Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sukkerfritt godteri

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 22:51   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sukkerfritt godteri

Vil tipse om denne butikken som selger en del sukkerfritt godteri - bl.a deBron: http://goodcandy.no/
Ikke så ille porto heller om man ikke skal bestille så mye.....

Noen som vet hvor mange karber det er i den salte lakrisen dems?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:25   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt godteri

Hei,
For næringsinnhold så henvises det til leverandørens hjemmesider, der finner man følgende:

Dynamitt salt laksris 50 g
Innehållsdeklaration:
Vetemjöl, melass, glukossirap, ammoniumklorid,lakrits, veg. fett, salt, ytbehandlingsmedel: (veg. olja, glycerylmonoserat, veg. fett), emulgeringsmedelglyserolmonoserat), aromämne, färgämne: E153.


Fant ingenting vedrørende fordelignen, men dette høres ikke akkurat lavkarbovennlig ut. Ikke alt som blir annonsert som, sukkefritt, naturlig og sunt er egnet på et lavkarbo kosthold.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 01:35   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Sukkerfritt godteri

Hm, den kløver'n ser ut til å ha 51,4g karbohydrater, hvorav 50,9g er sukkeralkoholer og 0,5g er sukker (pr 100g)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:22   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sukkerfritt godteri

Hmmm - hvorfor er det hvetemel i salt lakris ???
Polyoler - det kan altså trekkes fra ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:47   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkerfritt godteri

Hei,
Yepp, kanske vanlig med hvetemel i lakris, mange som har gått på en smell der…
Det høres unektelig rart ut med mel i lakrisen, ikke sikker på hvorfor man bruker det, har hørt om flere nydiagnostiserte glutenalergikere som har gått fem på med lakris.


Polyoler/sukkeralkoholer kan trekkes i fra!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:57   #6
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri

Jeg benytter meg av og til av sukkerfritt godteri. Men jeg merker at jeg begynner å bli litt lei den der "må-være-alene-når-jeg-har-spist-sukkerfritt-snop" greia. Jeg får så SINNSYKT oppblåst mage, som ja - gir fra seg sitt etter en stund. Så jeg merker faktisk at jeg tillater meg mer og mer veldig mørk sjokolade istede.
Og bare for å ha sagt det (advart): jepp, både lakrisen, fruktgummien og fruktkaramellene er knallgode! Men tar dere mer enn et par stykker... Jøye meg det gjør vondt!
Også nevner jeg i samme slengen at maltitol har en GI (glykemisk indeks=en pekepinn på hvor raskt blodsukkeret stiger) på rundt 40. Så selv om karbene er alkoholer og ikke blir tatt opp i kroppen, så skaper de trøbbel med blodsukkeret vårt. Greit å vite

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfritt godteri ??? supermama Spørsmål og svar 0 05-08-11 17:59
Sukkerfritt godteri, men? Pearle Andre dietter 6 05-04-11 23:22
Sukkerfritt godteri? Matilde Ketolysekuren 33 09-01-11 11:20
Sukkerfritt godteri fra lavkarbopikene Tariana Spørsmål og svar 4 11-01-09 12:25
Sukkerfritt godteri hos Mix Marianne Nyheter / media 9 19-01-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no