Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skjedde a?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-06, 10:25   #1
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien
Thumbs down

Skjedde a?

var så fornøyd etter å ha gått ned en kilo... men nå har det kommet tilbake en halv. og den vil ikke bort igjen.

hva gjør jeg feil? gjør så godt jeg kan jeg, trener og rører på meg gjør jeg og. hver dag.

vil bare ned et par kg jeg, så kanskje ikke noe stort problem egentlig men...

er det kroppen min som rett og slett ikke vil, fordi jeg egentlig er der jeg skal være?

hmm...

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 10:40   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: skjedde a?

Hvor mye veier du da? Noen ganger, så mister vi fett og bygger muskler, og siden muskler veier mer enn fett, så vil det jo gi et litt "dumt" utslag på selve vektnålen. Mitt råd er å ikke fokusere på selve vekten, men på kropssammensetningen. Jeg kjenner flere som har tatt godt av uten at det har vistes på vekten. Men de har blitt ganske forandret. Gått ned beltehakk og buksestørrelser ol.
Ikke sikkert det er noe å bekymre seg for klumpe.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:13   #3
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: skjedde a?

veier bare 63,5 kg, det er jo ikke mye. vet det. er 1,78 høy, så kanskje det og er for lite..

skulle bare vært nede til 62 igjen, som jeg var i sommer. har en liten mistanke om at jeg har fått det på magen, der jeg pleier å få det. og det er der buksene strammer...

kanskje jeg skal dra frem målebåndet i stedet? hvor skal man egentlig måle når man måler livvidden da? prøvde i sta og da kom jeg frem til mellom 71 og 72 cm, kan dette stemme da? vet jo ikke om jeg målte på riktig sted..

sikkert litt dumt dette med disse kiloene mine, mange av dere som har mye mer å stri med og dere er jo så flinke. har lest i mange dagbøker her.

men jeg merker at dette kostholdet passer meg veldig bra uansett, for magen min har blitt frisk!

vi får kanskje si at det er muskler da.

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 13:13   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: skjedde a?

...du har pr nå en BMI på 20...tror jeg hadde fokusert mer på SUNN mat, og trening, framfor vekta....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 13:27   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: skjedde a?

Du kan jo spise lavkarbo fordi det er sunt, selv om du ikke har behov for å slanke deg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 13:52   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Du kan jo spise lavkarbo fordi det er sunt, selv om du ikke har behov for å slanke deg

Eh..var den i anledning det jeg skrev? For jeg mener jo selvsagt at lavkarbo er sunn mat...bare at hun ikke trenger tenke slanking...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 15:55   #7
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Eh..var den i anledning det jeg skrev? For jeg mener jo selvsagt at lavkarbo er sunn mat...bare at hun ikke trenger tenke slanking...

prøver jo å holde meg til det da, fordi det funker så fint for magen min.
og den har ikke akkurat vært god før jeg begynte på dette kostholdet, så det er kjempedeilig. vil spise og leve sunt selv om jeg ikke trenger å slanke meg, man føler seg jo så mye bedre. også er det jo masse godt man kan spise her.

men må legge til at jeg har vært en del tyngre enn jeg er nå. gikk ned mellom 20-25 kg fra jeg var 18-20, nå er jeg 25. og har holdt meg siden det. er vel kanskje derfor jeg får litt dilla hvis det begynner å gå oppover, for vil jo ikke dit igjen.

men synes dette funker fint for meg hvertfall, takk for tilbakemld.

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 15:58   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Eh..var den i anledning det jeg skrev? For jeg mener jo selvsagt at lavkarbo er sunn mat...bare at hun ikke trenger tenke slanking...


Oi... det var ikke ment som kritikk av det du sa... vi sa vel akkurat det samme...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:12   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Oi... det var ikke ment som kritikk av det du sa... vi sa vel akkurat det samme...

Nei, så ikke på det som kritikk, men at jeg kanskje uttrykte meg uklart, og at du misforsto meg!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:15   #10
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av Klumpe, her.

prøver jo å holde meg til det da, fordi det funker så fint for magen min.
og den har ikke akkurat vært god før jeg begynte på dette kostholdet, så det er kjempedeilig. vil spise og leve sunt selv om jeg ikke trenger å slanke meg, man føler seg jo så mye bedre. også er det jo masse godt man kan spise her.

men må legge til at jeg har vært en del tyngre enn jeg er nå. gikk ned mellom 20-25 kg fra jeg var 18-20, nå er jeg 25. og har holdt meg siden det. er vel kanskje derfor jeg får litt dilla hvis det begynner å gå oppover, for vil jo ikke dit igjen.

men synes dette funker fint for meg hvertfall, takk for tilbakemld.

Ja, nettopp det med mindre mageproblemer, var det som overrasket meg mest med LK-kostholdet...!
Man hører jo at man bør spise grovbrød, etc, for at magen skal "fungere"!
Og når jeg nå har kuttet ut brød/korn, er magen som en klokke, -og nix luftplager!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:16   #11
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Nei, så ikke på det som kritikk, men at jeg kanskje uttrykte meg uklart, og at du misforsto meg!

nei, nei... oppfattet ingentin som kritikk, bare glad for tilbakemld jeg.

er kanskje litt opphengt i vekta mi, men vi jenter har det desverre med å være det. dumt...

glad for svar jeg.

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:18   #12
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: skjedde a?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Ja, nettopp det med mindre mageproblemer, var det som overrasket meg mest med LK-kostholdet...!
Man hører jo at man bør spise grovbrød, etc, for at magen skal "fungere"!
Og når jeg nå har kuttet ut brød/korn, er magen som en klokke, -og nix luftplager!

sant?
og jeg som nesten ikke har spist vanlig brød heller før jeg begynte med lavkarbo. det var grove knekkebrød, fiberrik ol, men hjalp ingenting for meg.

Nå spiser jeg heller bare pålegget.

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I kveld skjedde det noe "merkelig".. Anitra Induksjonen 1 15-03-04 01:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no