Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Drikker du eggemjølk?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-09, 09:16   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Drikker du eggemjølk?

Jeg føler at denne fantastiske drikken som danish tipset om i denne tråden: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait er så fantastisk til all slags bruk at den må bli bedre kjent.

Drikker du eggemjølk?
Har du testet choccolatte av den feks? Eller kakao?
Jeg lager choccolatte av den: 2 eggeplommer, 1 liten ts kakao, en halv ts splenda, pisker eggene med stavmisker, smelter 50g smør/kokosfett( usalta smør er bedre enn salta, men med søtning i går det helt fint med salt smør)og heller på 2 dl vann, heller smør og vann i eggene samtidig som jeg pisker eggene så de ikke koagulerer. Lager så sterk espresso av pulver, dobbelt mengde pulver, heller eggeblandingen i et glass og kaffen over, og kaneldryss! Voila, frokost i en fei!

Og, nei det smaker ikke egg! Jeg prøvde uten søtning i med salt smør, det ble ikke godt, så med salt smør synes jeg man må ha litt søtning i. Kokosfett passer fint også!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:19   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Ja, dette drikkes ofte

Lager av vanlig normalsaltet meierismør. tilsetter vaniljedråper og kanel. Akkurat som kaffelatte.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:21   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja, dette drikkes ofte

Lager av vanlig normalsaltet meierismør. tilsetter vaniljedråper og kanel. Akkurat som kaffelatte.

Ja, vaniljedråper er godt!

Og tenk, man kan lage så og si karbofri kakao! Enda mindre karber enn med kokosmjølk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:23   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?



Og sett eggemelka i kjøleskapet, så tykner den litt når den blir kald. Ypperlig på bær.
Og den skiller seg ikke i heletatt...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:24   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.



Og sett eggemelka i kjøleskapet, så tykner den litt når den blir kald. Ypperlig på bær.
Og den skiller seg ikke i heletatt...

hmmm, 4 eggeplommer til 2 dl vann, og man har vaniljesaus? Testet?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

hmmm, 4 eggeplommer til 2 dl vann, og man har vaniljesaus? Testet?

Jeg lagde av 25g smør, 1,5 dl vann, 1 eggeplomme, noen dråper vaniljeessens. Varm så er den tynn, men tykner i kjøleskapet. Sånn ala vaniljesaus-aktig på konsistensen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:33   #7
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Høres veldig spennende ut

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 15:07   #8
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Drikker du eggemjølk?

ja det gjør jeg

hver dag

helt super oppskrift det der...

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 15:12   #9
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Drikker du eggemjølk?

Skal teste ut i dag. Gleder meg!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:19   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.



Og sett eggemelka i kjøleskapet, så tykner den litt når den blir kald. Ypperlig på bær.
Og den skiller seg ikke i heletatt...

Jeg vet. Eggeplommene har lecithin, som binder vann- og fettdelen sammen.

Jeg lurer på om det går ann å lage iskrem av eggemelk... Mmm, smøriskrem.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:23   #11
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Drikker du eggemjølk?

Jeg også drikker denne i ulike versjoner flere ganger om dagen - dette er årsaken til min suksess Me like!

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:58   #12
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Drikker du eggemjølk?

Skal lage meg en nå!!

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:00   #13
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Drikker du eggemjølk?

Dette hørtes så godt ut at jeg nesten har problemer med å tro at det er akseptabel hverdagsmat. Skal definitivt testes ut!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:26   #14
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Drikker du eggemjølk?

Eggemelklatten er fortært, nå skal jeg bysselalle....
nattinatti.....

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:40   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av olav-rob, her.

Eggemelklatten er fortært, nå skal jeg bysselalle....
nattinatti.....

Nattinatt! Perfekt som både frokost, mellommåltid og kvelds den der

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:55   #16
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du eggemjølk?

