Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 22:07   #1
livean
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
livean er på en erverdig vei

Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Hei!

Jeg begynte på lavkarbo før jeg giftet meg i høst. Da fikk jeg ganske voldsomme utslett i armhulene, og utslett og kuler i nakken/nederste del av hårfeste. Skjønte ikke hva det var, og trodde det kunne ha noe med stress i forbindelse med planlegging av bryllupet osv.. Fikk sterk kortisonsalve og oppløsning av legen, og det fungerte noe (i ettertid ser jeg at den sannsynlige grunnen til at kortisonen fungerte, er at jeg giftet meg, og at jeg da sluttet med lavkarbo... og dermed fjernet årsaken til problemet). Etter fire måneder med hvetebrødsdager (huff!), er jeg igjen igang med lavkarbo. Forhåpentligvis for siste gang. Det fungerer veldig bra, MEN! Utslettet er tilbake!! Nå gir det seg ikke. Og jeg har tenkt å holde på med lavkarbo en stund. Kortisonen ser ut til å ha minimal effekt, og den ene av de små kulene jeg hadde i nakken, har nå gått over til å bli en gedigen kul på ca 3 cm i diameter. Noen som har noen gode råd å komme med? Har hørt andre som har slitt med utslett, men føler at dette er verre enn det jeg har lest om tidligere her inne. Det begynner faktisk å bli så ille at jeg må vurdere å kutte ut hele greia, siden det jo virker som at kroppen kanskje tar skade av dette.. Men jeg vil jo fortsette, og er veldig motivert på alle mulige andre måter. Håper noen har lignende erfaringer, og sitter inne med noen "kjerringråd"!!

livean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:17   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Opprinnelig lagt inn av livean, her.

Hei!

Jeg begynte på lavkarbo før jeg giftet meg i høst. Da fikk jeg ganske voldsomme utslett i armhulene, og utslett og kuler i nakken/nederste del av hårfeste. Skjønte ikke hva det var, og trodde det kunne ha noe med stress i forbindelse med planlegging av bryllupet osv.. Fikk sterk kortisonsalve og oppløsning av legen, og det fungerte noe (i ettertid ser jeg at den sannsynlige grunnen til at kortisonen fungerte, er at jeg giftet meg, og at jeg da sluttet med lavkarbo... og dermed fjernet årsaken til problemet). Etter fire måneder med hvetebrødsdager (huff!), er jeg igjen igang med lavkarbo. Forhåpentligvis for siste gang. Det fungerer veldig bra, MEN! Utslettet er tilbake!! Nå gir det seg ikke. Og jeg har tenkt å holde på med lavkarbo en stund. Kortisonen ser ut til å ha minimal effekt, og den ene av de små kulene jeg hadde i nakken, har nå gått over til å bli en gedigen kul på ca 3 cm i diameter. Noen som har noen gode råd å komme med? Har hørt andre som har slitt med utslett, men føler at dette er verre enn det jeg har lest om tidligere her inne. Det begynner faktisk å bli så ille at jeg må vurdere å kutte ut hele greia, siden det jo virker som at kroppen kanskje tar skade av dette.. Men jeg vil jo fortsette, og er veldig motivert på alle mulige andre måter. Håper noen har lignende erfaringer, og sitter inne med noen "kjerringråd"!!

Har ikke noe godt råd desverre, synes du skal komme deg til legen jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:09   #3
livean
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
livean er på en erverdig vei

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Har vært der... var hos legen like før bryllupet, siden jeg hadde angst for å være hvit brud med rødt innslag... ..så nå har jeg brukt salvene som jeg fikk den gangen. Men de har liksom mistet effekten sin. Mistenker at det jeg trodde var effekt forrige gang, faktisk var at jeg sluttet med lavkarbo i forbindelse med bryllupet.. Ingen som har hatt samme problem?!?

livean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:46   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Hei,

Jeg har hatt det motsatt faktisk, med hissige underjordiske klumper langs hårfestet i nakken - ikke stilig med hestehale - før jeg begynte på lavkarbo. Mens nå er det rene svanehalsen og ikke en liten prikk engang.
Også slutt på vonde nupper innimellom håret.

Jeg tenker avgifting av noe slag, og at det sikkert har med kostholdet å gjøre, siden det kommer og forsvinner ettersom du går av og på. Flere her rapporterer om lengre perioder der det kommer uhumskheter overalt, både i oppstart og i ekstra strenge perioder.

Det kommer litt an på legen om du får noe råd, men h*n vil kanskje mene noe om hvorfor kremen ikke virker?

Lykke til!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:05   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Noen reagerer med f.eks eksem på ketonene som skilles ut via blandt annet svette. Kan det være grunnen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:19   #6
Wilhelm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bergen
Alder: 51
Innlegg: 6
Wilhelm er på en erverdig vei

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Jeg har og fått utslett med røde prikker på bryst og hele ryggen som klør veldig. Jeg trodde første det kanskje var splenda, da jeg har funnet masse info på nette om allergisk reaksjon på bruk av dette. Men jeg sluttet med splenda og egg, begynte å spise egg igjen og fikk utslettet tilbake. Så jeg tror, uten at jeg har tatt allergi test, at jeg har utviklet egg allergi. Tidligere spiste jeg 1-2 egg i mnd kanskje, og nå 3-5 for dagen. Etter jeg sluttet å spise egg igjen er utslettet på vei vekk, virker som det tar endel tid. Har mye mindre prikker og klør lite nå iforhold til hva det gjorde.

Så min anbefaling er å kutte ut egg eller andre matvarer enn spiser mye av, i forhold til tideligere. En kan utvikle allergi i voksen alder, selv om en ikke har hatt allergi tidligere!
Lykke til!

Wilhelm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:33   #7
biggirl75
Juniormedlem
 
biggirl75 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 10
biggirl75 er på en erverdig vei

Sv: Utslett i nakken og armhulene. Kuler i nakken ..!

Oij akurat sånn kløende kuler i nakken har jeg fått den siste tiden også og koblet ikke det sammen med kosten føre nå men når jeg tenker meg om så startet det når jeg begynte med ketogen kost :-/ uff jeg skal også ha den kosten en stund men blir gal av kløingen

biggirl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
kortison, kul, urtikaria, utslett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslett ... tina therese Fysisk og mental helse 7 02-04-10 12:18
Utslett Joranna Ketolysekuren 16 26-11-08 08:49
Er det normalt å få utslett? Hønemor Ketolysekuren 11 11-02-08 15:04
Cognac-kuler Nannah Kake/dessert og snacks 0 17-12-07 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no