Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbo på studentbudsjett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-10, 19:25   #1
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Lavkarbo på studentbudsjett

Lurer på om det er noen her som kan anbefale meg billige produkter som kan benyttes på lavkarbokosthold?
Frem til 01.04. har jeg 350kr å bruke på mat... Noen tanker om hvilke matvarer som kan hindre sprekk i dette trange budsjettet?
Det eneste jeg har liggende nå er 5 bokser tunfisk, et par glass med asparges, 2 løk, litt brokkoli, en halv agurk, noen skiver bacon, et egg og smør.
Hjelp??
Egg må jeg ihvertfall ha! Avhengig! Så blir nok ett par pakker euroshopper-egg! Noen tips om hvor jeg finner enda billigere egg?
Alle råd mottas med stoooor takk

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:31   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

First price produkter er billig
Egg ca 35kr for 18 stk
Go helg tilbud 14,90 ( i dag og i morra kyllingfilet)

Rema 1000 har nakkekoteletter til 28 pr kilo.
Og de har også billig kjøttdeig 39,90 for 750 gram....

Dett var det jeg kom på i farta.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:34   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Championg er rimelig (hermetisk iallefall) og hever kvaliteten på måltidet betraktelig spør du meg!
"Let" gjerne etter mat som er nedsatt i pris pga at den snart går ut på dato og frys ned!
Og jeg må si meg enig med Gerd - benytt deg av helgetilbudet på Kiwi!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:36   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Jeg tror du må pante noen flasker først... Å klare seg i 3 uker på 350 kr GÅR bare ikke!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:46   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Jeg lever på first price-produkter, jeg også - nakkekoteletter, frosne kyllingfileter, egg og 3-pakninger med bacon. + Et par poser frossen spinat i fryseren, og et utvalg gode krydder på benken. Innvandrerbutikker gjør det også enkelt å spise mat som smaker selv om man er fattig - plukka opp et digert nett hvitløk til en tier i går, feks!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:48   #6
SiljeMerete
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 45
Innlegg: 52
SiljeMerete er ny på veien

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Alt går om det må

Egg
Kyllingfilet
Fisk
en pose med frossene grønnsaker ( de har store pose på coop)
Kavli ost i skiver (kan stekes til kjeks)
Lur å kikke i reklame avisene på butikken, d har som regel tilbud på noe kjøtt og grønnsaker

__________________





SiljeMerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:54   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Kavli osten kan vel neppe kalles rimelig da men......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:00   #8
SiljeMerete
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 45
Innlegg: 52
SiljeMerete er ny på veien

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kavli osten kan vel neppe kalles rimelig da men......

Men den har mer en en bruksmåte, å eg vil ikke kalle den dyr heller da... 22kr her ihvertfal

__________________





SiljeMerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:11   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Opprinnelig lagt inn av SiljeMerete, her.

Men den har mer en en bruksmåte, å eg vil ikke kalle den dyr heller da... 22kr her ihvertfal

Sannsynligvis rimeligere å kjøpe inn en stor gulost og høvle og krydre etter eget skjønn - det blir nok ostekjeks av det også, selv om det nok tar litt lengre tid.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:18   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Uansett hva dere sier forstår ikke jeg hvordan noen kan klare seg på litt over hundrelappen i uka i mat!

Det er LITE det! Greitt, man kan klare det, men da tror jeg man sulter litt..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:36   #11
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

3 p bacon på kiwi til 35 kroner.

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:46   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Uansett hva dere sier forstår ikke jeg hvordan noen kan klare seg på litt over hundrelappen i uka i mat!

Det er LITE det! Greitt, man kan klare det, men da tror jeg man sulter litt..

Uansett om man kjøper det billigste av alt, så går det ikke om man ikke sulter.. Selv om man lever på en kotelett og 3 egg om dagen, så går det ikke.. Men man får vel bare gjøre så gpdt man kan, smør, egg og koteletter( det er vel kanskje det billigste kjøttet i tillegg til tunfisk).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:50   #13
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

- Smør gir mange kalorier for penga, det samme gjør delfiafett.

- Saumfar butikkene etter kjøttdeig som selges til halv pris grunnet dato, og frys ned i porsjonspakker.