Skjønner ikke hva jeg gjorde feil 2 gangen jeg lagde denne. Skilte seg i løpet av 1 minutt. Ble sånn gul grumsete gugge øverst. Lurer på om jeg var for treg med å få igang stavmikseren da jeg helte oppi egg?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:00   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Skjønner ikke hva jeg gjorde feil 2 gangen jeg lagde denne. Skilte seg i løpet av 1 minutt. Ble sånn gul grumsete gugge øverst. Lurer på om jeg var for treg med å få igang stavmikseren da jeg helte oppi egg?

Jeg begynner med eggene først og heller oppi vannet saaaakte og pisker med vispen på stavmikseren( men det går med kniv og), du må IKKE stoppe å piske før alt vannet er i. Dersom eggene ikke blir pisket godt nok når man heller i vannet, så koagulerer eggene og det er æsj! Men da kan man sile drikken og da er den like god.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:04   #18
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du eggemjølk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg begynner med eggene først og heller oppi vannet saaaakte og pisker med vispen på stavmikseren( men det går med kniv og), du må IKKE stoppe å piske før alt vannet er i. Dersom eggene ikke blir pisket godt nok når man heller i vannet, så koagulerer eggene og det er æsj! Men da kan man sile drikken og da er den like god.

Jeg har sånn Magic Bullet. Kokte opp vann + smør. Helte det oppi i Magic og kjørte det sammen. Åpner opp og kaster oppi egget og kjører det igjen. Men jeg brukte nok litt tid fra jeg helte oppi egget til jeg startet Magicen.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:05   #19
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker du eggemjølk?

Men jeg har lest at noen lager alla vaniljekrem av denne. Hva har dere oppi da?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 21:38   #20
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Drikker du eggemjølk?

Jeg får vel være den første til å si at jeg syns denne var ganske ekkel, jeg syns ikke den smakte noe godt og jeg ble skikkelig kvalm av den. Jaja, hver sin lyst...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:23   #21
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Drikker du eggemjølk?

det høøres ekkelt ut,men skal teste d i morgen

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:41   #22
lolwut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 13
lolwut er på en erverdig vei

Sv: Drikker du eggemjølk?

I det siste har denne cafè au lait'en vært frokosten hver dag. Veldig enkelt og greit. Jeg merker ikke saltet i meierismøret i det hele tatt, men jeg bruker mye espressopulver, så de blir ganske sterke. Det hender også jeg koser meg på kveldingen med Irish Coffee varianten, men ikke for sent for da får jeg ikke sove

lolwut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala lolwut Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:59   #23
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Drikker du eggemjølk?

Jeg har kun laget med salta smør. Lager av 6 eggeplommer i slengen, 8 dl vann, 150 gram smør, 1 ss sukrin og 12 dråper vaniljeessens.

Beste drikken ever. Smaker som vaniljesaus i H-melkkonsistens. Nydelig!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:07   #24
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikker du eggemjølk?

Lurer på om jeg også må prøve? Eer den virkelig så god at det også er vits i å prøve for oss som tåler melk og fløte?
Lager nemlig deilig kaffedrikk av fløte, vann, egg og kaffepulver av og til. Dette rister jeg bare i en shaker. Mye lettere enn eggemelk, så hvis det er ca like godt, så gidder jeg ikke prøve.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:11   #25
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Drikker du eggemjølk?

Jeg ville absolutt prøvd Nalana. Med vaniljeessens om du liker vaniljesaus.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar

Emneord
eggemelk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikker? Jabba Spørsmål og svar 11 28-01-09 15:57
Hva drikker dere ute på byn? annabanana Ketolysekuren 58 14-06-08 11:35
Hva drikker du? Neptun-86 Generell diskusjon 16 03-05-08 19:21
Hva drikker man i ED? Vibeke-67 Eurodiett 8 18-04-08 23:11
Hva drikker man? Elisabeth25 Lavkarbo generelt 4 29-06-05 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no