Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vitamin D3 fra iherb?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-11, 23:39   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Vitamin D3 fra iherb?

hei

jeg prøver ut diverse vitaminer og mineraler mot ymse plager, og hadde lavt vitamin d for en tid tilbake, men syns og ha hørt at jeg ikke kan bestille vitamin d fra usa? eller? og hvis jeg kan, hvilken kan og bør jeg egentlig bestille?
jeg er så dum med sånne regler, skjønner ingenting..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 01:48   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Maksgrensen for D-vitamin i kosttilskudd i salg i Norge tror jeg er 10mcg.
Siden den anbefalte dagsdosen for D-vit er 7,5mcg er mao ikke det kosttilskuddet så mye å skryte av hvis man ønsker å få opp lave nivåer.
Du sier du har sjekket nivåene, og at de er lave, og da ville jeg nok bedt legen min skrive D-vit ut på resept i første omgang, slik at du kan få nivåene opp på et normalt nivå. I tillegg er det selvsagt lurt å benytte enhver anledning til å være ute i solen når den skulle finne på å titte frem!!
Du kan selvfølgelig også kjøpe kosttilskudd og heller ta flere tabletter for å øke dagsdosen.
Jeg er usikker på hva som er den tillatte maksgrensen for importerte vitaminer, men siden maksgrensen er så lav for de norske, kan jeg ikke skjønne at den skal være noe lavere for importerte, så da kan man jo spare noen kroner på å kjøpe dem fra f.eks. USA.
Der bruker de ikke mcg på pakken, men heller IU. 1mcg=40IU, som altså betyr at du ikke burde satse på å kjøpe sterkere enn 400IU.
På iHerb har de f.eks. da disse 25 produktene å velge i.
Men som sagt ville jeg kanskje prøvd meg på resept + SOLSOLSOL (samt fet fisk/tran) først, eller da kjøpt et rimligere produkt fra USA, evt norsk helsekost, og tatt 2-3 tabletter daglig i en god periode.
Håper noe av dette var til hjelp

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 08:19   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Du kan nok bestille fra USA, men da må du som Lifejack er inne på holde deg innenfor det som er tillatt i Norge. Jeg kjøper heller D-vitaminer fra Shopping4net. De er mye sterkere enn de norske. Det er nemlig lov å importere sterkere doser enn de norske fra EU, men ikke fra USA.

Og, reglene er kompliserte! Det tar litt tid å sette seg inn i alt bare, det har ikke noe med å være dum å gjøre

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 11:04   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du kan nok bestille fra USA, men da må du som Lifejack er inne på holde deg innenfor det som er tillatt i Norge. Jeg kjøper heller D-vitaminer fra Shopping4net. De er mye sterkere enn de norske. Det er nemlig lov å importere sterkere doser enn de norske fra EU, men ikke fra USA.

Og, reglene er kompliserte! Det tar litt tid å sette seg inn i alt bare, det har ikke noe med å være dum å gjøre

Å, så bra! Jeg var usikker på hvor sterke man kunne ta inn fra EU, så ville ikke uttale meg, men hvis de fra Shopping4net er greie å ta inn, så tror jeg sannelig jeg skal velge dem fremfor de jeg får på resept. Tror de er billigere og faktisk litt sterkere. Takk for tips

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 02:10   #5
spredetgode
Nytt Medlem
 
spredetgode sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 9
spredetgode er på en erverdig vei

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Du kan nok bestille fra USA, men da må du som Lifejack er inne på holde deg innenfor det som er tillatt i Norge. Jeg kjøper heller D-vitaminer fra Shopping4net. De er mye sterkere enn de norske. Det er nemlig lov å importere sterkere doser enn de norske fra EU, men ikke fra USA.

Og, reglene er kompliserte! Det tar litt tid å sette seg inn i alt bare, det har ikke noe med å være dum å gjøre

Hei. Er det noe logikk at det er lov å importere sterkere D3 fra EU enn fra USA?

__________________
Always look on the bright side...
spredetgode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En Holistisk diett (hehetlig m.a.o.)! Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 08:21   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

De Frøy anbefaler er de jeg tar også. De er faktisk av veldig bra kvalitet, og også kostdoktorn.se anbefaler disse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 08:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Opprinnelig lagt inn av spredetgode, her.

Hei. Er det noe logikk at det er lov å importere sterkere D3 fra EU enn fra USA?

Nei.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 08:51   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: vitamin d-3 , iherb?

