Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-14, 00:20   #22776
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Mamma bruker en sterk brodertråd når hun fester perler på bunaden. Hun broderte ikke mindre enn 3 bunader, med masse perler i fjor (og har brodert flere før.) Om du ikke finner fiskesen som passer, så gi meg et lite vink så skal jeg høre med mamma om merke og trådtykkelse. Vi diskuterte dette med hvor godt perlene satt i fjor mens hun holdt på med bunadene, og at hun valgte en annen tråd enn det som er vanlig, fordi denne er mye sterkere.

Å, takk! Veldig fint om du spør! Er fortsatt halvannen måned til 17. mai. Grunnen til at jeg spurte om fiskesene, var at moren min foreslo det. Har vært litt rådvill.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 00:27   #22777
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, takk! Veldig fint om du spør! Er fortsatt halvannen måned til 17. mai. Grunnen til at jeg spurte om fiskesene, var at moren min foreslo det. Har vært litt rådvill.

Da skal jeg spørre i morgen når jeg skal på besøk.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-04-14, 05:55   #22778
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

slet med det i over 15 år, de siste par årene har det ikke vært så ille. får det veldig lett i tunneller og slikt fremdeles men absolutt minimalt i forhold til hvordan det har vært.. tidligere gikk jeg rundt å gapte hele tiden, må ha sett ut som jeg kjeda meg no voldsomt..
har vel egentlig bare blitt mildere av seg selv så vidt jeg vet.

Sambo kaller meg Guppy... Jeg har vært hos en tysk ønh og han sa det skyldtes trange ganger mellom svelg og øre. I tyskland setter de stenter i denne gangen når det blir for trangt; norge har ikke snust på ideen en gang.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-04-14, 05:59   #22779
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Da skal jeg spørre i morgen når jeg skal på besøk.

Tusen takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 06:38   #22780
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Faren min gikk til legen med dette, og fikk noen tabletter som skulle løse opp dettende. Tok tablettene i noen uker, og rottene forsvant!

Takk, har gått på Rinexintabletter halve livet, uten at det har hjulpet.. Fant ut at ønh legen jeg skal til nå, er samme jeg gikk til da jeg var liten. Da fikk min mor beskjed om at jeg hadde stressnakke, ikke øreproblemer..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-04-14, 07:06   #22781
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Haha.. så jeg er ikke alene?? Jeg får innimellom øresus, samt ørene er ikke synkroniserte. Hvis jeg blåser ut så får jeg "dobbel-dott".

Jeg ble kvitt dette da jeg kvittet meg med mel... Så for meg hang det faktisk sammen med veldig små ødemer over det hele som følge av matintoleranse. Jeg er nok naturlig "trang" i ørene og dermed slo det veldig ut der. (Og det er jo så merkbart der.) Jeg hadde også problemer med å skille det å puste gjennom munn og nese - det merket jeg veldig godt endret seg fordi jeg også begynte med dykking omtrent samtidig, og der er det litt vesentlig at du vet hva du puster gjennom når, og at svaret ikke er "begge" og "samtidig".

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp, de er skarpe i kanten, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å holde ... Hmmm ...
Ok, så Zalo kan også bleke? Satan, altså. Jeg kan jo forsåvidt prøve ytterst i hjørnet på bringekluten, som er i samme stoff, og uansett er helt skjult av vestkanten.

Kan du ikke prøve sitron der også? Jeg har mer tro på sitron(fruktsyre) mot rødvin enn såpe... Og såpe kan i verste fall fiksere. Eventuelt snakk med et renseri.
Eventuelt ... om du kan prøve kokende melk? Det farger iallfall ikke og fikserer heller ikke flekken...
http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article822770.ece
Ellers foreslår snl glyserol...
http://snl.no/flekkfjerning

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 08-04-14, 07:22   #22782
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mulig det blir renseri likevel ... Prøvde zalo, da den ikke bleka noe. Men flekken fløt ut, og jeg skrubba først forsiktig i fibrenes retning med en mikrofiberklut, så liiitt bedre ut, så jeg skylte ut såperestene under kaldt vann, og så strødde jeg på enda en runde med potetmel, i håp om å eventuelt få ut siste rest. Men jeg vet ikke hvor sterk jeg er i trua. Vet ikke om jeg tør å gjøre noe mer om dette ikke funker, så får det heller gå en 500-lapp til rens. Er tross alt billigere enn å kjøpe ny. (Som uansett ikke er noe stas mot et arveplagg. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 09:49   #22783
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Tok tablettene i noen uker, og rottene forsvant!

