Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

For lite fett?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-10, 11:03   #1
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

For lite fett?

Har nå spist i følge induksjons-reglene helt siden jeg startet. Dette fordi jeg har mye vekt å miste, og dessuten har jeg ikke noe problemer med at det blir for kjedelig etc. Syns det kan være greit for å blir vant til det nye kostholdet, bli kjent med karb-innholdet i forskjellige grønnsaker etc. Problemet er at jeg nesten ikke har gått ned noe på 2-3 uker, selv om jeg hele tiden har vært i ketose (måler med stixs). Jeg har lurt på om dette kom av at jeg har (med vilje) begynt m. litt fun light og et og annet fanta zero glass (som jeg selvsagt regner inn i karbene!), ELLER at jeg får i meg for lite fett. De siste to dagene har jeg prøvd å bruke mer fett til middagen. I går SVØMTE kjøttdeigen min i fett. Resultat: ned 400 gr. i dag tidlig. I alle fall tror jeg det må være fettet som er årsaken.

Jeg spiser nemlig ikke hverken koteletter eller andre kjøttstykker m. fett fordi jeg ikke liker det. Kjøttdeig går greit. Er det sannsynlig at jeg rett og slett har fått for lite fett?? Ellers spiser jeg mest eggerøre m. grønnsaker og en og annen tunfisksalat. Bruker rikelig med smør når jeg steiker, men kanskje ikke nok? Hvordan vil dere andre Atkinsere beskrive fettbruken deres? Jeg vil selvsagt prøve å lage en tilsvarende middag i dag (flytende i smør). Lurer litt på om jeg har vært for redd for fettet?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:35   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Da jeg gikk på atkins så spiste jeg en god del fett, ja. Men da var jeg også veggis light (begynte å spise fisk igjen), så det gikk mye i laks, litt makrell, mye egg og smør og smørsauser (eggesmør og sandefjordsmør, nam nam!), og selv om jeg ikke økte på karbene etter induksjonen så begynte jeg å spise mye rømme, fløte, fete oster etc etter de to første ukene. Jeg måtte slutte med det etterhvert, for jeg utviklet dessverre intoleranse for melkeprotein.
Jeg gikk ned ca ti kg på induksjonen, men vekttapet stoppet opp etter tre måneder omtrent, så jeg vet ikke om jeg er noen god pekepinn sånn sett.
Men uansett, på tjue gram karber om dagen er det rom for en del fett, altså. Det kan være greit å legge inn all maten du spiser på et beregningspogram som f.eks mat på data, sånn at du ser at du i hvert fall ikke går under 70 energiprosent, og helst mer enn det også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:57   #3
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan være greit å legge inn all maten du spiser på et beregningspogram som f.eks mat på data, sånn at du ser at du i hvert fall ikke går under 70 energiprosent, og helst mer enn det også.

Men det er jo det jeg helst vil slippe!! Jeg regner jo ut karber på hver eneste grønnsak med kalkulator. Spiser meg mett, men det hender jeg blir litt fort sulten igjen, i alle fall når jeg er på jobb. På fridager skjer det ikke, snodig... Foreløpig tror jeg jeg skal konse på å bruke rikelig med fett, siden mer fett og vektnedgang i alle fall har hatt sammenfall i tid, jeg vet ennå ikke om det var en årsakssammenheng der.

Ellers er det jo den greia som ble nevnt i en annen tråd her (gidder ikke lete), psykiske årsaker til å holde fast på fettet. Jeg gikk jo opp ca 15 kg det siste året!!! Var overvektig før det også, men siste året har vært en stor psykisk påkjenning. Det dumme er at situasjonen som førte til vektoppgangen ikke er direkte løst, men situasjonen er mindre ekstrem. Føler fremdeles at jeg psykisk ikke er der jeg vil være (bokstavelig talt), men akkurat nå må jeg leve med situasjonen som den er. Prøver å være "egoistisk" og tenke på meg selv. Men klart, dårløige psykiske forhold gjør jo at man kanskje ikke har energi til å virkelig "gi alt" når det gjelder kosthold også. Akkurat nå konser jeg på at jeg skal ha under 20 karber og komme meg ut og bevege meg + at jeg tydeligvis må få i meg mer fett.

