Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvordan går det?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-09, 18:28   #1
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Hvordan går det?

Hei alle sammen

Syns det er litt liten aktivitet her inne på forumet for oss med 30kg+ så tenkte bare å sjekke ståa litt. Hvordan har vi det??

Selv er jeg godt igang, føler at mye av det jeg gjør nå er blitt mer etablerte vaner. F.eks idag har jeg sittet på møte hele dagen på jobb og alle de andre kjøpte seg en sjokolade eller kake til lunsj. For det første fristet det meg ikke i det hele tatt. For det andre så tenkte jeg at "så dumme de er. Nå kommer blodsukkeret til å stige for så å dale, så det blir vel morsomt mot slutten av møtet med mange trøtte hoder"
Kjenner nesten ikke meg selv igjen

Ellers har jeg begynt så smått å komme i bedre form, noe som er en vidunderlig opplevelse! Begynner til og med å tenke på et eller annet idrettsmessig jeg kan ha som mål å delta på etterhvert, jentebølgen f.eks. Som sagt, jeg kjenner virkelig ikke meg selv igjen
Men jeg begynner å få veldig sansen for denne nye meg

Men hvordan går det med alle dere andre?
Sender en og håper alle har det bra

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 19:57   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvordan går det?

Hei, her går det på halv tolv.
Vekten går fort nedover, mistet min kjære i februar, så det er kanskje grunnen til at matlysten er vekk. Pluss at jeg har fått en alvorlig sykdom som tankene streifer mye rundt. Ja og enda mere grums i livet, men vekten går rette veien
og da fokuserer jeg på det.
Har kommet godt i gang med trening, greit å være best mulig form før operasjon/behandling. Svømmer 1-2 ggr uka og går tur så mye jeg kan. Joa
formen er bedre


Livet er herlig!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:05   #3
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Heisann du..

Ja er det ikkje deilig når man begynner å få den eksta energien? Tok meg selv her om dagen i å planlegge en lang gå tur og GLEDET meg.. *ler*.. Nesten så eg lurer på hvor gamle meg er blitt av...

Eg har det egenlig svært bra.. Er den lille ene kiloen unna 10kg del'e målet mitt.. *gliiis*.. Det er blitt mye enklere nå når eg har oppskriftene mer i fingrene.. Savner pepsimaxen og sjokolade.. Men det ordner seg.. Det er jaggu verdt resultatet..

Resultatet jah.. Nå har eg snart gått ned 10kg.. Men ser selv ikkje noe forskjell enda.. Gleder meg til hjernen tar igjen meg og vekta..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:09   #4
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Hei, her går det på halv tolv.
Vekten går fort nedover, mistet min kjære i februar så det er kanskje grunnen til at matlysten er vekk. Pluss at jeg har fått en alvorlig sykdom som tankene streifer mye rundt.

STOR .. Utrolig sterkt av deg å holde kuren med så mye i tankene.. Ser jo selv hvor vanskeligere det er bare når eg stresser litt.. enda en stor ..


Livet ER herlig!

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:21   #5
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvordan går det?

Takker jinto, er i underskudd på klemmer

Klemmer tilbake!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:21   #6
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Hvordan går det?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Hei, her går det på halv tolv.
Vekten går fort nedover, mistet min kjære i februar, så det er kanskje grunnen til at matlysten er vekk. Pluss at jeg har fått en alvorlig sykdom som tankene streifer mye rundt. Ja og enda mere grums i livet, men vekten går rette veien


Hei
Utrolig sterkt gjort av det å holde ut med slanking med all motgangen.
Håper det går fint med deg

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:25   #7
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvordan går det?

Takk Kreta,- nå skal ikke tråden handle om meg da!
Hvordan går det med dere

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:33   #8
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Hvordan går det?

Du fortjener litt omsorg skautrollet så bare ta i mot!!

Meg går det fint med, har gått 5 uker på ketolyse nå og gått ned 7,7 kilo. Storfornøyd så langt. Syns det går lett med kostholdet og savner igrunnen ikke noe. Spiser litt brøderstatning, salat hver dag, smør, rømme, egg bacon og kosttilskudd. Rutinen er på plass!

Det jeg ikke er noe flink til er å bevege meg, der må jeg bli flinkere.

Gøy å lese erfaringene til andre her inne!

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:34   #9
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan går det?