Jeg vil ha sånne tabletter!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-04-14, 10:58   #22784
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil ha sånne tabletter!

Ja ikke sant! Kjipt med rotter i ørene ass.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 08-04-14, 11:07   #22785
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ja ikke sant! Kjipt med rotter i ørene ass.

Ja, den er ny! Kjenner en som våknet med ei mus i ferd med å laga boso i hånda hans en gang, men...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-04-14, 18:01   #22786
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig med hjertebank når en har influensa?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 08-04-14, 18:12   #22787
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Er det vanlig med hjertebank når en har influensa?

Det er i hvert fall ikke uvanlig. Følger det med brystsmerter, nummenhet, kvalme og svimmelhet er det 113 neste!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 08-04-14, 18:12   #22788
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Er det vanlig med hjertebank når en har influensa?

Om du har blitt dehydrert kan du nok få litt hjertebank. Jeg kan få det av enten magnesium- eller kalsiummangel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 18:14   #22789
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, forhåpentligvis det siste bunadsspørsmålet på en stund.
Jeg har nå lagt vesten i kaldt vann i et par timer (etter tips fra et par damer på et renseri, for å være sikker på at all såpen kommer ut av stoffet). Nå lurer jeg på: Hva er den beste måten få ut overflødig vann på? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å vri den ...?! Funker det bare å klemme forsiktig ut det jeg kan, og henge den opp over en servant, eller noe?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 18:23   #22790
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, forhåpentligvis det siste bunadsspørsmålet på en stund.
Jeg har nå lagt vesten i kaldt vann i et par timer (etter tips fra et par damer på et renseri, for å være sikker på at all såpen kommer ut av stoffet). Nå lurer jeg på: Hva er den beste måten få ut overflødig vann på? Jeg kan jo ikke akkurat begynne å vri den ...?! Funker det bare å klemme forsiktig ut det jeg kan, og henge den opp over en servant, eller noe?

For å begynne med den rødvinsflekken, det jeg alltid fikk beskjed om da jeg var i USA var å alltid ha club soda tilgjengelig og tømme på slike flekker. Det ville på en måte bruse opp rødvinen også skulle man dabbe/dytte med ren tørr klut for å få vekk flekk og dette skal ikke være skadelig for diverse fibre.

Når det gjelder tørking vil jeg anbefale deg å klemme (ikke vri) så mye vann ut som du klarer. Legg deretter veste innimellom to tørre håndkle og vri litt forsiktig (evt bare klemme mer), heng deretter opp og legg håndkledene under dersom det fortsatt drypper for å slippe vanndammer overalt. Ikke greit når man har lite bad, men det står jo ikke på så lenge. Eller om du har mulighet til å henge over vask/vaskevannsfat er jo det også en mulighet, legg gjerne håndkle under for det så slipper du klikke av dryppelyden

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-04-14, 18:27   #22791
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er i hvert fall ikke uvanlig. Følger det med brystsmerter, nummenhet, kvalme og svimmelhet er det 113 neste!



Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du har blitt dehydrert kan du nok få litt hjertebank. Jeg kan få det av enten magnesium- eller kalsiummangel.

Takk for svar. Er ikke flink å drikke nok, så da blir mye vann løsningen :-)

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 08-04-14, 18:32   #22792
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

For å begynne med den rødvinsflekken, det jeg alltid fikk beskjed om da jeg var i USA var å alltid ha club soda tilgjengelig og tømme på slike flekker. Det ville på en måte bruse opp rødvinen også skulle man dabbe/dytte med ren tørr klut for å få vekk flekk og dette skal ikke være skadelig for diverse fibre.

Når det gjelder tørking vil jeg anbefale deg å klemme (ikke vri) så mye vann ut som du klarer. Legg deretter veste innimellom to tørre håndkle og vri litt forsiktig (evt bare klemme mer), heng deretter opp og legg håndkledene under dersom det fortsatt drypper for å slippe vanndammer overalt. Ikke greit når man har lite bad, men det står jo ikke på så lenge. Eller om du har mulighet til å henge over vask/vaskevannsfat er jo det også en mulighet, legg gjerne håndkle under for det så slipper du klikke av dryppelyden

Takk og pris ser det ut til at rødvinsflekken er borte ...! Men sånn til senere: Ikke kombinere rødvin og skjør gammel bunad, og om så, ikke "glem" flekken i ti måneder.

