Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-12, 10:42   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Alt som skrives i VG`s vektklubb er ikke bare vrøvl, heldigvis, selv om det er mange unyanserte meninger og lite oppdaterte medarbeidere de bruker.


Idag skrives det at Kvinner skal ha kurver, og det henvises til idealer både i Sør Amerika, og Sentral Afrika. Ikke vet jeg hvem som har laget det ukvinnlige idealet som er langt og tynnt og helst uten rumper, pupper eller hofter - som det kvinnlige ideal. Jeg mistenker visse moteskapere i det sydlige Europa som vel aldri har tatt i en kvinne før, men sannheten er at vi er forskjellige. Som medlemsveileder på et treningssenter møter jeg ofte kvinner med fine former som vil ha mindre rumpe og tynnere lår, og gjerne slankere hofter. Hvorfor??
Jeg synes selv at kvinner med former er en langt større ideal enn det som er unaturlig. Noen er fra naturens side tynne og lange og slanke, men da er det naturlig. Ikke slanket og trent bort. Fotomodellenes trenere setter dem på en diett og et program, slik at musklene på magen blir mer eller mindre borte - for de har sykt lite underhudsfett og null ruter (sixpack), noe som egentlig ikke er mulig for de fleste. Når jeg forteller unge jenter at de fra naturens side desverre er utstyrt med former, blir mange lettere oppgitt og vil TRENE det bort...Mens de i Brasil opererer inn silikon i rumpa for at den skal bli større.
Når jeg påpeker at mange kan forme kroppen til en mer timeglassformet figur med trening, ved å øke størrelsen på hofter og rumpe og stramme inn magen, samt presse opp brystet ved å øke størrelsen på brystmusklene, får flere hikke og sier DET skal de ihvertfall ikke gjøre, men andre ord, de vil IKKE se mer kvinnlige ut...
Hvor mange menn tror dere sier NEI til å få større muskler?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:52   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Er det i det hele tatt noen som noensinne som har forstått seg på kvinner?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:28   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Jeg har i allefall ikke noe i mot å ha hofter og rompe og se kvinnelig ut, jeg vil bare ikke være sykelig overvektig. Riktignok er jeg veldig overvektig, men jeg er jaggu stolt av forholdet mellom livvidde og hofter

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:34   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Jeg synes former er flott men personlig vil jeg ha dem mindre bulkete (hehe). Ergo trener jeg.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:35   #5
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Alt som skrives i VG`s vektklubb er ikke bare vrøvl, heldigvis, selv om det er mange unyanserte meninger og lite oppdaterte medarbeidere de bruker.

Er bare nysgjerrig... Er du hunn- eller hannkjønnet?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:36   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er bare nysgjerrig... Er du hunn- eller hannkjønnet?

Mannen til en veldig kjent lavkarboblogger såvidt jeg vet..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 16:37   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Er det i det hele tatt noen som noensinne som har forstått seg på kvinner?


-

Nei ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 16:45   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Når jeg påpeker at mange kan forme kroppen til en mer timeglassformet figur med trening, ved å øke størrelsen på hofter og rumpe og stramme inn magen, samt presse opp brystet ved å øke størrelsen på brystmusklene, får flere hikke og sier DET skal de ihvertfall ikke gjøre, men andre ord, de vil IKKE se mer kvinnlige ut...
Hvor mange menn tror dere sier NEI til å få større muskler?

Nøkkelordet er "større rumpe" Tror det går en alarm inni hodet til de fleste kvinner da! Du må tilpasse kommunikasjonen din! Vi vil gjerne ha rundere rumpe, mer sprettrumpe, bedre ratio mellom liv og hofter (du kan jo fremheve smalere liv, uten å nevne større hofter) - bruk ord som gir positive assosiasjoner, rett og slett

Vi vil ikke bli større, vettu (det er helt klart en manneting!) - men mer veldreide

(Dessverre er det mange, særlig unge, som bare vil bli tynne, slik du nevner - så ja, veldig bra at VGs vektklubb faktisk har en sånn artikkel )


Sist redigert av Huldr : 18-06-12 kl 16:52.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 18:17   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Nøkkelordet er "større rumpe" Tror det går en alarm inni hodet til de fleste kvinner da! Du må tilpasse kommunikasjonen din! Vi vil gjerne ha rundere rumpe, mer sprettrumpe, bedre ratio mellom liv og hofter (du kan jo fremheve smalere liv, uten å nevne større hofter) - bruk ord som gir positive assosiasjoner, rett og slett

Vi vil ikke bli større, vettu (det er helt klart en manneting!) - men mer veldreide

(Dessverre er det mange, særlig unge, som bare vil bli tynne, slik du nevner - så ja, veldig bra at VGs vektklubb faktisk har en sånn artikkel )

Enig! Jeg har i grunn alltid ønska meg mer rompe, men nå som jeg har klart å knuge meg innenfor en normal midje/hofte-ratio, så er det ikke for ille lenger.
Ellers håper og tror jeg at når jenter blir kvinner har de vokst av seg ensidige idealer, og setter pris på versibiliteten. For den er jeg litt forkjemper for, at vi kommer i mange fasonger vi osgå. Jeg sukker litt tungt når det kommer det ene etter det andre bildet med fyndord av Marylin Monroe (som jeg før øvrig synes er dødsflott) og hennes like på facebook, samt smarte sitater som "skinny girls are for wimps", som at det eneste rette i andre enden er å være superkurvete. Ikke at jeg er så veldig skinny akkurat, men jeg er definitivt ikke noe timeglass.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 18:27   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Helt enig, og så liker jeg uttrykket: "Strong is the new skinny!"

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 13:40   #11
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Variason er vel stikkordet, men nei, jeg har ikke noe ønske om den skinny kroppen jeg hadde i 16-årsalder. Men med hofte- og skulderben, så er det heller ikke fysisk mulig for meg å krype under str 40 da... Moderat timeglass kanskje? Og litt muskler ja takk!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 13:44   #12
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

http://www.youtube.com/watch?v=reTx5sqvVJ4

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 17:02   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kvinner skal ha kurver, mener VG's vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Nøkkelordet er "større rumpe" Tror det går en alarm inni hodet til de fleste kvinner da! Du må tilpasse kommunikasjonen din! Vi vil gjerne ha rundere rumpe, mer sprettrumpe, bedre ratio mellom liv og hofter (du kan jo fremheve smalere liv, uten å nevne større hofter) - bruk ord som gir positive assosiasjoner, rett og slett

Vi vil ikke bli større, vettu (det er helt klart en manneting!) - men mer veldreide

(Dessverre er det mange, særlig unge, som bare vil bli tynne, slik du nevner - så ja, veldig bra at VGs vektklubb faktisk har en sånn artikkel )

Jeg har nok hørt for mye på "Baby got back"

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 17:03   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kvinner skal ha kurver,, mener VG`s vektklubb

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er bare nysgjerrig... Er du hunn- eller hannkjønnet?

Det er ikke alltid jeg er like sikker selv, men sist jeg sjekket så var jeg hannkjønn

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra dagens VG-nett (vektklubb) Eirik N R Nyheter / media 26 22-04-12 14:57
Vektklubb.no: Kjemp mot sultfølelsen Brokkoli Artikler 10 27-03-12 18:48
Hva mener dere? Skal jeg stoppe? hoppetussa Spørsmål og svar 14 09-03-10 17:43
Fis og promp med VG's vektklubb! Goggen Generell ernæringsdebatt 17 15-09-06 14:08
VG sin vektklubb Helene Generell diskusjon 6 15-11-05 09:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no