Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går opp i vekt, spiser jeg for mye?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 09:40   #1
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Går opp i vekt, spiser jeg for mye?

Hei!
Er litt fortvilet nå fordi jeg legger litt på meg selv om jeg lever som jeg har gjort ei god stund nå.
Veide 74, i dag var det 75.6. Ikke noen grunn til å bli hysterisk, men må stoppe det med en gang så det ikke blir mer.
Det har ikke vært noen utskeielser i påska, er så fornøyd med det jeg spiser uansett.
Ellers: jeg er 55 år, så det er lite hormoner ute og går, 179 høy, trener 3g i uka ellipse og styrke, tur 2-3 ganger i uka. trening er primært for hela si skyld, er benskjør + revmatiske tendenser.
Føler absolutt ikke jeg spiser for mye, kjempesulten hver morgen, føler aldri at jeg er over mett!

Under ligger et eksempel på en helt vanlig dag for meg, Kan noen se litt på den og gi meg noen tips om det ligger noe her som kan gi vektøkning? For lite fett?? for mye protein??
Takk på forhånd!

__________________


]

Sist redigert av benam : 13-04-09 kl 21:52.
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 11:08   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Går opp ivekt, spiser jeg for mye?

Hei. Først må jeg si at du har en imponerende aktivitet for din aldersgruppe.

Du spiser nok for mye protein. Overskuddsprotein omdannes til glukose. Du trenger ikke mye. Selv denne karen greier å vedlikeholde musklene på 80 gram dagen. Du trenger mest sannsynelig enda mindre.

Har du prøvd tilskudd som MCT-olje/cocosa? Det får opp fettandelen og øker angivelig forbrenningen. Dessuten kan vekten din midlertidig påvirkes av høyt saltinntak, siden salt binder vann.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 11:38   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Går opp ivekt, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Hei. Først må jeg si at du har en imponerende aktivitet for din aldersgruppe.

He he. Du må være ganske ung, Danish!

Hvis du er sulten hele tiden, og våkner kjempesulten hver dag, får du i deg for lite mat. Særlig fett. Jeg gjetter på fett, selv om jeg ikke har sett hva du spiser.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 13:55   #4
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Går opp i vekt, spiser jeg for mye?

En normal dagsmeny for meg kan se sånn ut
Brokkoli 100 gram
Blomkål 100 gram
Agurk 50 gram
Paprika rød 30 gram
Isbergsalat 100 gram
Tomat 1 stk

Lettrømme 100 gram
Cottage Cheese 120 gram
Gulost 165 gram
TineSmør 25 gram
Philadelphia 20 gram
Apetina fetaost 50 gram

Ketolysebrød 100 gram
Solsikkefrø 25 gram
Egg 2 stk
Frokostsalat Delikat10 gram
Torskefilet 200 gram

Dette gir
25 gram karber (5,3%)
146 gram protein (28%)
156 g fett (66.7%)
Ca. 2100 kalorier.

Jeg vet godt at jeg ikke skal henge meg opp i kalorier, men syns jo kanskje det skulle være mer enn nok med 2100?
Vil gjerne ha synspunkter på sammensetningen av dagsmenyen.
Spiser ikke kjøtt utenom kylling/kalkun.

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 14:02   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Går opp i vekt, spiser jeg for mye?

Jeg ser du har endel melkeprodukter i menyen din. Jeg spiste omtrent som deg og gikk opp, men begynte å gå ned igjen da jeg kuttet ut alle melkeproteiner.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 14:25   #6
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Går opp i vekt, spiser jeg for mye?

Ja er nokså avhengig av meieriprodukter, vet ikke hva jeg evt skulle erstatte det med? FORSLAG?
Fordelingen av karbo/fett/protein, hva syns dere om den??
25 gram karber (5%)
146 gram protein (28%)
156 g fett (66.7%)

Sjekket at skaldemann har en fordeling på 5%karbo, 20% protein og 75% fett. Er det noen som klarer å følge det?

__________________


]

Sist redigert av benam : 14-04-09 kl 08:33. Årsak: skrive litt mer for å håpe på et svar fra noen som har greie på det.
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt? Imse Lavkarbo generelt 45 15-04-09 15:53
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no