- Kjøp frosne grønnsaksblandinger, de fleste er rimelige og har et ok Karbohydratinnhold (selv om er gulrøtter i de). Du trenger aldri å kaste grønnsaker om du bruker frosne!!

- Kjøp first Price løk i kilospose

-

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 21:26   #14
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Takker for mange tips
Før var det så mye enklere, 2kg pasta til 15kr , ei pakke knekkebrød og gulost så hadde jeg mat ei uke på studentbudsjett
Vet det er lite, men håper det går! Spiser lite uansett, er jo alltid mett! I dag har jeg spist ca 100gr ost, 2 egg og 5 baconskiver. Sitter og vurderer om jeg skal presse i meg litt kveldsmat, men frister ikke når man ikke er sulten!
Men dette skal bli interessant hehe

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 21:38   #15
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Kiwi.
First price kyllingfillet 2 kilo = 117kr
First price egg 18 stk= 28x2 = 36
First price bacon 3x150 = 35
First price kjøttdeig 700gr. = 55kr
2 pk smør =50
=ca 290 kr
Det blir ikke så mye penger igjen til grønnsaker.
Rema
wokblanding fra Norek i frysedisken er billig, men usikker på pris tror 40-50kr for 2 kilo

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 21:41   #16
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Hei Jeg pleier å dra på Obs å saumfarer frysedisken som er mye billigere enn ferskvaredisken. De har blant annet 2 kilos pakker i Coop sitt eget merke med nakkekoteletter og kyllingfileter som er kjempe billige. Fryser de ned i porsjonspakker. Dessuten så har de jo mange andre tilbud også

Når det gjaldt meg selv så brukte jeg mye mer penger den første måneden, nå er jeg blitt mer vant til kostholdet, hva jeg spiser og hvor jeg kan kjøpe matvarene billigst mulig. Skapene inneholder også allerede mye av de "nye" matvarene som cocosa og andre ting som man ikke kjøper like ofte.

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 21:51   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Elvi, her.

Kiwi.
First price kyllingfillet 2 kilo = 117kr
First price egg 18 stk= 28x2 = 36
First price bacon 3x150 = 35
First price kjøttdeig 700gr. = 55kr
2 pk smør =50
=ca 290 kr
Det blir ikke så mye penger igjen til grønnsaker.
Rema
wokblanding fra Norek i frysedisken er billig, men usikker på pris tror 40-50kr for 2 kilo

Del alt på 21 da..

under 100 gram kylling hver dag.
21 gram bacon
ca 1.5 egg
33 gram kjøttdeig
50 gram smør

Dette er er dagsinntak!
Dama spør om hjelp til å klare seg i tre uker på 350 kr!

Det går jo bare ikke!


Kan du ikke spørre om å låne penger??
Å skal klare seg på denne summen er utopi...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 22:35   #18
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Det koster vel bare 15-20 kr for en seiblokk på det billigste stedet? (husker desverre ikke hvor det er)
Saumfar butikker etter halvprisvarer. Rema 1000 har ofte, vet jeg av egen erfaring

Desverre ikke så mange råd

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 22:36   #19
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Del alt på 21 da..

under 100 gram kylling hver dag.
21 gram bacon
ca 1.5 egg
33 gram kjøttdeig
50 gram smør

Dette er er dagsinntak!
Dama spør om hjelp til å klare seg i tre uker på 350 kr!

Det går jo bare ikke!


Kan du ikke spørre om å låne penger??
Å skal klare seg på denne summen er utopi...

Det er ikke mulig å overleve på den summen, men mine tips er gode etter 1 april, slik at pengene til trådstarter varer lenger.

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 22:45   #20
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Å overleve på 350 kr over såpass lang tid på lavkarbo... Hmm eneste alternativet slik jeg ser det må bli first prize tunfisk på boks med noe VELDIG billig tilbehør til så man på et eller annet vis får en tunfisksalat ut av det. Eventuelt bare tunfisk alene...

