Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 22:25   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Heisann

Jeg har starta med kostholdsfilosofien skaldemann/optimal ernæring. fordelinga mi ser omtrent slik ut 1:2:5-3:0 med tanke på protein, fett og karbo.
Jeg spiser ikke karbo, utenom det som er i nøttene, fløten, majonesen osv. Og bitte litt stekte grønnsaker en gang i blant. Men karbo mengdene er minimale. Det jeg lurte på var. Er dette normalt for alle typer lav karbo kosthold? eller er det bare dere som går på denne ketolyse kuren som skal ha det sånn som dette her? Jeg vil jo liksom spise dette kostholdet resten av livet siden det er slik man egentlig skal spise. Men er ketolysekuren et kosthold eller er det en diett så når den er ferdig så begynner du å spise noe annet?
Ialefall føler meg helt elendig, og har følt meg sånn i hele kveld omtrent. Så hadde vært kjekt med noe feedback

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 22:29   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Kvalmen går nok over. Men det er ikke sånn at man ikke skal spise grønnsaker på ketolyse. Jeg har aldri spist så mye grønnsaker som etter jeg begynnte på ketolyse jeg! Før spiste jeg veldig lite av det da, men spiser mye nå.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 22:30   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Heisann

Jeg har starta med kostholdsfilosofien skaldemann/optimal ernæring. fordelinga mi ser omtrent slik ut 1:2:5-3:0 med tanke på protein, fett og karbo.
Jeg spiser ikke karbo, utenom det som er i nøttene, fløten, majonesen osv. Og bitte litt stekte grønnsaker en gang i blant. Men karbo mengdene er minimale. Det jeg lurte på var. Er dette normalt for alle typer lav karbo kosthold? eller er det bare dere som går på denne ketolyse kuren som skal ha det sånn som dette her? Jeg vil jo liksom spise dette kostholdet resten av livet siden det er slik man egentlig skal spise. Men er ketolysekuren et kosthold eller er det en diett så når den er ferdig så begynner du å spise noe annet?
Ialefall føler meg helt elendig, og har følt meg sånn i hele kveld omtrent. Så hadde vært kjekt med noe feedback



Skaldeman kan jeg ikke noe om. Men ketolyse er noe helt annet enn det du beskriver her. Vi på ketolyse skal ha 15-20 karbohydrater hver dag, mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Ketolyse er en kur, men anbefaler jo så klart at man lever lavkarbo etter endt kur.

Du kan lese om ketolyse her : www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 22:37   #4
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

heisann.

Ja stemmer, skaldemann sier også det at karboen man skal spise, skal komme fra grønnsaker over jorda. Vet ikke hvorfor jeg ikke har spist noe særlig grønnsaker, det har bare ikke inngått i kosten min de siste dagene. Kanskje jeg må legge inn litt i rettene mine. Men uansett, kvalmen og alt dette her. Er det normalt? når man lever på det type kostholdet? så går det over kjappt?
jeg spiser rundt 100g protein til dagen, rundt 280g eller 300g fett og 10-20g karbo. Jeg er veldig aktiv i idrett osv. så derfor må jeg ha litt mer mat. er 22 år , 180 høy og 82 kilo. Så går ikke så mye på dette for å slanke meg, bare for å få optimalt utav treninga og livet generelt

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 02:21   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Hei!
Dette er vanlig, du kan kalle det karboabstinenser, forbrenningen bytter til fettforbrenning , kroppen renses. Det går som regel over i løpet av et par dager til en uke. Drikk mye vann, få frisk luft, så går det nok bra.

Jeg vil vel kanskje påstå at Skaldemann ikke er det beste for deg, Skaldemann er en SLANKEKUR som stort sett veldig overvektige mennesker benytter seg av, det er derfor den til og med av oss Atkinsere og av Ketolysefolket anses som noe ekstrem.
Ikke et vondt ord om Skaldeman, men jeg vet ikke helt om dette er dietten for deg! Du kan med godt hell spise mye mer grønnsaker.
Jeg anbefaler deg å sjekke ut Atkins Vedlikehold, eller Fedon, det er sånn de fleste fortsetter å spise når de har gått ned det de skal.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:26   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Heisann

