Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-11, 11:19   #1
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Hehe, kjøpte VG i stad og fikk nesten sjokk da hele forsiden var dekket av;
LAVKARBO
GJØR DEG
FRISKERE

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:40   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Velkommen etter, VG.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:45   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Ambivalent, anyone?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 11:46   #4
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Og artikkelen er godt skrevet, og viser til forskning av bl.a Espen Rostrup - med fokus på riktig erstatning for karbene, altså naturlig fett og grønnsaker

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:00   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Jeg begynner å bli drittlei medienes omtale av lavkarbo, for den ene dagen er det bra og den andre farlig og journalistene har ikke peil. Er de heldig får de intervjuet noen som har peil, andre ganger får de tak i folk som ikke har peil, men som alikevel har mye dritt å si om lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:20   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg begynner å bli drittlei medienes omtale av lavkarbo, for den ene dagen er det bra og den andre farlig og journalistene har ikke peil. Er de heldig får de intervjuet noen som har peil, andre ganger får de tak i folk som ikke har peil, men som alikevel har mye dritt å si om lavkarbo.

Men verden går framover. Såvidt jeg har fått med meg er det lenge siden noen har blandet ketose og ketoacidose.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:30   #7
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Men verden går framover. Såvidt jeg har fått med meg er det lenge siden noen har blandet ketose og ketoacidose.


Ja der sier du noe, når jeg tenker etter er det en stund siden jeg har lest noe slikt

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:05   #8
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Hehe, kjøpte VG i stad og fikk nesten sjokk da hele forsiden var dekket av;
LAVKARBO
GJØR DEG
FRISKERE

Her er artikkelen for de som er interessert








Edit: Sukk, nå har jeg prøvd så lenge å legge ut dette.. Gir snart opp. Her kan dere se artikkelen, tror jeg??


http://bildr.no/view/995068
http://bildr.no/view/995072
http://bildr.no/view/995081

__________________



Sist redigert av Supah : 09-10-11 kl 13:08. Årsak: Dumme bilder.
Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:29   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Her er artikkelen for de som er interessert








Edit: Sukk, nå har jeg prøvd så lenge å legge ut dette.. Gir snart opp. Her kan dere se artikkelen, tror jeg??


http://bildr.no/view/995068
http://bildr.no/view/995072
http://bildr.no/view/995081

Du fikk det til. Tusen takk!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:54   #10
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du fikk det til. Tusen takk!


Flott!

Bare hyggelig!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:55   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Det måtte være litt av en kamel og svelge for VG, men spørs om de tapte mye kunder med det lavkarbohatet sitt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:56   #12
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ambivalent, anyone?

Smart å innlemme lavkarbo i vektklubbkonseptet. Det er ikke avisa de tjener mest på.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:03   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

De må jo tilpasse seg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:09   #14
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Ja, nå kom tilpasningen! Jeg gleder meg over at den kom fortere enn jeg fryktet! .

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:11   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det måtte være litt av en kamel og svelge for VG, men spørs om de tapte mye kunder med det lavkarbohatet sitt.

Det gjorde de nok. Det jeg lurer litt på er hvor de nå skal skaffe kvalifiserte folk til den delen av vektklubben...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:16   #16
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Wow dette hadde jeg aldri trodd fra VG

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:22   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det gjorde de nok. Det jeg lurer litt på er hvor de nå skal skaffe kvalifiserte folk til den delen av vektklubben...

Hadde de ikke et helt kurant nettmøte her for et par dager siden, ang karboredusert middag?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:06   #18
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Står på den siste siden at man må unngå pølser og kjøttdeig? Hmmm, javel?
Kjøttdeig er det vel ikke noe problem med? Pølser, joda, det kan jeg forstå om du velger feil pølser... Menneh finnes jo maaange pølser som funker finfint også

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:25   #19
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Står på den siste siden at man må unngå pølser og kjøttdeig? Hmmm, javel?
Kjøttdeig er det vel ikke noe problem med? Pølser, joda, det kan jeg forstå om du velger feil pølser... Menneh finnes jo maaange pølser som funker finfint også

Tror kanskje at det også skules til andre ting enn karboinnholdet akkurat der. I valg av fett og protein kilder så ønskes kanskje mer av fisk og hvitt kjøtt. Enn videre så er det for mange ønskelig med "rene" og uprosesserte matvarer, og da ryker pølser og kjøttdeig fort ut.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:42   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hadde de ikke et helt kurant nettmøte her for et par dager siden, ang karboredusert middag?

Mulig? VGbesøk regnes i enhånds antall pr måned hos meg... Så jeg har ikke fått det med meg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:49   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Tror det var på VGnett hvertfall De kan det nok, innerst inne

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:07   #22
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Veldig bra at de har valgt å snu. Har skrevet ut artikkelen, og skal legge den på personalrommet, så kan skeptikerene lese

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:06   #23
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg begynner å bli drittlei medienes omtale av lavkarbo, for den ene dagen er det bra og den andre farlig og journalistene har ikke peil. Er de heldig får de intervjuet noen som har peil, andre ganger får de tak i folk som ikke har peil, men som alikevel har mye dritt å si om lavkarbo.

Jeg er helt enig. Digget Nytt på Nytt som harselerte med mediene angående dette fredag for en uke siden!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:10   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Jeg ble oppringt av en vg journalist på torsdag med spørsmål omå stille opp i avisen og snakke om lavkarbo for PCOS. Mulig det var i samme forbindelse? Jeg takket hvertfall nei, bare orker ikke de kjenner jeg...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 08:54   #25
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: VG i dag; LAVKARBO GJØR DEG FRISKERE

Jeg synes artikkelen var bra. Espen Rostrup er en kar som selv mange av motstanderne har respekt for i motsetning til Polezinsky (selv om jeg mener han har mye rett i det han sier) som tidvis er krass og legger seg ut med de fleste. Rostrup, Enfeldt og flere andre "nyfrelste" lavkarbere med mye tung argumentasjon bak seg er nok det som skal til for å nå ut til et bredt publikum og stoppe kjeften til mange av motstanderne. Litt synd at Polezinsky, Dahlqvist osv som var pioneerer og pløyde opp marka ikke får ta del i innhøstninga i samme grad siden de er uglesett blant ernæringsmyndighetene, mens Rostrup m.fler er akseptert av de fleste.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Friskere fremtid av Terje Sandberg xtra Bøker om ernæring og helse 2 29-08-10 17:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no