Noen andre som har stått lenge stille på Atkins?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 12:10   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Ser den altså. Men det kan kanskje være overlevelig å bare ta noen kontrollberegninger for å se hvordan du ligger an?
Jeg brukte mat på data i stedet for kalkulator, men jeg skjønner det kan bli stress .

Og stress på grunn av vanskelige situasjoner kan helt klart være en ''partystopper''. Jeg ser jo det nå, at i de tre årene jeg sto stille så kan nok et forhold som begynte å skrante ha vært en stor innvirkning, og når det var over og jeg kort tid etter ble hodestups forelska så rikket vekta på seg igjen for første gang på evigheter, dessverre var effekten kortvarig .
Men du holder vekta, det er jo noe positivt i det også, jo lenger du holder vekta, jo mer venner kroppen seg til en lavere vekt, og jo større sjanser har du for å ikke legge på deg igjen .
Jeg skulle ønske jeg hadde noen bedre råd, men det er i grunn tålmodighet og ro i sjela som er det som hjelper mest, og også kanskje er det vanskeligste å oppnå ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 17:37   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Det er mulig jeg prøver å kontrollere litt nøyere når jeg får tid. Skal snart ha "ferie"(fra jobben i alle fall, ikke fra studiene), og da får jeg jo noen rolige dager. Tror absolutt det psykiske er viktig ja, bare så synd noen situasjoner er så vanskelige å løse... Men samtidig tror jeg at en vektnedgang kan gjøre at man føler seg mer i kontroll over situasjonen, så det er litt sirkulært det der... Takk for rådene i alle fall.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:21   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Jeg invisterte i en kjøttkvern og maler alle ekle koteletter (liker ikke svinekoteletter) til kjøttdeig! Gjerne sammen med svært fett flesk!

Da får du kjøttdeig med alt fettet du egentlig ikke klarer å spise!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:41   #7
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

God idé! Fett er OK så lenge det blir blanda godt ut og ikke kommer i store klumper. Absolutt noe å vurdere.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:56   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Fungerer kjempefint! Og kjøttdeigen blir veldig god til feks små kjøttboller eller i form i ovnen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:39   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg invisterte i en kjøttkvern og maler alle ekle koteletter (liker ikke svinekoteletter) til kjøttdeig! Gjerne sammen med svært fett flesk!

Da får du kjøttdeig med alt fettet du egentlig ikke klarer å spise!

Ååå, jeg har lyst på kjøttkvern. Og pølsehorn! Hm... Får vel få meg en kjøkkenmaskin snart.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:55   #10
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Frokosten min i dag. 68% av energien fra fett. Ser egentlig litt skummelt ut når jeg ser det slik, og så er det litt for lite! Det som var dumt med mat på data, som jeg brukte, er at det ikke ser ut til at jeg kan legge inn egne produkter. Eller er det jeg som ikke har oppdaget det?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG.jpg (635,6 KB, 6 visninger)
__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 19:12   #11
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Tror dette (over) var feil. Var sannsynligvis fettprosenten på "fårepølsa" jeg spiste til frokost (dvs. sognemår). Fettprosenten på lunchen jeg spiste seinere på dagen var 76% faktisk, måtte regne ut selv. Har ikke kommet helt inn i det mat på data-programmet enda...

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:43   #12
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: For lite fett?

Antall kalorier i dag:1546. Regner med at det er ganske greit??? Har ikke talt kalorier på lenge, og planlegger IKKE at det skal bli en vane.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite fett lille74 Ketolysekuren 12 12-08-09 20:26
For lite fett? cartman- Ketolysekuren 7 01-01-09 22:51
Får i meg for lite fett! Ista Ketolysekuren 4 10-07-08 23:35
Får i meg for lite fett. Miriam Lavkarbo generelt 32 10-06-06 12:34
For lite fett? lekenlett Spørsmål og svar 7 12-04-06 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no