Jeg har starta med kostholdsfilosofien skaldemann/optimal ernæring. fordelinga mi ser omtrent slik ut 1:2:5-3:0 med tanke på protein, fett og karbo.
Jeg spiser ikke karbo, utenom det som er i nøttene, fløten, majonesen osv. Og bitte litt stekte grønnsaker en gang i blant. Men karbo mengdene er minimale. Det jeg lurte på var. Er dette normalt for alle typer lav karbo kosthold? eller er det bare dere som går på denne ketolyse kuren som skal ha det sånn som dette her? Jeg vil jo liksom spise dette kostholdet resten av livet siden det er slik man egentlig skal spise. Men er ketolysekuren et kosthold eller er det en diett så når den er ferdig så begynner du å spise noe annet?
Ialefall føler meg helt elendig, og har følt meg sånn i hele kveld omtrent. Så hadde vært kjekt med noe feedback

Det høres ut som at du ville trives bedre på Ketolyse!
Der kan du spise masseee grønnsaker. Livet er ganske godt på ketolyse.
Etterhvert som du blir "ferdigslanket" så kan du trappe mye opp på karbene, skjønt du må gå rolig frem for å finne din "grense"
Anbefaler å lese på ketolysedelen av forumet, evt atkins.
Lykke til med å finne det rette for deg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:24   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Men skal du slanke deg da, dydde? Det virker jo som du er ganske normalvektig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 02:19   #8
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

jeg skal slanke meg bitte litt ja. Vil slanke bort 3-4 kilo av det som er av kroppsfett. Sånn at jeg blir skikkelig markert og klar for sommeren men jeg har også veldig troen på dette kostholdet i form av trivsel og utbytte. Og at jeg mener at vi er skapt for å spise slik som dette. Ang. formen min i går, så er jeg helt fin i dag. Ser at folk snakker om at de er ute av ketolyse eller ketose. Hva mener de med dette? jeg er vel også ute av den nå siden jeg ikke føler meg dårlig? men jeg har ikke spist noe karbo i dag. Utenom bitte litt på kvelden. Trodde at ketose var bare noe som varte en liten stund så når det var over så fortsatte kroppen å forbrenne fett å bruke det som drivstoff. Er vel ikke sånn at i løpe av en dag så kan du ødlegge alt å få den til å begynne å bruke karbo som drivstoff igjen?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 02:34   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Jeg har mer elle rmindre vært i ketose et år, og jeg hadde ikke holdt ut det du beskriver så lenge, for å si det sånn!

Nei, grunnen til at du føler deg så dårlig er beskrevet hundre ganger her før, du avvenner deg fra karbohydrater, det blir som abstinenser, i tillegg til at du bytter forbrenning fra glukose til ketoner.
Du kan sjekke om du er i ketose med ketostix, men du skal jo så lite ned i vekt at det ikke har noe for seg tror jeg. Men de fleste er i ketose helt opp i 30-50 gram KH om dagen. Og veldig mange tar også av vekt uten å være i ketose. Ketose er dog det mest effektive for folk med mye overvekt.

Litt trøtt nå, så jeg vet ikke hvor mye sence det ble av det der, hehe, men om du lurer mer på om ketose, så sjekk her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ketose

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 03:09   #10
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

ahh ok. Jeg følger Optimal Ernæring kostholdet som tillater rundt 40g karbo for meg til dagen. Men jeg har spist en del mindre enn det til nå. Driver med idrett hver dag osv. så kan ikke føle meg kvalmen og sånn siden jeg ikke klarer å prestere da. Men om jeg spiser kostholdet mitt fremover nå, som er max 40g karbo til dagen så vil jo kroppen min ha fett som hoved drivstoff og det er jo det jeg vil oppnå med mitt kosthold. For det er jo mye gunstigere å ha det som drivstoff. Og det vil si at da hjernen bruker ketoner hele tida når jeg går på dette kostholdet, uavhengig om jeg er i ketose eller ikke? så lenge jeg følger dette kostholdet.