Ellers - takk for tips! Det med to håndklær er jo egentlig logisk, er jo alltid det jeg gjør med ferdigstrikkede ullplagg etter vask.
Jeg har mulighet til å henge den over ei skapdør over kjøkkenvasken. Om jeg gjør det før jeg legger meg, har den vel sannsynligvis sluttet å dryppe til i morgen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 18:53   #22793
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det bare jeg som husker helt feil eller diskuterte vi denne berømmelige rødvinsflekken rett etter at du fikk den i fjor? Synes bare å huske at jeg kom med det clubsoda rådet til deg før, men det kan jo være i en annen sammenheng. Vi er vel rødvinsdrankere begge to

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-04-14, 19:15   #22794
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er det bare jeg som husker helt feil eller diskuterte vi denne berømmelige rødvinsflekken rett etter at du fikk den i fjor? Synes bare å huske at jeg kom med det clubsoda rådet til deg før, men det kan jo være i en annen sammenheng. Vi er vel rødvinsdrankere begge to

Jo ... Det var vel et par tre måneder etter det også, forsåvidt ... Jeg har svart belte i prokrastinering, rett og slett. Men NÅ er det i alle fall gjort!
Da gjenstår det bare å reparere perlebroderi og å sy inn beltet og vesten. Skal prøve å få gjørt det før natt til 17. mai.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 19:37   #22795
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ble kvitt dette da jeg kvittet meg med mel... Så for meg hang det faktisk sammen med veldig små ødemer over det hele som følge av matintoleranse. Jeg er nok naturlig "trang" i ørene og dermed slo det veldig ut der. (Og det er jo så merkbart der.) Jeg hadde også problemer med å skille det å puste gjennom munn og nese - det merket jeg veldig godt endret seg fordi jeg også begynte med dykking omtrent samtidig, og der er det litt vesentlig at du vet hva du puster gjennom når, og at svaret ikke er "begge" og "samtidig".

Meget interessant.. Dette noterer jeg meg hvis ørelegen ikke finner ut av det
Takk!!

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-04-14, 19:55   #22796
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ble kvitt dette da jeg kvittet meg med mel... Så for meg hang det faktisk sammen med veldig små ødemer over det hele som følge av matintoleranse. Jeg er nok naturlig "trang" i ørene og dermed slo det veldig ut der. (Og det er jo så merkbart der.) Jeg hadde også problemer med å skille det å puste gjennom munn og nese - det merket jeg veldig godt endret seg fordi jeg også begynte med dykking omtrent samtidig, og der er det litt vesentlig at du vet hva du puster gjennom når, og at svaret ikke er "begge" og "samtidig".

Takker! Skal sjekke det med maten for jeg blir alltid tettere etter lunsj. Jeg spiser brødmat da, men det er lavkarbo og glutenfritt. Angående dykking så hadde jeg alltid mye trøbbel med å gå ned siden jeg fikk så vanvittig vondt i ørene og i ansiktet. Med da jeg endelig kom ned var det fantastisk! Oog enda bedre ble det da jeg kom opp igjen for da hadde all gørra fra bihuler etc kommet ut grunnet trykkendringen. Hadde perfekt pust ett par dager etter hvert dykk..... før det tetnet til igjen....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-04-14, 20:11   #22797
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tar man mannens etternavn eller ei ved giftemål? Jeg vil gjerne ta sambos navn, men det blir jo så sabla mye arbeide!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-04-14, 21:10   #22798
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, da. Et bunadsspørsmål til.
Hvor mye koster det sånn omslagsvis å ta inn en bunad? Er i all hovedsak vesten som har blitt for stor. Akkurat nå tror jeg bare at jeg skal gjøre en midlertidig søm, i tilfelle jeg går ned mer, og heller se an igjen senere, men greit å vite sånn ca hvor mye det koster.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-04-14, 21:50   #22799
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tar man mannens etternavn eller ei ved giftemål? Jeg vil gjerne ta sambos navn, men det blir jo så sabla mye arbeide!

Er ikke det bare å skrive på papirene før giftermålet da? Hvor man skriver hva den enkelte skal hete etterpå? Tror det var slik da jeg giftet meg for mange år siden..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-04-14, 21:52   #22800
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er ikke det bare å skrive på papirene før giftermålet da? Hvor man skriver hva den enkelte skal hete etterpå? Tror det var slik da jeg giftet meg for mange år siden..

Alt av bankkort må endres, sertifikat, pass ++

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no