentlig et veldig variert kosthold føler jeg, og spiser ikke det samme hver dag, men mitt matinntak i dag ser slik ut:

Frokost: ost og skinkeskiver rullet sammen, med majones inni, ( andre dager spiser jeg gjerne et par kokte egg med en smørklatt på.)

Lunsj: salat med grønnsaker og ostebiter, samt en god dressing over.

Middag: Taco - kjøttdeig steikt i smør, kyllingkrydder, ost, salat, paprika, agurk og rømme på.

Kvelds: En lindbergskive med godt pålegg, f.eks. roastbiff og majones.

Jeg spiser vel strengt tatt det samme som mange andre, men kalorimengden er som sagt kutta ned på, jeg spiser mindre til hvert måltid Jeg spiser også akkurat det jeg har lyst på (av "lovlig" mat).


Takk for svar! Tror kansje jeg spiser pittelitt mer enn deg... Om morningen spiser jeg to egg stekte eller kokte, samt 2-4 baconskiver, eller en halv omelett à 2 egg feks... Og så tror jeg at jeg må prøve å begrense meg litt om kvelden rett og slett... Ikke spise bare for å spise liksom...

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:49   #42
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Sjekk denne tråden! Dama er megaglup!!!

Tusen takk! Har lest den før, men var veldig greit å lesse det Gerd skriver atter en gang som motivasjon!

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:13   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Men nå sier jeg jo ikke noe om mengden mat jeg spiser, eller hvor mye jeg bruker av fett, rømme og majones, for jeg heller ikke akkurat på..

Nei, men så lenge det inngår i alle måltider blir det jo en viss mengde samlet. 20-30 g pr måltid er omtrent 1-2 ss.
Mengden jeg fikk da jeg regnet på det lå på 100-200g mat samlet altså alt inkludert, pr måltid. 3 måltider.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:17   #44
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lurer på hvorfor du er her egentlig! Hvis du ikke erfarer det som alle andre her erfarer, og det ER jo et lavkarboforum hvor tanken er blant annet at fett fordriver fett... er det bare for å kverrulere??? VI vet at det funker, og har erfart at det funker... Blir det da feil for DIN teori at det funker for oss?

For det første finner jeg det rart at du lurer på motivasjonen til hvorfor folk leser eller skriver på et forum.

For det andre finner jeg det rart at du lurer på hvorfor jeg vil ha en kilde til en påstand som jeg tror er feil. Jeg går ut ifra at absolutt alle på forumet er interessert i fakta omkring kostholdet. Jeg skrev og at jeg muligens ville lære noe nytt hvis jeg fikk linken. Påstanden jeg trodde var feil var "I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring..."

For det tredje så har jeg ikke skrevet ett eneste innlegg her noensinne tror jeg som er imot lavkarbofilosofien som ligger til grunn. Tvert imot så har jeg skrevet en haug med innlegg til folk som lurer på ting om hvorfor det virker.

Jeg har heller ingen teori og har ikke noe problem med at folk går ned i vekt. Men det er litt rart at hver gang noen forteller at de spiser kosthold med høyt fettinnhold men lite kalorier så blir disse hver gang fortalt at de må spise mer.

Og det jeg finner rarest av alt er at et av gjengangstemaene på forumet er at man skal lytte til kroppen men samtidig skal man overse tegn fra kroppen på at ting ikke er helt som de skal være.

Helt ærlig så var min eneste hensikt med innlegget at jeg så en påstand som virket rar. Jeg var interessert i en link som kunne oppklare om det var jeg eller Carisma som hadde misforstått. Ikke noe verre enn det. Lærer jeg noe nytt er det kjempefint. Dersom vi kan ta livet av en myte så er det også fint.

Verre var det ikke. Peace out.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:17   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Grunnen til at jeg reagerer på om mengde vs kalorier kan stemme er at jeg spiser mye mer nå enn jeg har gjort så lenge jeg kan huske, og på alle tidligere forsøk (libra osv) har jeg mer eller mindre blitt beskyldt for å lyve om kaloriinntaket siden jeg etter matplanen min lå på 800 til 1000 kcal og gikk opp i vekt... Antok derfor at jeg regnet for lite og jeg justerte derfor opp alle tallene så jeg lå på 2000 kcal ca (men samme mengde??) på matplanene. 3000 passer derfor mye bedre med mine tidligere erfaringer enn 1500...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:34   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Sitat:

Og det jeg finner rarest av alt er at et av gjengangstemaene på forumet er at man skal lytte til kroppen men samtidig skal man overse tegn fra kroppen på at ting ikke er helt som de skal være.

Dette er det lureste du har sagt hittil og sier meg enig!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:38   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

På tråden din var det ikke noen referanser til eksperter.

Jeg anser Pål som en ekspert på det dette temaet siden han forsker på temaet og (hvis jeg ikke husker feil) holder på med en avhandling om det. Han ble jo medlem her i egenskap av forsker, ikke i egenskap av slanker som de fleste andre av oss.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:53   #48
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Det er da virkelig ikke en gjengs oppfatning på forumet at man skal "proppe" seg med fett til "fettet tyter ut av ørene"?

Og det stemmer at Torkil anbefaler lavere kcal hvis man ikke går ned uten å telle kcal. Men det er jo litt viktig å få frem at dette er en strategi som bør prøves dersom man ikke går ned ved å stole på metthetsfølelsen. Funker det ikke å stole på metthetsfølelsen er det seff ingenting i veien for å prøve lavere kcal. Men jeg mener det er litt viktig å få frem for nye medlemmer at det ikke er der man trenger å starte ketolysekuren .

(Ikke skyt )

Enig i at det er få som har klart å få fettet til å tyte ut ørene, men det er flere som mener det står bra til når diaréen tyter ut ræva. Med alt snakket om å lytte til kroppens signal så er dette et aldri så lite varsku. Diaré er en forsvarsmekanisme.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:56   #49
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg anser Pål som en ekspert på det dette temaet siden han forsker på temaet og (hvis jeg ikke husker feil) holder på med en avhandling om det. Han ble jo medlem her i egenskap av forsker, ikke i egenskap av slanker som de fleste andre av oss.

Han skriver nokså motsatt av det du tillegger han. Han skriver at det er sykdom hvis det er mye fett i avføringen. Han skriver også at han mener det er målefeil dersom folk tror det er forskjell mellom det de spiser og det de bruker av energi og det de legger på seg/tar av.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:59   #50
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Dette er det lureste du har sagt hittil og sier meg enig!!!

Pøh! Alt jeg skriver er like lurt

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er moderat trening? Imse Spørsmål og svar 8 13-05-09 15:23
Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk nattinatt Ketolysekuren 10 31-08-08 17:58
Kaloriinntak må telle, eller? Bergen27 Spørsmål og svar 8 20-08-08 18:24
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no