Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og blodsukker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-08, 15:05   #1
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Ketolyse og blodsukker

jeg har nå da etter og fremdeles hangle etter at jeg var syk i januar, diskutert med legen min vekt nedgang. og pga veldig ustabilt blodsukker ( og dertil helt sprø humørsvigninger) mente han at sånn lavkarbo ikke er tingen, han vil gjerne han meg på reductil eller den andre som jeg nå ikke husker selvsagt......
men jeg kunne nå tenkt meg og gå ned en del kg- og jeg vet motivasjon går rett i do om jeg ikke ser en dritt av endring på 1 uke. Noe må skje for at jeg skal beholde motivasjon!!!

noen her som kan svare på om blodsukkeret vil være jojo med ketolyse?

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 15:20   #2
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: ketolyse og blodsukker

og bare av undring.........på 7 uker hva kan man opp nå da? ca...

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 15:24   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: ketolyse og blodsukker

Det er jo nettopp ved lavkarbo (bla. ketolyse) blodsukkeret faktisk IKKE er jojo, men holder seg stabilt. Det er jo et av de store poengene i det hele tatt med lavkarbo. Legen din er nok ikke heelt oppdatert. Mange er til og med blitt friske av diabetes 2 pga. lavkarbo, nettopp pga. blodsukkeret som endelig kommer i balanse.

Hva man kan oppnå på 7 uker er så utrolig individuelt at det nesten er umulig å svare på, men på 7 uker merker man som regel STORE effekter i form av vekttap og bedre helse. Men husk at dette er en livsstil og ikke en kur (lavkarbo generelt, altså), og at man sannsynligvis vil få problemene tilbake om man går tilbake til sitt gamle kosthold etterpå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 02-03-08 kl 15:34.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 15:30   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ketolyse og blodsukker

Jeg har dia2 og blodsukkeret mitt har ikke vært lett å holde stabilt, selv med medisiner/tabletter.
Etter bare en uke i ketose kuttet jeg Metformin - tablettene og opplevde at blodsukkeret mitt var mer stabilt enn på flere år.

Var innlagt på sykehus en natt og fortalte at jeg gikk på lavkarbo bla pga diabetesen og fikk skryt for det av 2 leger. De syns det var svært fornuftig da jeg bare er 40 år.

Har begynt å ta Metformin igjen fordi jeg jo fortsatt er insulinresistent. Det skal også hjelpe på vektnedgang, det gjenstår å finne ut.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 16:37   #5
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodsukker

vel jeg tenkte og bruke det for og komme ned, etter hver 40 kg. for så å normalisere litt....

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 16:41   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

Normalisere kostholdet kan du selvsagt gjøre etterhvert, men vær obs på at du ikke bør gå tilbake til det gamle kostholdet ditt, for da havner du jo i samme "uføre" igjen vet du. Lavkarbo er en livsstil, men mengden karbohydrater kan økes noe etterhvert som man kommer ned på den vekten man er fornøyd med. Jeg har gått ned så og si alt jeg skal (62 kg) og teller ikke karbohydrater men jeg spiser helst ikke poteter, ris og pasta og foretrekker Lindbergbrød og rug-knekkebrød. Min mann teller karber siden han skal ned 20-25 kg og spiser mindre karbo enn det jeg gjør.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 16:47   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ketolyse og blodsukker

Opprinnelig lagt inn av lille74, her.

jeg har nå da etter og fremdeles hangle etter at jeg var syk i januar, diskutert med legen min vekt nedgang. og pga veldig ustabilt blodsukker ( og dertil helt sprø humørsvigninger) mente han at sånn lavkarbo ikke er tingen, han vil gjerne han meg på reductil eller den andre som jeg nå ikke husker selvsagt......
men jeg kunne nå tenkt meg og gå ned en del kg- og jeg vet motivasjon går rett i do om jeg ikke ser en dritt av endring på 1 uke. Noe må skje for at jeg skal beholde motivasjon!!!

noen her som kan svare på om blodsukkeret vil være jojo med ketolyse?

vil ikke anbefale reduktil ,ok du mister matlysten en kort stund
men den kommer fort tilbake , så det eneste i grunn du mister er masse penger ,og får hodepine i tillegg
nei blås i legen prøv ketolyse og vis han når du kommer tilbake, at du har gått mned i vekt og tilogmed prøver han vil ta har blitt bedre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm. "Skummel" fett-observasjon på Ketolyse SkinnyToBe Ketolysekuren 13 20-01-08 11:48
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no