Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett og dets virkning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-08, 00:25   #1
Sporty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 6
Sporty er på en erverdig vei

Fett og dets virkning

Hei

Har insulinresistens (selv om jeg er slank) og tenker denne type diett er livsnødvendig for å unngå medisiner i fremtiden, MEN jeg er kjempebekymret for fettet. Er det ikke en viss økt fare for å få blodpropp? Fett koagulerer jo blodet.....ifølge lesning på nett gjelder det spesielt egg og melk, produkter som har en sentral plass i ketolysedietten.....Er det noen som har noen tanker om dette? Torkil?

Mvh Sporty

Sporty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 02:01   #2
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Fett og dets virkning

Mye å lese og lære på mat&helse, synes jeg.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 08:17   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett og dets virkning

Fett koagulerer blodet? :undrer:

Det er mange myter om fett ute og går. Fett er ikke skadelig, men kombinasjonen fett + raske karber er det. Det er derfor bla. pizza (bakt på fint mel, selvsagt), hamburgere, pommes frites, potetgull og slikt er skadelig, ikke rene naturlige varer som kjøtt og melkeprodukter. Forresten, egg? Egg er jo friskmeldt for mange år siden. MELK har forresten ingen som helst plass på ketolysedietten pga. det høye karboinnholdet, men du mener kanskje andre melkeprodukter (smør, rømme, fløte osv)?

Her er et par linker:

Linker som bør leses av "fettmotstandere"

Melkefett er sunt

Egg øker ikke kolesterolet

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 10:32   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Fett og dets virkning

Nei, fett hoper seg ikke opp i årene og tetter dem. Det er skremselspropaganda. Skader på åreveggene som miljøgifter, frie radikaler, ødelagt protein, reagerte proteinkarber, insulin, transfett, etc forårsaker må repareres umiddelbart og dette gjør årene trangere og mindre fleksible. Reparasjonen er belegg på innsiden. Så påvirkes blodtrykket, hjertet får mer jobb, og belegget kan løsne og tett til.

Fett transporteres av kolesterol i kroppen enten det kommer fra tarmen eller det skapes i kroppen ved høyt blodsukker og høyt insulin. Friskt fett fra mat eller skapt i kroppen er helt naturlig og noe kroppen er laget til å behandle, men høyt insulin er en betennelsesaktig tilstand for kroppen som påvirker helsen negativt.

Høyt insulin skaper også betennelsestilstander i nyrene og er antagelig årsaken til urinstoffer og nyreproblemer for diabetikere.

Kombinasjonen høyt insulin og rikt med fett ser ut til å feile når det gjelder apetittkontroll. Søtt gjør en sulten selv om man egentlig er mett.

Jeg anbefaler ett fokus for deg og det er å redusere insulinnivået ditt, naturlig. Spis slik at du ikke trenger insulinet og ellers, spis naturlig mat som ikke er blitt forringet i kvalitet gjennom produksjon.

Det alle er enige om at er et gunstig fett er enumettet fett som du finner i raps, oliven, nøtter, smør, etc. Dette brukes kun til energi og burde funke bra som næring istedenfor karbo som vil drive insulinet. Og få i det nok omega 3 og begrens mengdene flerumettede billige planteoljer (som feks soyaolje og maisolje) og sky transfett som pesten (du finner dette i margariner, kjøpte bakevarer, fast-food)

Mange her inne spiser også naturlig mettet fett fordi det er stabilt, og naturlig og sunn energi for kroppen.

Diabetikerforbundet i USA anerkjenner også lavkarbo som et godt alternativ som koshold for diabetikere. Norge er fryktelig treige med slike endringer.

har du insulinresistens og spiser lavfett vil karboinnholdet uansett hva du gjør bli såpass høyt at du konstant går på litt for høye insulin og blodsukkerverdier ila dagen. Høyt insulinnivå = stor fettproduksjon internt i kroppen. Så et lavfett-alternativ hjelper veldig lite på fettnivåer i blodet.

http://kostreform.no/

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:38   #5
Sporty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 6
Sporty er på en erverdig vei

Sv: Fett og dets virkning

Hei sann

Tusen hjertelig takk for at dere tar dere tid til å svare Det er mange tanker som skal erstattes kjennes det ut som.......

Mvh Sporty

Sporty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:53   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fett og dets virkning

Ja, vi har alle vært der en gang. Jeg var faktisk hardbarka MOTSTANDER for 5-6 år siden. Nå er jeg helt motsatt, etter å ha brukt noen år på å virkelig sette meg inn i hva dette er for noe. Kritikere har som regel ikke lest noe annet enn et par tabloide feilaktige artikler og tror dermed de kan alt. Sånn var desverre jeg også. Huff.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 12:01   #7
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett og dets virkning

Ja, det å endre tankegangen er en omstillingsprosess. Etter en en og halv uke kan jeg fremdeles få dårlig samvittighet for eggene jeg spiser til frokost.

Men husker du ikke reklamen som gikk på TV for en stund siden: Ja til flere søndager? Altså, spis egg oftere enn på søndag.

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no