Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Holdbarhet på egg

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-06, 08:48   #1
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Holdbarhet på egg

Hei!
Kjapt spørsmål for å avgjøre om det blir egg eller ikke til frokost...Jeg har en hel pk egg som gikk ut på dato 26.12.05 - er disse spiselige ? De har stått i kjøleskapet i ro og fred hele tiden. Jeg er litt "kresen" på dato, så jeg tørr ikke ta sjansen...

Noen som kan svare raskt ?

AjN :-)

  Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 09:33   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Holdbarhet på egg

Opprinnelig lagt inn av ajn

Hei!
Kjapt spørsmål for å avgjøre om det blir egg eller ikke til frokost...Jeg har en hel pk egg som gikk ut på dato 26.12.05 - er disse spiselige ? De har stått i kjøleskapet i ro og fred hele tiden. Jeg er litt "kresen" på dato, så jeg tørr ikke ta sjansen...

Noen som kan svare raskt ?

AjN :-)

Hei
Spis i vei. Den korte "Best før" datoen er pålagt av EU. Eggene holder seg 1-2 måneder lenger i kjøleskap. Helt sant!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 09:51   #3
reddik
Juniormedlem
 
reddik sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 12
reddik er ny på veien

Sv: Holdbarhet på egg

Ja, de holder seg hvertfall 1 1/2 måned...men lukt på dem når du knekker dem. Egg er i utgangspunktet nesten luktfrie i rå tilstand, du vil helt klart lukte det hvis de er dårlige

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 18:05   #4
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holdbarhet på egg

EGGFORSK sier at egg er holdbare inntil 2 år! Bare de holder seg i stabil kjøling. I andre EU land er det ikke påbudt å kjøle egg, derfor har EU satt den korte holdbarheten. I Norge kjøles egg fra hønsegården, til matbordet, så det er ikke noe problem. Jeg har spsit egg som er mange mnd. gamle. Like gode

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 22:42   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Holdbarhet på egg

Heeeeey Pianoman !
Vet du, jeg tenkte på deg i dag.... Lurte på hvor du var blitt av !
Koselig å "se" deg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 15:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 09:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 09-04-06 23:45
Det er skadelig å spise mer enn 1-2 egg daglig! Iset Lavkarbo generelt 6 29-12-05 20:06
Hvor lang holdbarhet? Kristian Generell ernæringsdebatt 9 09-06-05 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no