Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva spiser dere som snacs?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-07, 23:37   #26
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Nå har jeg nesten mistet all lyst på søtsaker. Kona kjøpte en Bocca mørk-sjokolade til meg idag, har ikke spist den opp enda. Jobber med saken...

Søtt og "snacks" for meg nå; er Stevia i teen og fruktose i frokostblandingen. Nam, nam!

(PS: Jeg har ikke mistet lysten på søtsaker fordi jeg har fått i meg så mye søt, men fordi jeg ikke føler behovet lengre.)

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:51   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

I mangel av noe annet har jeg noen (2-3) dager spiser 5 gram Michel Cluizel 99% sjokolade. I bittesmå biter, bruker sikkert 1/2 time på 5 gram.

Så kommer jeg hjem i går kveld og min kjære har kjøpt Lindt Excellence 85% til meg. Jeg brekker av en rute (10 gram) og tar mine sedvanlig bittesmå biter som smelter på tunga..... og oppdager til min forbauselse at denne smaker veeeeeeldig søtt ! Smaken forandrer seg jammen fort !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:30   #28
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Ellers så får du jo kjøpt lav-kalori (og 0-karbo) gele i butikken. Nydelig sammen
med pisket fløte

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:36   #29
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Røkt spekeflesk med holiday dipmixed sæterrømme. Nammmmm

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 11:34   #30
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Veldig lite, men med høyt aktivitetsnivå tar jeg litt nå og da, men suget er borte, så det er mest av "respekt".

-Liten bit mørk sjokolade (70 + %) med kaffe
-En del peanøtter (flott treningskost....mugg-greier??? ikke rart noen synes jeg er en muggen fyr)
-peanøttsmør på skje!
-litt salami

  Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:31   #31
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere som snacs?

hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:34   #32
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?

På helsekost. Sjekk om de har sukkerfri.
Og på en del matvarebutikker..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:39   #33
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere som snacs?

da må jeg ned å handle igjen er det mye karbo i dem?

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:43   #34
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere som snacs?

og hva er prisen?

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:45   #35
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen
Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:46   #36
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

og hva er prisen?

Litt varierede tror jeg. Jeg gav 25 kroner for den plata jeg kjøpte...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:47   #37
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman

jeg og er tidligere sjokoman spiste sjokolade så å si hver dag i slutten før jeg tok tak i problemet

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:49   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

[left]

jeg og er tidligere sjokoman spiste sjokolade så å si hver dag i slutten før jeg tok tak i problemet

Kjenner til det.

Så jeg koser meg heller med fleskesvor eller maarud sin baconsnacks.. Da tirrer jeg ikke søtbehovet, liksom...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:03   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Peanøtter inneholder ofte en muggsopp som produserer et giftstoff som kalles aflatoksin. Det er ikke rart at mange er allergisk mot det. Bare som en fun fact liksom.

Dette har jeg aldri hørt om! Interresant!
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:10   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?

Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg freia.jpg (460,9 KB, 2 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:13   #41
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den)

Bocca står det ikke næringsinnhold på pakka....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:17   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bocca står det ikke næringsinnhold på pakka....

Jammen gjør det ikke det da??
Hmm.. Lenge siden jeg konsumerte sjokkis. Avventer til sommeren og den flotte kroppen min
Men jeg mener bestemt at den er minst 75%. Kjekt uansett med størrelsen. Men det SKAL jo strengt tatt stå næringsinnhold på pakken, noe annet er vel ikke lov med norske produkter. Må sjekke neste gang jeg er i butikken...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:17   #43
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Dette har jeg aldri hørt om! Interresant!
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da.

Nei, jeg tror det i hovedsak gjelder peanøtter. Alle nøtter kan vel bli angrepet av muggsopp da. Samme som med kakaobønner. Derfor smaker ofte billig økologisk sjokolade ganske ekkelt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:20   #44
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den)


På Meny har de også en mørk økologisk sjokolade som er 86%.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:20   #45
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Jeg har hatt piska krem som snop...og det har blitt altfor mye i det siste!
Vært flink med kosten i det siste , bortsett fra det med for mye krem.
...huff..er ofte slik med meg, får dilla på noe, og så blir det for mye. Før var det nøtter, nå krem (begge deler er jo ikke bra i svære mengder!!)...

Hvorfor kan jeg ikke ha dilla på...vann?!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:23   #46
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Jeg spiser mørk sjokolade, atkins hazelnut crunch, nøtter, bacongull og bær eller frukt med vaniljekesam. Dessverre har det en tendens til å bli for mye av dette når jeg først begynner..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 18:55   #47
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Iskrem er alltid snadder også sånne mørke sjoko cookies de har på deli de luca. Har ingen lavkarbo snacks jeg spiser. Spiser bare sånt på karbo-dagene mine. Tro meg, du får muskler av sånt, 4 dager lavkarbo og så etter middag den fjerde dagen spiser man det man vil og gjerne en høykarbo middag.

Det funker bedre for å bygge muskler enn lavkarbo hele tiden eller å spise noe mer karbo på vanlige dager for meg iallfall. Også er det ganske praktisk med tanke på at man kan gå ut og alt det der.

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 19:43   #48
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva spiser dere som snacs?

En uke nå inkludert (hatt før også) "snacks a la Ned Flanders". Han i Simpsons.

Altså slangeagurkskiver med cottage cheese. Spises i andektighet. Godt og moro.

  Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 19:46   #49
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere som snacs?

jeg var på helsekosten,dem hadde noen sjokolader,men masse karbo i dem

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:58   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

jeg var på helsekosten,dem hadde noen sjokolader,men masse karbo i dem

Troooor det er nitten gram i den fra Freia. DET er ikke mye, da de fleste ikke har mage til å spise en hel en på en gang.
Om du kjøper en sånn kan du sikkert bare gjøre som Nille, ta ca ti gram og la den smelte på tunga
Det vil si 1,9 gram karbo, og du vil sikkert (forhåpentligvis!) kjenne at den smaker enormt mye mer enn melkesjokolade, og smaken varer lenger!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 05:33
Hva i allverden spiser dere til frokost? babyboo Induksjonen 18 29-09-05 17:16
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no