Tja... Hvordan går det? Stillstand stillstand og atter stillstand. Synes jeg har vært flink jeg. Har hatt to endagssprekker siden nyttår, kuttet ned på søtningsmidler, bær, tomater, hadde en kort periode da jeg kuttet ned på meieriprodukter. Tar pillene mine, drikker vann, prøver å i det minste gå en tur hver dag... Men skjer det noe? Nix! Måler meg med målebånd, men har ikke gått verken en eneste cm opp eller ned siden 2. jan. Kom nettopp inn etter en liten rusletur med bikkja. Får alltid tenkt litt når jeg er ute og går. Gikk akkurat og tenkte på at jeg vet ikke om jeg er sint eller lei meg for at INGENtiNG skjer på vektfronten. Jeg er vel både sint og lei meg på en gang. Syns det er urettferdig. Men holder ut. Har rutinene på plass. I det minste går jeg ikke opp. Også er det da en del andre hyggelige bivirkninger. Får bare håpe at det løsner snart.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:37   #10
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Hvordan går det?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Tja... Hvordan går det? Stillstand stillstand og atter stillstand. Synes jeg har vært flink jeg. Har hatt to endagssprekker siden nyttår, kuttet ned på søtningsmidler, bær, tomater, hadde en kort periode da jeg kuttet ned på meieriprodukter. Tar pillene mine, drikker vann, prøver å i det minste gå en tur hver dag... Men skjer det noe? Nix! Måler meg med målebånd, men har ikke gått verken en eneste cm opp eller ned siden 2. jan. Kom nettopp inn etter en liten rusletur med bikkja. Får alltid tenkt litt når jeg er ute og går. Gikk akkurat og tenkte på at jeg vet ikke om jeg er sint eller lei meg for at INGENtiNG skjer på vektfronten. Jeg er vel både sint og lei meg på en gang. Syns det er urettferdig. Men holder ut. Har rutinene på plass. I det minste går jeg ikke opp. Også er det da en del andre hyggelige bivirkninger. Får bare håpe at det løsner snart.

All ære til deg som ikke gir opp!!! Håper det løsner snart

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:37   #11
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Hei dere!!
Her går det egentlig veldig greit. Hadde en planlagt sprekk i helgen, men problemet med sprekk for meg er at de plutselig varer flere dager enn planlagt. Er vanskelig å hente seg inn igjen etterpå. Men har gått veldig fint i dag. Sliter med søthunger i dag, men satser på at den er over om noen dager.
Må jobbe av meg helgens utskjeielse, men så er jeg klar igjen. Blir litt dårlig med trening for tiden siden mannen jobber mye overtid, men jeg kaver meg sakte nedover da jeg har en fysisk jobb.
Synes det nye liver er helt fantastisk - og jeg gleder meg til forsettelsen!!! Jeg SKAL klare å nå målet før sommeren!!!!

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 22:28   #12
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvordan går det?

Vel, jeg tok av 7 kg, sluttet med diett, la på meg 7 kg.. så for 3 uker siden startet ketolyse/fedon dietten igjen, og denne gangen kjenner jeg at jeg er mye mer motivert og koser meg mer med maten som er lovlig å spise! For den er jo knallgod!! Så -3 kg foreløbig

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 22:38   #13
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan går det?

Slenger meg på jeg også... Her har jeg gått ned 8,5 kilo siden 15. januar, og har begynt å få positive kommentarer fra andre Blodsukkeret er stabilt, søttrangen MYE mindre, pepsi max-avhengigheten ute av verden og magen er mye roligere.
Formmessig er det fortsatt berg og dalbane, men det har jo mer med hypothyreosen enn vekta å gjøre da... Blir sakte men sikkert bedre der også.

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 23:13   #14
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Hei alle flinke medsöstrer! Jeg står veldig stille for tiden,men blir litt "oppmuntra" av alle som er i samme situasjon,at det ikke bare er meg mener jeg....Har tro på at det vil lösne.Har nå begynt å ta ekstra magnesium,og merker magen går i gang litt lettere(sikkert fordi de inneholder litt malitol)Deilig at våren er like rundt hjörnet og at vekta tross alt har beveget seg nedover.Det er jeg overbevist om at den vil fortsette å gjöre......snart!GOD NATT alle sammen!

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 00:04   #15
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvordan går det?

hei!