Opprinnelig lagt inn av spredetgode, her.

Hei. Er det noe logikk at det er lov å importere sterkere D3 fra EU enn fra USA?

Logikk er ikke påkrevet under saksbehandling innen EØS.

Fra spøk til revolver - jeg pleier å kjøpe fra bigwits.co.uk - og da tar jeg de "1000UI D3 + k2" fra now foods. De er ikke så dyre, og om man ikke er veldig glad i kål, spinat og sånt så er det greit å få med vitamin K også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:55   #9
IshMi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
IshMi er på en erverdig vei
Smile

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

hei

jeg prøver ut diverse vitaminer og mineraler mot ymse plager, og hadde lavt vitamin d for en tid tilbake, men syns og ha hørt at jeg ikke kan bestille vitamin d fra usa? eller? og hvis jeg kan, hvilken kan og bør jeg egentlig bestille?
jeg er så dum med sånne regler, skjønner ingenting..


Hei du... regler kan jeg ikke så mye om, MEN jeg har bestillt både 3 og 4 stykker av iHerbs D3 vitaminer som jeg selv ble anbefalt for å være den beste... og det gikk helt greit

http://www.iherb.com/Source-Naturals...-ml/20849?at=0

Skal bestille flere nå... kjekt å lagre i kjøleskap

IshMi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RawFood Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:00   #10
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Jeg fikk høre i en mail fra DHL at tollen er veeldig etter iherb pakker. Har viss vært mange som har blitt stoppa pga for høye doser i vitaminer osv.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:06   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Ja, 400 iu kan du kjøpe fra hvor som helst. Jeg har kjøpt det på ebay. Det er en dose som passer de som får sol. Babyer som er beskyttet helt og eldre som bare sitter inne trenger dobbelt så mye.Et stort egg har 40 iu.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:27   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Det er et stort hopp fra 400 iu til 2000 iu. Har noen sett en mellomting, innenfor EU?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:32   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er et stort hopp fra 400 iu til 2000 iu. Har noen sett en mellomting, innenfor EU?

Denne har 800IU

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 18:39   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Denne har 800IU

Takk, perfekt og ikke dyrt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:09   #15
spredetgode
Nytt Medlem
 
spredetgode sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 9
spredetgode er på en erverdig vei

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Er det lov å ta inn 1000 iu fra Iherb (USA)?

__________________
Always look on the bright side...
spredetgode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En Holistisk diett (hehetlig m.a.o.)! Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 21:44   #16
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Opprinnelig lagt inn av spredetgode, her.

Er det lov å ta inn 1000 iu fra Iherb (USA)?

Nei, grensen for import av D-vit fra land utenfor EU/EØS er 400IU, men som du ser lenger opp i tråden her, så finnes det gode og rimelige alternativer fra EU-land, slik som f.eks. disse

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:22   #17
spredetgode
Nytt Medlem
 
spredetgode sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 9
spredetgode er på en erverdig vei

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Men reglene er vel mer "flytende" om det f.eks. er et flytende preperat? Eller da gjelder vel sikkert regel om dosering tenker jeg. Så om en dråpe er dagsdose og den er over 400 iu så går det vel ikke. Ganske idoitisk får en si. Er logikken at EUs interesser skal beskyttes (at det går utover land i Europa når vi importer fra f.eks. USA?

__________________
Always look on the bright side...
spredetgode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En Holistisk diett (hehetlig m.a.o.)! Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 22:25   #18
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Nei, grensen for import av D-vit fra land utenfor EU/EØS er 400IU, men som du ser lenger opp i tråden her, så finnes det gode og rimelige alternativer fra EU-land, slik som f.eks. disse

Jepp de er det jeg tar også, sammen med k2 fra Urtesenteret

Tar en K2 kapsel og tre D3 kapsler...håper det er nok til å opprettholde en viss virkning, men tror jeg skal ta noen soltimer innimellom i tillegg....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 08:17   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin D3 fra iherb?

Jeg bruker disse, sendt fra Sverige. 2000 IU pr kapsel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
JBK på iHerb AneAne Spørsmål og svar 6 03-06-14 14:35
Iherb shoppingtips? mam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 25-10-11 17:38
iherb heidia79 Spørsmål og svar 8 06-07-11 12:25
iherb, ref. koder camryn Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 11 27-03-11 14:43
Te fra iHERB? Gogi Smoothies / drikke 9 09-03-11 23:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no