Men nå er jeg veldig storspist og da, Goggen her inne har jo påpekt at "1 helgrillet kylling, 3-4 kotelletter og kjøttkaker" kanskje er i meste laget iløpet av en dag hehe

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:17   #21
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Uff, jeg føler med deg! Og vet absolutt hva du snakker om... Av og til så ER bare ikke pengene der... Jeg husker at jeg og mannen levde på 500 kroner i drøyt tre uker en gang for noen år siden, men det var ikke på lavkarbo da, så de mattipsene funker vel heller dårlig. Ikke husker jeg helt hvordan vi fikk det til heller...

Nå er det 19 fulle dager du skal spise igjen før du får penger 1. april. Det er et vanskelig regnestykke, for det betyr 18,40 kr pr dag det...

Jeg tror kanskje du skal finne deg et eller to billige kjøttprodukter som du vet at du kan spise hver dag i tre uker uten å bli altfor lei,hør på gode forslag her og ta deg en leterunde i butikkene og finn ut hvor du får mest for pengene.
Fyll på med mye egg. Nå vet jeg ikke hva prisen er på Euroshopper som du bruker, men jeg vet at Rema i perioder også har 18 pk egg til 25-30 kroner. Den bruker vi mye iallefall Både Rema og First Price-produkter er lifesavers hos oss når pengene begynner å tømmes...
Hvis du allerede har en flaske olje hjemme, så bruk den for alt den er verdt til å få i deg fett de neste ukene, og ellers er det greit å ha smør også...
Når det gjelder grønnsaker så lønner det seg nok økonomisk for deg å kjøpe frossent og stort, evt fylle på med noen bokser med hakket tomat, sopp osv... Og løk er jo uansett forsåvidt en veldig billig løsning der...
Har du noen forskjellige kryddertyper hjemme fra før, så er det utrolig hvor stor forskjell du kan få på et ellers likt måltid bare ved det, og du blir ikke nødvendigvis like lei...

Jeg foreslår egentlig at du sjekker ut priser på ulike varer i ulike butikker, går hjem igjen og prøver å få ulike kombinasjoner til å passe inn i budsjettet ditt. Kjøp deretter den kombinasjonen som virker best for deg. Det tar litt tid, men du kan spare mye penger på det...

Og kanskje du har noen barmhjertige venner som i tillegg inviterer deg på et måltid eller to i løpet av denne perioden?
Kanskje får du ikke til å leve heeeelt ketogent disse ukene (og kanskje du får det til...), men med god planlegging er du iallefall mye nærmere målet...

Ønsker deg LYKKE TIL!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:39   #22
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Ps: Kom på at det er 10 kroner for en blomkål på Rema akkurat nå... For meg er blomkål veldig mettende og lett å bruke, og den holder som tilbehør i noen dager

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 06:23   #23
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Blomkål it is
Olje og krydder har jeg masse av, og smør
Heldigvis har jeg 3 kursdager de neste 2 ukene, hvor jeg får både middag og lunsj, så jeg får spise til jeg stuper da
Og ja, jeg kan alltids låne, men det er så utrolig kjipt for da må jeg knipe inn i neste måned og!!
Sei var en god ide! Med masse smør og løk er jo det veldig mettende! Tunfisk blir det jo og en del av (siden jeg allerede har noen bokser liggende).
Skal ta en butikkrunde i dag, se om det er noe på tilbud! men venter med "storhandelen" til neste uke, er vel nye tilbud da
Det var mye mat Prøvekanin Tror ikke jeg hadde klart å presse det ned i løpet av 2 dager ei gang

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 07:58   #24
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Rema1000 er en god venn i trange tider

400 gr Torsk 20 kr
600 gr Sei 20 kr
400 gr bacon med svor 30 kr
600 gr kyllingkjøttdeig 30 kr
1 kg løk 5 kr
Brokkoli 8 kr
Blomkål 10 kr
1 kg gulost 50 kr

  Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 16:52   #25
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo på studentbudsjett

Hva med å ta turen på Kiwi og lete etter varer som er utgått på dato? Har aldri gjort det selv, men det er jo flere som har fått en del gratis på den måten.

Og så tenkte jeg at du kanskje kan droppe meieriprodukter (utenom smør). Det er ganske dyrt.

Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til! Har også dårlig økonomi, så jeg vet hvordan det er!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no