Jeg står også på ett "platå" for tida. Har gått ned 11,5 kg siden jul, og er kjempefornøyd med det, men merker at det røyner litt på tålmodigheten når jeg står stille et par uker. Er vel fordi jeg ikke har slanket meg så lenge av gangen på mange år, og når jeg da endelig synes jeg er kjempeflink ift. hva jeg tidliger pleide å spise, forventer jeg meg at ting skal skje raskt!!! men det går vel lettere når den nye maten blir en rutine, og jeg ikke lenger tenker på at jeg slanker meg 24 timer i døgnet!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 12:21   #16
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Opprinnelig lagt inn av Solange

Har gått ned 11,5 kg siden jul

.. Det er jo kjempebra

Opprinnelig lagt inn av Solange

men merker at det røyner litt på tålmodigheten når jeg står stille et par uker. Er vel fordi jeg ikke har slanket meg så lenge av gangen på mange år,

Eg har så langt ikkje gått ned meir enn høgast 0,7kg i uka på denne kuren.. Selv om eg hadde 40kg+ å ta av.. Har også hatt 2-3 stillestående uker.. Der vekta heller går opp enn ned.. Dette uten at eg har vært noen jojo-slanker.. eller noen som helst annen slanker egentlig.. Hører/leser også at andre som meg opplever samme tingen.. Så eg sier bare at slik er det med alle.. Det er nok mye heller kroppen din som har ei dårlig uke.. enn resultat av tidligere slanking..

Opprinnelig lagt inn av Solange

men det går vel lettere når den nye maten blir en rutine, og jeg ikke lenger tenker på at jeg slanker meg 24 timer i døgnet!

JA!.. Etter litt tid.. Når søt suget forsvann og eg begynte å få litt variasjon pga fleire oppskrifter.. Da kom gla følelsen.. Alt kommer så mye enklere nå..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:13   #17
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hvordan går det?

Her er det også "stand by". Har gått ned ca 7 kg. siden 11 januar. Lurer på om jeg spiser litt for lite. 1 grovt knekkebrød / rugskive til frokost med ost og skinke. Det samme eller omelett til lunsj + en fruk (eple eller pære) Middag består av blomkål og eller brokkoli, kjøtt eller fisk (kun proteiner) og evt. salat. Det er ikke ofte det blir spist noe mer enn dette, for jeg er rett og slett ikke sulten. Hender at jeg tar en frukt til kvelds evt. Litt trim i form av gåing blir det hver dag..

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:49   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan går det?

Joda - jeg klager heller ikke! Jeg har siden begynnelsen på nov - 08 gått ned 11 kg og er vel i grunnen fornøyd med det. Kunne selvfølgelig vært mer - men så lenge det er jevnt nedover og ikke stillstand (og for ikke å nevne det unevnelige - OPP!!!) så skal jeg være fornøyd med det. Nå har jeg vært heldig så langt og ikke hatt noen lange platåer - hadde opp en uke her for en stund siden og det likte jeg dåååårlig....
Jeg er like spent hver gang jeg skal på vekte - og gruer meg noe helt enormt - vet at dagen min ikke blir helt den samme hvis vekta skulle vise opp....men heldigvis har ikke det skjedd så ofte da...

Jeg spiser egg & bacon til frokost, sjelden lunch (men gjerne at per hasselnøtter), mye wok med gr.saker og kjøtt/fisk/kylling til middag og en skive eller to med proteinbrød til kveldsmat. Det brødet er fryktelig godt! Jeg er lite flink til å variere maten - men av en eller annen grunn er jeg fremdeles ikke gått lei.
Drikker nok ikke nok vann - men får i meg en del.

Denne uka og den neste har jeg en slags test pågående. Jeg har tidligere tatt MCT-olja men nå er jeg tom og har ikke kjøpt ny. Så da skal det bli spennende å se om jeg går mindre ned i vekt uten den.

Etter 11 kg så merker jeg det godt på klærne og svigermor har kommentert at hun har sett at jeg har tatt av. Gleder meg til å få høre det av andre også! Det skal jammen bli en seier!

Må jo bare si at jeg er utrolig imponert av dere som opplever stillstand og fremdeles holder ut!!! Jeg tror, ærlig talt, jeg selv hadde blitt gal!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:29   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det?

Det tusler og går.. På en måte føler jeg det går jevnt og trutt, men når jeg ser på det store bildet så har det jo ikke skjedd så mye... Men jeg har i det minste kommet til et nivå på vekta jeg ikke har vært på 5-6 år, det er da noe!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 23:10   #20
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan går det?