Sist redigert av dydde : 21-03-08 kl 03:25.
dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 12:13   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

På OE kan du vel spise opp til 72 gr KH om dagen?? Men jeg tror du uansett bør øke litt sånn sakte men sikkert når du driver idrett på litt over gjennomsnittet høyt plan. Men jeg skal ikke uttale meg skråsikkert, til det har jeg ikke peiling nok.
Om du bygger muskler og sånn så er det nesten enda viktigere for deg å se på proteinmengden din. Moderat aktive folk kan regne ut optimal proteinmengde med ett gram pr kg kroppsvekt, mens folk som bygger muskler/trener mye nok kan regne halvannet gr pr kg kroppsvekt.
Men dette er bare ting jeg har lest om, jeg bare trener sporadisk yoga og går mye, så jeg har i grunn ikke hatt så mye bruk for kunnskapen. Men spennende for deg å sjekke ut sikkert!

Tror det er et par andre her som potensielt kan ha skikkelig peiling, bl.a Energibunten og Bulldog, om jeg ikke husker feil!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 14:00   #12
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

ja det varierer, men min vekt, høyre og alder så ble det regnet ut til 40-60 karbo om dagen. Ja driver idrett på toppnivå + styrke trening for å bygge muskler Så må finne det optimale for meg. Sånn jeg har forstått så virker det ikke som karbohydrater trenges til noe særlig. Hva er det egentlig det brukes til? utenom til hjernen

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 01:27   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Hjernen klarer seg fint på ketoner, om jeg har forstått det riktig. Dessuten kan visst proteiner produsere glukose i noe mengde.

Karbohydrater vet jeg vel egentlig ikke om man trenger i noe særlig grad.
MEN!!! Og her er selv cluet, folkens! Man trenger grønnsaker! Man trenger vitaminene, man trenger mineralene, og ikke minst, om du ønsker å være kamerat med porselenet, så kan jeg skrive under på at du trenger fibrene også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 01:50   #14
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hjernen klarer seg fint på ketoner, om jeg har forstått det riktig. Dessuten kan visst proteiner produsere glukose i noe mengde.

Karbohydrater vet jeg vel egentlig ikke om man trenger i noe særlig grad.
MEN!!! Og her er selv cluet, folkens! Man trenger grønnsaker! Man trenger vitaminene, man trenger mineralene, og ikke minst, om du ønsker å være kamerat med porselenet, så kan jeg skrive under på at du trenger fibrene også


Hehe jupp, men er vel hovedsaklig grønne grønnsaker man skal spise siden de ikke har høy gi. Eple osv. er no no selv om det inneholder bra med fiber. Tror det var skaldemann boka jeg leste at han ikke likte fiber men, det er vel påstått at det skal være bra selv for oss på lav karb diett?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 02:01   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Eple er jo en frukt da Så ikke tenk på det, eneste frukt som man kan spise er vel tomat og avocado, men det er ikke alle som tenker på det som frukt.
Tenk i hovedsak grønnsaker som vokser over jorda! De fleste ting som ender på ordet -rot er roten til alt ondt
Men noe løk kan man jo tillate seg.

Om Skaldeman ikke liker fiber, så kan det jo hende at han synes diaré eller forstoppelse er morsomt da. Det synes ikke jeg.

Men grønnsaker ja, ikke frukt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 02:06   #16
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

hehe sant det. var en liten ting til jeg lurte på. Hvor mange g protein trenger egentlig kroppen til dagen? tenker for meg som driver idrett så må jeg nok ha litt mer. men ville likt å sitt noen undersøkelser på dette. Optimal Ernæring sier at kroppen ikke trenger mer enn 40g protein til dagen. Men de anbefaler 1x kroppsvekt da, så det blir mer. Jeg trener 1 og 2 ganger til dagen ganske hardt 5 ganger i uken, vet ikke hvor mye protein jeg trenger da. Hadde vært kjekt å funnet ut. så jeg vet hvor mye jeg skal spise av det også

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 15:20   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete

Jeg har bare lest det med 1 g pr kg kroppsvekt og 1,5 til de som trener mer. Husk også på det for deg som trener muskler at å gå ned i kg kan bli misvisende for deg, ettersom muskler veier mer forholdsmessig med fett. Hva med å investere i en tanitavekt der du ser fettprosent og sånn?

Når det gjelder det med mengde protein, så tror jeg du bør sjekke ut litteraturen i forhold til den filosofi du bestemmer deg for å følge. Om Lutz anbefaler, så ligger det sikkert noe i det i forhold til øvrige kosholdsråd. Men se litt på de gutta som bygger muskler her inne, bruk søkefunksjonen her inne, eller lag en ny tråd om det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no