Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Syntetisk vs. naturlige vitaminer

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-05, 04:29   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Syntetisk vs. naturlige vitaminer

Nå har jeg spurt om dette i mange tråder, men sløv som jeg er så finner jeg ikke igjen hvilke tråder..

Altså. Jeg leste et sted på forumet, at når det gjelder akkurat C-vitamin, så er det ingen forskjell på opptak i kroppen på syntetisk og naturlig form..

Stemmer dette?

---

Og når det gjelder andre vitaminer.. hvilke er best på hvilken fremstilte måte? Eller er det slik at alle er best i naturlig form? Eller?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 09:45   #2
Dirgni
Juniormedlem
 
Dirgni sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 23
Dirgni er ny på veien

Jeg var på et kurs om kosthold og helse i januar med ei som var ekspert på kosttilskudd. Hun mente man burde kjøpe naturlig form (selv om denne koster litt mer....), men tror hun nevnte noe om at på noen vitaminer var det ikke noe forskjell på naturlig eller syntetisk.

Men generelt, kjøp naturlig!

__________________
Lavkarbo er den beste migrenemedisin
Dirgni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 11:55   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg er LITT usikker her, men vet iallefall at man ikke kan fremstille verken C-vitaminer eller B-vitaminer naturlig, så disse er alltid kjemiske. Da mener jeg ikke preparater ala Ølgjær, Nypepulver osv, men de rene vitaminene. Og opptak er det jo.

Men som Dirgni sier så er det alltid best å få i seg organiske vitaminer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 15:14   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

I life-magasinet jeg fikk i posten i dag, reklameres det for C-vitaminet:

Prosan Super C-200
Ved å tilsette Bioflavonoider (Vitamin P) i et C-vitaminpreparat, øker opptaket av det viktige C-vitaminet slik at det utnyttes bedre i kroppen. Prosan Super C-200 gir deg mye C-vitamin for lite penger. Syrenøytral.

180 tabl. Veil: kr 94,-. NÅ 79,-.

Jeg kan ikke se hvor mye hver tablett inneholder...
Men jeg lurer på om disse er ok? Noen som har erfaring eller innspill?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 08-03-05, 15:29   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Og hva med C-vitaminer i brusetablettform???

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut med vitaminer og mineraler themonk Kosttilskudd 29 15-05-12 14:19
Vitaminer Ruska Kosttilskudd 5 27-01-05 17:03
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41
Vitaminer Gir Lavkarbo generelt 3 17-11-04 23:45
Vitaminer, Nå Er Jeg Fortvilet Amygdala Kosttilskudd 4 21-07-04 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no