Må si jeg jobber mye for å holde fokus. Er liksom ikke så godt i siget som jeg skulle ønske med mat og trening, men jobber for saken. Personlige ting gjør at jeg sliter litt ekstra for tiden

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 19:28   #21
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Så flott at det går bra for oss!
Erfaringsmessig syns jeg det er vanskelig å følge opp en slankekur (uansett hvilken) etter 2 måneder.... Tror det er fordi at de rundt meg ikke er like entusiastiske som i starten og at de er litt lei av alt matpratet Og at jeg begynner å tenke tanker som at "nå fortjener jeg snart å skeie ut litt" Og det vet jeg er farlig!!!

Men med dere på lag, så er motivasjonen enda tilstede, så jeg er utrolig glad for all den inspirasjon og støtte som finnes her inne


Og til deg Skautrollet
Først og fremst vil jeg gi deg en diger
Det er utrolig sterkt at du klarer å holde fokus på kosthold med de utfordringene du har nå. Jeg håper at alt går bra med deg når det gjelder helsa di og at du finner styrke og mening til å fortsette livet uten din kjære.
Ta vare på deg selv

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:55   #22
totteline
Juniormedlem
 
totteline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: STAVANGER
Innlegg: 34
totteline er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

Så flinke dere har vært alle sammen
her tusler å gå det sakte men sikkert nedover . Startet 19.1 og har til nå gått ned 4.9 kg. det er selvfølgelig bra det men ville jo selvsagt gått ned mere.
Kjenner at kroppen begynner å komme i form. Maten synes jeg er kjempe god og har ikke noen problemer med å holde kuren.

Så denne kuren kan jeg holde på en stund

__________________


totteline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:34   #23
fagremøy79
Medlem
 
fagremøy79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 44
Innlegg: 80
fagremøy79 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det?

her går det bra minuset føler jeg er at jeg har nå stått stille i 3 uker. sikkert vanlig, men føler panikken kommer snikende
er ikke flink å trimme så det er vell det som må til tenker jegskal ut å trave meg en tur i dag så får vi se etterhvert
har jo gått ned mye men er 1,9 kg fra å komme under 100 og di kiloene henger jammen godt

__________________




fagremøy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 17:20   #24
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvordan går det?

Jeg begynte 16. juni i fjor, men gikk mest ned til å begynne med.

For meg har det vært nærmest stillstand, med ørkenvandring opp-og-ned mellom 93 og 95 kg, siden november. Men i går kunne jeg notere 92,9 kg og i dag var det 92,6 kg. Så jeg håper at det ENDELIG er i ferd med å løsne for meg …

Men det er litt jobb å holde seg motivert, når det står stille så lenge. Jeg er så heldig å ha en mann som støtter meg 100% og som liker å spise den samme maten (bare at han tar ris og sånt ved siden av). Og mine voksne barn orker å høre på meg når jeg snakker om dietten og respekterer meg for at jeg klarer det. Flere av mine venninner er også ganske tålmodige lyttere, selv om de ikke har vektproblemer. Noen av dem er for så vidt interessert i lavkarbo av andre helsemessige årsaker.

Det har ikke vært aktuelt for meg å skeie ut på denne kuren, det er nesten litt rart at jeg har klart å være så konsekvent. Men det er selvfølgelig fordi jeg ikke må gå sulten og fordi maten er god. (Jeg er ikke så flink til å variere, men det er jeg ikke ellers heller.) Forunderlig nok går det rimelig bra å huske tablettene også.

Mosjonen er min dårlige samvittighet.

Motivasjonen min denne gangen handler nok om at jeg har vært så hemmet i min livsutfoldelse av vekten, at jeg på en måte har "fått nok" og tenkt at "slik vil jeg ikke ha det". Jeg har også hatt frykt for en uverdig alderdom på grunn av vekten.

Så har jeg gitt meg selv god tid, slik at jeg ikke er blitt alt for skuffet selv om det har gått S A K T E …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 17:34   #25
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan går det?

Høres ut som der er mange fornuftige tanker ute og går i denne tråden!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypocol - hvordan få tak i silje Kosttilskudd 3 20-03-07 20:54
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 17:05
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03
Hvordan stå i mot? Summer Lavkarbo generelt 3 08-03-04 10:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no